Promotie

Promotie 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Ik heb alle begrip voor het feit dat je zoekt naar een manier om meer inkomsten te genereren Bart.
    Maar dit plan doet mij direct denken aan iets soortgelijks wat je een aantal jaren geleden invoerde.
    Adverteren op OA zou voortaan 1 euro kosten. Al die euro's zou je dan gaan gebruiken voor de volgende OA dag.
    Voor zover ik weet is dat nooit van de grond gekomen.
    Waar al die advertentie euro's dan wel gebleven zijn?
    Dit Bol.com verhaal klinkt hetzelfde.



    Het idee is dus niet om er zelf iets aan te verdienen maar om het te besteden aan iets waar we allemaal iets aan hebben. Of misschien terug te geven aan degene die het verdienen door iets te kopen. Maar dat moet ik echt eerst uitzoeken, want ik weet niet of ik de koper terug kan vinden in de administratie die de verkoper bijhoudt. Ik ben een beetje bang dat dat erg veel energie gaat kosten. Als dat kan is het het mooiste, maar een goede tweede is "algemeen nut". En daar zou ik ook mee willen beginnen, want dan krijg ik de gegevens om uit te zoeken of het terug te koppelen is.

    Wat betreft de betaalde advertenties heb je een punt. Dat was een leuk idee, maar niet meer dan dat. Ik heb net even gekeken. Er is nu in totaal 50 euro bij elkaar gespaard. En dat terwijl die mogelijkheid er echt al heel veel jaren is. Misschien wel 10 jaar. Daarom ben ik het een beetje vergeten, maar ik kan dat mooi hierbij optellen.

    Wat zou een goede bestemming zijn? Iets waar we wat aan hebben en wat motiveert om die link(s) te gebruiken? En waar jullie me dan over een tijdje aan kunnen houden. Zo een plan als dit werkalleen als er veel mensen meedoen en er dus wat opgehaald wordt. Dan kunnen we echt iets leuks dien.
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Ik ben in het echie voorstander van collectieve en solidaire systemen zoals pensioenen en sociale zekerheid.

    Een besteding aan algemeen nut op OA zie ik echter niet. Ieder zit hier wegens eigen reden en met eigen input en behoeftes. Niet iedereen hoeft naar een feest of bbq. En deelt dan dus niet mee. Scheef systeem. En op mijn beurt; Ik hoef geen korting ergens op omdat een ander z'n aankoop doet via OA. Zou zelfs echt niet oke voelen. Met name omdat ik zelf niet zal inleggen, ik ga niks kopen via OA. Dus ook dat maakt het scheef.

    Ik zeg; maak er dan gewoon een verdienmodel, of vriendelijker: een inkomstenmodel van voor jezelf. Duidelijker en eerlijker, en waarom niet? Onder het mom: Bart moet ook eten.
  3. Rob1972
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Rob1972
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Ik ben in het echie voorstander van collectieve en solidaire systemen zoals pensioenen en sociale zekerheid.

    Een besteding aan algemeen nut op OA zie ik echter niet. Ieder zit hier wegens eigen reden en met eigen input en behoeftes. Niet iedereen hoeft naar een feest of bbq. En deelt dan dus niet mee. Scheef systeem. En op mijn beurt; Ik hoef geen korting ergens op omdat een ander z'n aankoop doet via OA. Zou zelfs echt niet oke voelen. Met name omdat ik zelf niet zal inleggen, ik ga niks kopen via OA. Dus ook dat maakt het scheef.

    Ik zeg; maak er dan gewoon een verdienmodel, of vriendelijker: een inkomstenmodel van voor jezelf. Duidelijker en eerlijker, en waarom niet? Onder het mom: Bart moet ook eten.



