fiets

fiets 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Livorno Graphite MDS Comfort Unisex


    daar ga ik zo op fietsen
    een stuk goedkoper
    1400,-
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Ze komen bij je thuis zegt men,met onderhoud busjes, en in Bussum zit de winkel.
    Dank je voor het meedenken.
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    00h jee k heb die stella gekocht! t fietst princesselijk, morgen wordt het de eerste keer naar t werk.

    k Hoop dat t mee valt... schrik van jullie reacties die ik daarna lees... Smile

  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Karin, dat geeft een fijn gevel zo n bericht, dank je.

    Hoe hoog zet je n zadel... mijn knieen voel ik.
    Afgelopen week twee dagen gefietst.
    Ging fijn!
    Oude fiets wordt schooldienst fiets.

    Een collega komt met n horror verhaal: "kijk je uit? Voor twee mannen naast je, beide kanten 1, mes op je keel en hoppa fiets inleveren. Dat gebeurt."
    K ben naar van zo'n verhaal. Nog nooit gehoord.
    Nu heb ik een busje haarlak gekocht, kan handig zijn.
    K ga me pot ver drie niet bang laten maken.
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Smile

    gefietst met haarlak in mijn supergrotejaszak, t ruikt lekker trouwens die haarlak en t houdt ook t haar veel beter in model dan mijn gell.
    scheur open of zoals die TV reclame ompraten... en vooral niet bang zijn.
    kZal aan Malero denken tegen die tijd, helpt zeker!
    k vond het een idioot verhaal.
    Bah.

    vandaag weer gefietst, k kan twee keer heen en terug op 1 keer accu opladen.
    En ik was er op een gegeven moment flauw van van al dat rondkijken en heb toen deze maar gekocht.
    Nog geen spijt.

    Oudste fiets staat nu bij school als schoolfiets om naar de tijdelijke extra locaties te kunnen fietsen.

  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Evelyne1


    Lol.Smile

    Wat fijn OOh, dat je een keuze hebt gemaakt! Ik wens je toe dat je hier veel van zult genieten.
    Ik volg dit draadje, wil zelf ook een Elektrieke fiets .Lijkt mij geweldig om in het voorjaar overal naartoe te rijden.
    Ingewikkelde materie om te kiezen.
    A- merken, middenmotor, belt drive, accu in frame..
    Ik ben nu lid van de consumentenbond. Daar staan testresultaten in van 2022. En ga in ieder geval via fietsenplan werk.
    En bedenk mij dat ik ten opzichte van autorijden veel bespaar als ik 'm ga gebruiken voor woon/ werk.
    Best soort van spannend om een keuze te maken.

    Benieuwd welke je gaat kiezen.
    Hoeveel km is het naar jouw werk?
    Heb je er al eentje geprobeerd?
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef George


    Zit- of zadelhoogte
    Een zadel moet op juiste hoogte staan. Staat het te hoog, dan schuift het zitvlak heen en weer waardoor na verloop van tijd zadelpijn optreedt. Door de draaiende en zijwaartse bewegingen van de wervelkolom, kan ook pijn onder in de rug optreden. Bij een te lage stand kunnen de benen zich niet genoeg strekken, wat spierpijn oplevert.
    De hoogte is goed afgesteld als je been tijdens het fietsen bij maximale strekking (met het pedaal dus in de laagste positie) licht gebogen is. Als je heupen en onderrug meebewegen als je fietst, dan staat het zadel te hoog. Als je zittend op het zadel de voeten plat op de grond kunt zetten, dan staat het zeker te laag.
    Een vuistregel voor de zadelhoogte (= de afstand van het hart van de pedaalas, dus niet de pedaalbovenkant, tot aan de bovenkant van het zadel) is: de tussenbeen- of binnenbeenlengte maal 1,08. Een afwijking van 0,5 tot 1 cm naar boven of naar beneden is meestal geen probleem.
    U vindt de tussenbeenlengte door op blote voeten (ongeveer 15 cm uit elkaar) te gaan staan, en de afstand te meten van de vloer tot je kruis. Bij de fietsenwinkel hebben ze daarvoor een speciaal meettoestel.

    Zadelpositie
    Met zadelpositie of zadelterugstand wordt de juiste positie van het zadel in vóór af achterwaartse richting bedoeld. Als vuistregel geldt dat er een loodrechte lijn door de knie en de pedaalas moet gaan als je gewoon op de fiets zit met de pedalen horizontaal. Deze vuistregel is geen wet voor een nauwkeurige afstelling van de zadelterugstand, maar kan wel dienen als uitgangspunt. Vrouwen, die over het algemene bredere heupen en lichtere schouders hebben, vinden vaak dat een kleine zadelterugstand comfortabeler is.

