Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Nou nou je zit er nogal bovenop...... Die 1.45 is voor heel veel mensen al het dubbele of meer van wat het was, mensen die nu al in de kou zitten kunnen ook voor die plafond prijs niet eens de kachel op 23 zetten dus die redenering is echt uit de lucht gegrepen.



    Ik heb even snel gekeken wat ik voor juni betaalde, ik zat toen laag omdat ik voor 3 jaar vast contract had en zat rond 1,25 per m3. Dus 70ct zal van lang geleden zijn en niet echt een recent tarief dat mensen betalen

    Nee mijn redenering is niet uit de lucht gegrepen.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Hoezo? Ook zonder prijsplafond betaal je wat je verbruikt. Niet meer, maar ook niet minder. Dus waarom zou dat een prikkel zijn om de staatskas te spekken?
    Ook met lage prijzen kan het geen kwaad om wat zuiniger aan te doen.



    Ik zag gisteren een zanger op tv, vond bezuinigen onzin en zonnepanelen ook.
    Nu ging hij toch maar overstag omdat zijn maandnota zo hoog was.

    Ik denk dat deze crisis een wakeup call is voor ons allemaal. Om te bezuinigen, eens eraan te denken dat de energie voorraad beperkt is.

    En het andere punt is dat de overheid niet alles voor ons kan oplossen en vergoeden. Dat het geen bodemloos vat is en dat we dit allemaal gaan betalen.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb nog steeds nergens een duidelijke uitleg gevonden waarom de btw weer naar 21% moet. Energie is toch een eerste levensbehoefte?



    Die snap ik ook niet helemaal.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Het was even terugzoeken, maar ik heb het draadje over de ‘slimme meter’ teruggevonden.
    Over het algemeen was men er niet positief over, iets met privacy en zo.
    >>LINK<<

    Nu in de energiecrisis zijn ze niet aan te slepen Smile



    Ik heb hem al jaren, vind het prima werken.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Het prijsplafond wordt ingevoerd
    De tijdelijke btw van 9% gaat terug naar 21%
    De energiebelasting gaat omhoog en de vermindering energiebelasting daalt
    De Opslag Duurzame Energie vervalt als aparte belasting en wordt toegevoegd aan de energiebelasting
    De netbeheerkosten gaan omhoog, deze verschillen per netbeheerder


    Dit staat in de mail die ik van mijn energieleverancier kreeg.
    Niet normaal toch?



    Wat is daar niet normaal aan.

    De energiebelasting voor stroom wordt verhoogd naar € 0,15245 per kWh. De energiebelasting op gas wordt verhoogd naar € 0,59266 per m3. Het prijsplafond vervangt deze tijdelijke maatregelen en beschermt beter tegen verdere prijsstijgingen. Wij verwerken deze maatregelen automatisch op je jaar- of eindnota.
    Dit rekent budget energie. Netwerkkosten zijn 5,99 per maand
    Was ook al zo dus veranderd niet.

    De BTW was al bekend dat ze weer 21% zou worden, dus die verbaasd me niet. Energiebelasting gaat idd omhoog, maar ODE vervalt ik zou even moeten kijken wat daarin andwrs is tov de maanden ervoor. Door het prijsplafond maakt het onder de 1200m3 weinig uit.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik vind het niet normaal van de overheid dat ze dit door laten gaan. In deze tijd zou het op zijn plaats zijn als de belasting laag bleef en dat de energiebelasting ook lager bleef.


    De reden van de 21% weer ik niet. Het is een jaar lager geweest nu is het weer wat het altijd was.
    Maar prijsplafond is inclusief de belastingen, dus zolang je daar onder blijft is er weinig aan de hand. De energiebelasting, heb ik bij mijzelf nagekeken, is maar 2ct omhoog, heb je al gekeken wat dat bij jou is. Ik vind dat niet schokkend.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dion


    Jawel, ook met het prijsplafond ga ik meer dan het dubbele betalen van wat ik nu betaal.



    Hoe kan dat dan, is dat alleen door de 21% btw?

  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nibo
    Mensen met een vast contact gaan iig wel meer betalen.

    Maar ik klaag niet. Smile



    Ik ook niet, ik verbruik rond de 700 m3 per jaar.
    Ik heb ook nog uitgerekend hoe ik uit komen wanneer ik de huidige prijs blijf betalen, dan kom ik ook nog uit.

    Ik denk dat het probleem vnl bij de hoge tarieven van sommige energieleveranciers zit en niet bij de overheid.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ik heb een vast contract, maar per 1 januari is mijn advies voorschot ineens verdubbeld. Nu betaal ik nog meer dan het advies, maar dat schijnt dus te komen door die btw verhoging en tariefstijging....

    Wat een waanzin die energie tarieven tegenwoordig.



    Raar toch want je hebt een vast contract.
    De btw zal toch niet voor een verdubbeling van zorgen.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nibo


    Nee maar de verhoging van het BTW tarief en de energiebelasting betalen we natuurlijk wel.



    Wat gaat bij jou de stijging van de belasting zijn?
    Bij mij stelt dat weinig voor
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Singa
    We gaan toch weer van 9 naar 21%?
    Dat kan dan wel lijkt me, zeker als je vast tarief hebt/had.


    Stel je verbruik is 100 euro dan is dat met 9% 109 euro en met 21% 121 euro.
    Uiteraard is dat een stijging maar geen verdubbeling, of denk ik te simpel.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef daro


    Je kunt vaak bij je leverancier als nieuwe klant je verbruik invullen zodat er bedragen uitrollen. Dat kan je als vaste klant ook even doen. Daar rolt ook het vastrecht uit.

    Of bv gas/licht.com.



    Bij mij werkte dat niet, dus even het huisnummer van de buren gebruikt
Terug naar de lijst