Promotie

Promotie 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Het internet staat vol met links waar mensen iets aan verdienen.

    beste voorbeeld zijn de vergelijkingssites. Ze lijken bepaalde sites te vergelijken, maar eigenlijk willen ze dat je op de links klikt, zodat ze een commissie krijgen als je vervolgens iets koopt. Dat systeem is het bestaansrecht van sites als beslist.nl maar ook heel veel vakantiesites.

    OA heeft daar nooit veel mee gedaan omdat we nu eenmaal het abonnement hebben, maar eigenlijk is dat zonde. Als je een telefoon wilt kopen en je gaat via een link die op OA staat, dan maakt het qua prijs voor jou niet uit. Dan zou OA dus net zo makkelijk daar een commissie voor kunnen krijgen.

    Vandaar het plan, om dat wel te gaan doen. En de inkomsten te gebruiken voor iets leuks.

    Om te beginnen staat er nu één link klaar. Die van Bol. Ik wil even afwachten of het iets gaat worden voordat ik het uit ga breiden.

    Dit is de pagina waar ik het over heb:

    Promotie-Pagina


  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Wat kunnen we doen met de inkomsten?

    Bijvoorbeeld:
    - het wordt ingezet als budget voor de barbecue op Hemelvaartsdag. We kopen iets in wat we vervolgens met z'n allen opmaken. Omdat het al in mei is, zal er nog niet heel veel te besteden zijn.
    - het wordt ingezet om de prijs van een OAfeest begin september te drukken. Als er 200 mensen naartoe kunnen en er is 200 euro binnengekomen, dan wordt het een euro goedkoper.
    - het wordt ingezet om 'iets leuks' te regelen op dat feest. Een optreden bijvoorbeeld. Of een rondje van het huis (=onszelf)


    Wat ik eigenlijk wilde, maar wat mogelijk te lastig te realiseren is: dat je zelf die commissie krijgt. En dus eigenlijk korting. Ik denk dat dat moeilijk wordt, omdat het ingewikkeld is om een klant aan een verkoop te koppelen. Dat zou best wel eens veel administratie kunnen geven. Maar als het meevalt is dat wel een aardig idee. Nadat het eerstvolgende doel bereikt is, ga ik onderzoeken of dit het volgende doel kan zijn.

  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef George
    Nu nog een link op de website, zodat we, als we iets bij Bol willen bestellen, dat kunnen doen via die link.


    die staat dus op die Promotie-Pagina
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef June

    Ik zou die pagina een meer prominentere plek geven
    Nu is het te veel verstopt. Desnoods een knop op de homepage.

    Ja dat komt. Ik wilde eerst even afwachten wat men ervan vond...
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Ik heb alle begrip voor het feit dat je zoekt naar een manier om meer inkomsten te genereren Bart.
    Maar dit plan doet mij direct denken aan iets soortgelijks wat je een aantal jaren geleden invoerde.
    Adverteren op OA zou voortaan 1 euro kosten. Al die euro's zou je dan gaan gebruiken voor de volgende OA dag.
    Voor zover ik weet is dat nooit van de grond gekomen.
    Waar al die advertentie euro's dan wel gebleven zijn?
    Dit Bol.com verhaal klinkt hetzelfde.



    Het idee is dus niet om er zelf iets aan te verdienen maar om het te besteden aan iets waar we allemaal iets aan hebben. Of misschien terug te geven aan degene die het verdienen door iets te kopen. Maar dat moet ik echt eerst uitzoeken, want ik weet niet of ik de koper terug kan vinden in de administratie die de verkoper bijhoudt. Ik ben een beetje bang dat dat erg veel energie gaat kosten. Als dat kan is het het mooiste, maar een goede tweede is "algemeen nut". En daar zou ik ook mee willen beginnen, want dan krijg ik de gegevens om uit te zoeken of het terug te koppelen is.