    Denk dat je het principe een beetje verkeerd begrijpt, als jij normaal gesproken wat bij bijvoorbeeld Bol.com besteld ga je rechtstreeks naar de website, maar als je nu eerst OA opent en daar doorklikt naar Bol.com dan koop jij zoals je gewent bent, ook gewoon voor dezelfde prijzen en condities. Maar omdat jij de moeite hebt genomen om via OA naar Bol te gaan ontvangt OA/Bart een klein percentage over jouw aankopen en als we dat met z'n allen doen..........

  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    En ik maar denken dat ik een goed plan had....

    Ik zie/zag het als meerwaarde voor OA. Dat is de lol ervan. Het is namelijk gewoon gratis geld. En daar is erg veel van. Als iemand van ons een boek koopt bij Bol voor 20 euro, dan maakt Bol een bepaalde winst. Laten we zeggen 10 euro (beetje veel, maar ik heb eigenlijk geen idee. zou best kunnen). Als je dat boek dan via die link op OA koopt, dan krijgt Bol nog maar 9 euro en gaat er eentje naar OA. Waar we er dus 'iets' mee kunnen doen. Dat boek koop je toch wel, dus het is echt gratis geld. Smile

    Dat is het plan. Niet meer en niet minder. Geen pensioenstelsels. Geen dwang. En hopelijk een doel waarvan een grote groep denkt dat dat een goed idee is.
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    OAers kunnen ook zelf gewoon een account aanmaken op bijvoorbeeld Shopbuddies of dergelijke. Kunnen ze zelf sparen via deze website bij aankopen bol.com, alie express, greetz etc.

    Als men regelmatig zo wat besteld, kunnen ze met de opbrengst de abonnementskosten van OA betalen Smile
  6. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef bart
    En ik maar denken dat ik een goed plan had....

    Ik zie/zag het als meerwaarde voor OA. Dat is de lol ervan. Het is namelijk gewoon gratis geld. En daar is erg veel van. Als iemand van ons een boek koopt bij Bol voor 20 euro, dan maakt Bol een bepaalde winst. Laten we zeggen 10 euro (beetje veel, maar ik heb eigenlijk geen idee. zou best kunnen). Als je dat boek dan via die link op OA koopt, dan krijgt Bol nog maar 9 euro en gaat er eentje naar OA. Waar we er dus 'iets' mee kunnen doen. Dat boek koop je toch wel, dus het is echt gratis geld. Smile

    Dat is het plan. Niet meer en niet minder. Geen pensioenstelsels. Geen dwang. En hopelijk een doel waarvan een grote groep denkt dat dat een goed idee is.

    Ik vind het een prima plan. De opbrengst zou ook naar de kerstpakketten-actie kunnen gaan, of naar Sinterklaaskadootjes voor gezinnen met weinig geld. Het staat iedereen vrij om mee te doen, of niet.
  7. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Ik vind het een prima plan. De opbrengst zou ook naar de kerstpakketten-actie kunnen gaan, of naar Sinterklaaskadootjes voor gezinnen met weinig geld. Het staat iedereen vrij om mee te doen, of niet.


    +1
  8. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Ik koop nooit bij bol.com
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Linda
    Ik koop nooit bij bol.com

    Ik bij voorkeur ook niet hoor. Alleen als het echt niet anders kan, snel nodig is of zo.
    Amazon gelukkig altijd vermeden. Vind een spaarsysteem sympathiek maar dat ajb bij de meer sympathieke bedrijven.
  10. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    N.v,t
    27 jan '22 - 07:42:39 / 27 jan '22 - 16:16:16
  11. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Laat het dan ten goede komen aan iedereen door bijvoorbeeld te zorgen om abonnementskosten te kunnen drukken.
    Daar heeft iedereen wat aan ongeacht of je naar een verwegfeestje gaat.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef cootje
    Laat het dan ten goede komen aan iedereen door bijvoorbeeld te zorgen om abonnementskosten te kunnen drukken.
    Daar heeft iedereen wat aan ongeacht of je naar een verwegfeestje gaat.



    Eens Smile

    Als ik bij bol koop gebruik ik daar mijn euroclix.
Terug naar de lijst