fiets

fiets 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    wat zal ik eens doen met mijn twee gewone fietsen?
    k was net bij de fietsenmaker om de hoek hier
    en vroeg wat ik er voor kreeg, de oudste 100 en de nieuwere 250 euro als ik ze inruil op een nieuwe fiets.

    een ebike is zo 3000 als ik die nieuw koop, er staan regelmatig mooie buiten tweedehands.

    Als ik van hier naar school wil fietsen is het een uurtje fietsen, ga ik dat doen?
    Ik kan voor 15 euro een ebike huren een dag om het uit te proberen.

    en dan
    koop ik een nieuwe
    doe ik mijn twee oude weg?
    Verkoop ik die zelf?
    of ruil ik ze in


    nou ja zo fietsen mijn gedachten een beetje rond.

    Hebben jullie nog tips ervaringen en andersoortig fietsnieuws te melden, om mee te nemen?
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Ditty


    Is dat uur op een gewone of een elektrische fiets?

    Dat zou voor mij veel verschil maken. Ik fiets dagelijks 3 kwartier op mijn elektrische en vind dat goed te doen.

    Een keertje huren is altijd een goed plan om te kijken hoe het bevalt.

    Ik heb mijn oude fiets bewaard voor als ik naar plaatsen ga waar ik mijn el. fiets liever niet neerzet zoals het station.

    17 km op een gewone fiets.
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Malero
    17 Kilometer??

    Kan je niet een scootertje kopen.

    k heb al n motor...
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Smile

    Mijn eerste schaterlach van vandaag.



    Ik heb 6 jaar geleden een hele hippe tweedehands e-bike gekocht, (weliswaar was het een testfiets) nieuwprijs 3200 euro, ik kocht ‘m voor de helft dus voor 1600 euro, en daar was om de haverklap iets mee. Met een elektrische fiets is alles duur, ook reparatie.
    Nu kan ik ‘m wegbrengen want de display is stuk en die is niet meer leverbaar. Gelukkig fiets hij alsnog fijn zonder ondersteuning, dat schijnt uitzonderlijk te zijn.

    Tussen de reparaties door heb ik er veel plezier van gehad maar ik was er vanuit gegaan dat ik er tenminste een jaar of 8 mee zou doen.

    Moraal van het verhaal; gun jezelf een goeie degelijke nieuwe fiets zodat je op weg naar je werk …. Etc etc.


    oke oke dan komen webij het hoofdstuk, wat voor een e-bike nieuw?

  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Ja dat is een goed idee.

    best handig zo'n fietswinkel zo dichtbij, Ik kan er heen lopen om er eentje te lenen.
    Straks in het nieuwe jaar dan maar.
    Ook het fietsplan even bekijken hoeveel dat nog kan schelen.
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Nou ja Marianne
    het geeft niks hoor, een poos geleden vond ik e bike ook een overbodige luxe.
    Zelf trappen daarvoor heb je toch een fiets, dacht ik.
    maar als ik nu naar mijn werk wil fietsen zal ik een brug over moeten en wat km meer fietsen dan ik gewend ben, iets wat ik niet ga doen zonder ondersteuning.
    Ik ben zelf verbaasd over mijn ommeslag maar zie collega's het eind wel fietsen, met e-bike, dat geeft te denken.

    k ga ze ruim uitproberen neem ik me voor.

    Erg fijn zoveel reacties, dank jullie allemaal!
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Precies!

    Zal ik nog met de koude een proefrit gaan maken?
    Woensdag of zo...
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    wat denkt men van een
    Giant Daily Tour E+ nul zou het zijn uit 2021
    2 jaar oud tweedehands met riem voor 2700 euro
    km stand: 2428 km
    die staat hier om de hoek in de winkel...

    morgen ga ik de afstand fietsen met een ketting fiets ebike.. huur 15,-- voor 1 dag.
    om te ervaren hoe zo'n stuk fietsen werkt op een werkdag.
    Ik mis de beweging... wil weer graag fietsend naar t werk.
    is veel gezonder.

  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    00h ja dat is ook een goede tip. Hoeveel een nieuwe accu kost.

    Nu zit ik naar AZOR fietsen te kijken:
    >>LINK<<

  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Wim


    Met riem = een belt drive, dat zijn dure fietsen in de aanschaf. Ik zou er een kijkje gaan nemen. Ook de kilometerstand is laag. Belt drive is onderhoudsarm heb ik begrepen en moet erg fijn fietsen.

    k Heb er vanmiddag de A1 mee over gefietst! Tot dinsdag heb ik een opti op deze fiets met 3 maand garantie, dat geeft de fietsenmaker om de hoek me.

    Die Azor fietsen zijn wel erg gaaf.... in Almere zit iemand die ze me wil laten proberen.

    Plaatje
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h


    Ja best wel veel Wim!



    quote:
    Dit schreef Agnes


    Die fiets ziet er gaaf uit en het klinkt verder allemaal wel goed! Ook een naafriem?


    De Giant Daily Tour E+ 1 Belt-Drive 2022 Dames is dé e-bike uit de Daily Tour E+ lijn van Giant. Deze e-bike heeft alles wat u nodigt heeft. De luxe 8 versnellingsnaaf van Shimano zorgen ervoor dat u moeiteloos schakelt en altijd het juiste verzet heeft. En dankzij de onderhoudsarme riemaandrijving is het schoonmaken van uw ketting na een lange fietstocht verleden tijd. Omdat de riem tot wel 4 keer langer mee gaat dan een ketting maakt het deze e-bike ook nog eens de duurzaamste keuze.
    De Daily Tour E+ lijn van Giant is, zoals de naam misschien al doet vermoeden, perfect voor de dagelijkse toertochten. Mede omdat deze e-bikes standaard geleverd worden met een grote accucapaciteit hoeft u ook niet meer te vrezen voor een lege accu op die langere vakantietocht. Uiteraard is deze e-bike voorzien van de nodige componenten die dat soort ritten nóg een stukje plezieriger zullen maken. Denk bijvoorbeeld aan de brede banden, veringen, rechte zithouding en de zeer stabiele weglegging. Aan alles is gedacht om van die fietstocht een feestje te maken. Steeds weer opnieuw.
    Giant e-bikes en hun onovertroffen rijprestaties
    De SincDrive Core motor die de Giant e-bikes hun onovertroffen rijprestaties biedt, is speciaal voor Giant ontwikkeld. Giant en Yamaha hebben de handen jaren geleden ineen geslagen en hebben een exclusieve samenwerking. Hierdoor zijn er maar weinig fietsen met een Yamaha motor én bovendien rijden ze heel anders. Yamaha levert maatwerk aan Giant, waardoor ieder type fiets een optimale motor krijgt. Zo zijn hun fietsen voorzien van handige snufjes zoals de smart ondersteuningstand of het geïntegreerde display in het stuur bij de luxere modellen. Ook zijn deze e-bikes te verbinden met een handige app. Op deze manier heeft u altijd inzicht op uw reisinformatie en kunt ook nog eens uw navigatie laten weergeven op het display. Heerlijk toch?



    lees ik er over.
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Fijn, jullie reacties, ik weet er nog zo weinig van...
    K trapte me lens, maar je moet de fiets ook de gelegenheid geven het werk voor je te laten doen. K moet wat inhouden...
    Die fiets van gister leek zich wat meer aan te passen aan mijn drang hard te trappen. Vond ik fijner.

    Vanmorgen 7 uur over de A1.
    T display zei 8 uur Smile, k belde al om te zeggen dat ik te laat zou komen.
    Directeur kreeg beroerte, dacht weer n zieke...
    Plaatje
Terug naar de lijst