    Wat betreft de betaalde advertenties heb je een punt. Dat was een leuk idee, maar niet meer dan dat. Ik heb net even gekeken. Er is nu in totaal 50 euro bij elkaar gespaard. En dat terwijl die mogelijkheid er echt al heel veel jaren is. Misschien wel 10 jaar. Daarom ben ik het een beetje vergeten, maar ik kan dat mooi hierbij optellen.

    Wat zou een goede bestemming zijn? Iets waar we wat aan hebben en wat motiveert om die link(s) te gebruiken? En waar jullie me dan over een tijdje aan kunnen houden. Zo een plan als dit werkalleen als er veel mensen meedoen en er dus wat opgehaald wordt. Dan kunnen we echt iets leuks dien.
  6. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    En ik maar denken dat ik een goed plan had....

    Ik zie/zag het als meerwaarde voor OA. Dat is de lol ervan. Het is namelijk gewoon gratis geld. En daar is erg veel van. Als iemand van ons een boek koopt bij Bol voor 20 euro, dan maakt Bol een bepaalde winst. Laten we zeggen 10 euro (beetje veel, maar ik heb eigenlijk geen idee. zou best kunnen). Als je dat boek dan via die link op OA koopt, dan krijgt Bol nog maar 9 euro en gaat er eentje naar OA. Waar we er dus 'iets' mee kunnen doen. Dat boek koop je toch wel, dus het is echt gratis geld. Smile

    Dat is het plan. Niet meer en niet minder. Geen pensioenstelsels. Geen dwang. En hopelijk een doel waarvan een grote groep denkt dat dat een goed idee is.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Kilroco
    Ik maak nu gebruik van shopbuddies. Misschien goed om eens af te kijken daar Bart.
    Die werken met hetzelfde concept. Alleen dan krijg ik (en niet bijvoorbeeld OA) geld.


    Daar krijg je de helft van wat Bol geeft.

    >>LINK<<
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Maxime1969

    Moeten we nog steeds betalen om een advertentie te plaatsen?
    Het was voor mij de reden om niet meer te adverteren
    Ik zag in die tijd ook de advertenties enorm dalen, terwijl daarvoor het een uniek concept was.
    Ipv mijn advertenties op marktplaats te zetten, zette ik ze hier, of ipv op marktplaats te zoeken, zocht ik eerst op OA
    Smile

    Je moet alleen betalen voor 'zakelijke' advertenties. 1 euro.

    Je betaalt op OA nooit iets zonder dat je het door hebt.
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Het doe, dan:

    • Ik denk dat ik niet aan de SintActie en de Kerstactie moet zitten. Dat gaat erg goed zoals het gaat. Ik heb ook niet het idee dat er veel meer geld nodig is.

    • Een feestje heeft als nadeel dat er maar een beperkt aantal mensen kan komen.

    • Teruggeven ga ik op dit moment niet toezeggen, want ik ben een beetje bang dat dat heel veel werk gaat zijn. Maar dat ga ik dus onderzoeken. Mogelijk is dat ook belastingtechnisch problematisch, dat moet ik ook nog uitzoeken.

    • Een goed doel. Wellicht kunnen we het ergens over eens worden. Misschien vinden we wel een goed doel dat iets met alleenstaand ouderschap te maken heeft.

    • Een loting op de OAdag. De winnaar krijgt de hele pot. Of een eerste, tweede en derde prijs.




    Wie denkt er mee?
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Maxime1969
    Ik ben meteen even gaan kijken bij de advertenties
    Smile
    Er werden inderdaad voorwaarden bepaald die er eerst niet of minder waren.


    je hebt het wel over een jaar of tien geleden.
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef cootje Geven aan bijvoorbeeld de voedselbank gaat echt wel alles naar de voedselbank.


    Dat is geen slecht idee....

    >>LINK<<

    "Met 5 euro help jij een gezin een week lang aan voedsel. Help jij mee?"

    Als we straks 100 euro binnen hebben, dan kunnen we zeggen dat we 20 gezinnen een week te eten hebben gegeven met geld van Bol.
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik word helemaal enthousiast:

    >>LINK<<
Terug naar de lijst