    Zadelstand (kanteling)
    In principe moet het zadel horizontaal staan, waarbij de knie ongeveer loodrecht boven de pedaal in horizontale positie staat. Dit geeft een optimale krachtuitoefening. Als het zadel niet horizontaal staat kan dit leiden tot zowel zit- als rugklachten. Ietsje voorover of achterover kantelen is mogelijk, maar nooit te veel. Bij te veel druk op de geslachtsdelen kan het zadel een heel klein beetje voorover worden gekanteld.
    Wat de beste positie is verschilt per persoon. De een vindt het prettiger als het zadel schuin naar voren staat, terwijl de ander beter fietst als het zadel juist naar achteren is gericht. Probeer verschillende standen uit om erachter te komen wat voor jou het beste werkt.
    (knip)

    Dank je!
    k Heb het zadel iets hoger gezet, k denk dat het nog iets hoger kan.
    Even kijken wat mijn knieen zeggen.
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Ja ik lees het graag!

    Al voorbij de 222 km op de teller, wel grappig zo'n km teller.

    k Voel mijn knieen,
    heb er wat spul voor gekocht,
    voedingssuplement en smeersel- ietsen.
    t Is erg fijn om het hoofd leeg te fietsen en tlijf in beweging te zetten.
    Boven de 25 km p uur geeft het een afrem gevoel, de ondersteuning valt dan uit... daar moet ik aan wennen, wegens die op en afritten zou ik harder moeten kunnen.
    Dat is wel goed voor mij om 'niet harder te hoeven kunnen', een instelling die ik niet zo beheers.

    Net als dat 'net genoeg druk uitoefenen om de ondersteuning t werk te laten doen'.


    k Word filosofisch van dat fietsen.



  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Verboden te stelen... zou t moeten zijn Wim... wat zit je daar fijn zeg! Groet terug.

    quote:
    Dit schreef twelve


    Wat een raar mens met achterlijke verhalen.

    Smile ja eigenlijk wel, vond ik ook...
    k kijk nu waar zo iets makkelijk zou kunnen, op heel veel stukken die ik fiets wel... ongemerkt niemand in de buurt busje te parkeren om de fiets in af te voeren....
    k wil niet zo denken.
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Fiets
    ja fiets.
    k Probeer drie keer per week te fietsen.

    naar t werk fiets ik over De Hollandse Brug. Dat is de brugverbinding tussen Flevoland en provincie Noord-Holland gelegen bij Muiderberg, op de plek waar het Gooimeer overgaat in het IJmeer.

    Een snelweg een ventweg met busverbinding en een spoorwegbaanalles vlak naast je
    dan kom ik bij knooppunt Muiderbergen slinger ik de A1over en fiets ik verder langs de spoorbaan.



    Voor mijn gevoel adem ik geraspte autoband, uitlaatgas, fijnstof en spoorbaanschaafsel in.
    Laatst deed ik de test en fietste ik het stuk naast de snelweg met 1 oog dicht, en werkelijk dat oog brandde minder na de fietstocht.
    k Doe wel eens een mondkapje voor en zie me in gedachten met een duikbril op fietsen.
    Zouden ze er geen frisse fietslucht tunnel aan kunnen leggen?

    Op deze site kun je onder Lucht
    de concentraties bekijken wbt fijnstof,en andere luchtkwaliteit indicatoren in heel NL.
    >>LINK<<
    8 nov '23 - 08:21:04 / 8 nov '23 - 08:51:37
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Verder
    heeft een volautomatische fiets
    e bike
    regelmatig een BEURT nodig
    die moet ingepland worden (ik houd niet zo van plannen het is een aanslag op mijn vrije tijd)
    net als bij een auto, dat is heel normaal want het duurt zo'n drie kwartier.
    En je krijgt er keurig een mail over.

    Op de site staat: afspraak maken is niet nodig, kom gerust langs.
    Dus fietste ik zonder na te denken naar Stella Almere
    k moest nodig Almere beter leren kennen
    k zocht een route uit door t bos, die ken ik nu een klein beetje door t bos vrijwillig werk
    en begon diep inademend door de frisse boslucht de goede richting uit te fietsen.
    Nu zeggen ze dat Almere een stad is maar dat is het niet hoor,
    het is een halve provincie, alles is ver weg.
    Eenregenbui, ach dat hoort erbij, is lekker fris toch?

    Een snelweg... neee ik schiet in mijn allergie, waar kun je er overheen,Onderdoor?
    Een kanaal
    Verdwaald.
    Google HELLLUP!
    Eindelijk ben ik in Almere Buiten
    t is echt BUITEN ja
    en daar bij de woonboulevaar is tie dan Stella
    helemaal opgelucht treed ik binnen


    Ja prima op de fiets, maar een fiets is geen fiets meer... NEEE NET ALS BIJ DE AUTO
    Afspraakinplannen!
    Ja rechtdoor naar Parkwijk, 1 rechte lijn naar t Centrum kun je makkelijk terug.
    Dat was gister op mijn vrije dag.
    En nu dan maar een afspraak inplannen.
    8 nov '23 - 08:31:16 / 8 nov '23 - 08:54:42
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Vorige week de hele week op de fiets naar t werk,k voel me direct gezonder, compacter minder blubberig.
    Het zadel kan anders, k krijg last... hmmm.
    Verder blij met mijn fiets.
Terug naar de lijst