Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik maak me zorgen om mensen die zo denken. De mevrouw die het schreef kreeg ook nog de tip dat betalen niet verplicht is. Dit soort reacties lees ik vaker. Met angst en beven zie ik tegemoet dat de nette betalers straks de rekening betalen van dit soort lui.


    Die zitten straks te klagen in de schuldsanering. Ze hebben alleen zichzelf ermee
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Klopt.




    Natuurlijk niet
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Hoppa, maandbedrag 79 euro lager…



    Bij mij is het 2 maanden geleden al op het oude bedrag gezet door Budget. Alleen ik heb het zelf weer wat verhoogd. Voelt toch beter om iets marge te houden.

    Ik ga, zelfs zonder plafond wel uitkomen mits we geen hele strenge winter hebben.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cius


    Ik denk dat ze ook doelt op het feit dat energiemaatschappijen veel gegevens over je verzamelen en je niet weet wat ze er (in de toekomst?) mee gaan doen. Naast de gegevens die evt via de slimme meter vrijkomen wordt er op het darkweb al adresbestanden verhandeld die via telemarketing bureaus zijn gestolen.

    Hier een interessante podcast van tech journalist Daniël Verlaan:

    >>LINK<<

    Een ander nadeel zou kunnen zijn (als je zonnepanelen hebt) dat de salderings regel wordt afgebouwd in. 2023:

    >>LINK<<



    Maar omdat mensen adressen stelen, moeten we geen slimme meter nemen.
    Stop dan eerst met Facebook, instagram, snapchat etc, die verhandelen de boel ook.

    Zolang gegevens online staan, van welke organisatie dan ook, bank, overheid, ziekenhuizen etc kunnen die gestolen worden en verhandeld. Dat moet geen reden zijn om geen slimme meter te nemen.
    Mensen verkopen met apps hun data omdat ze korting krijgen, niemand die ze daartoe dwingen.
    Ik denk dat die data meer verhandeld wordt.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik kreeg het advies om mijn maandbedrag te verlagen naar €0,-
    Laat het maandbedrag lekker staan.



    Wel zo veilig idd
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef robinet


    het jammere is dat je in de vattenfall app niet kunt zien wat de kosten zijn met het prijsplafond. Zij hanteren de daadwerkelijke prijs. energieplafond wordt verrekend op de jaarnota.



    Ik heb zelf een excelsheet gemaakt waarin ik dat meeneem
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef robinet


    dat vind ik knap. Helaas 0.0 verstand van excel. Gelukkig geeft de app wel aan dat je het maandbedrag kan verlagen of "moet" verhogen. Ik ben zuinig. Deze maand begin volgende maand gaan de panelen op het dak. Het komt goed.



    Ik heb alleen een dag- en nachttarief. Dat nog meenemen wanneer ik boven het plafond ga komen vond ik teveel gedoe. Dus daarvoor heb ik het hoge tarief genomen.
    Ik wil hem wel met je delen.
Terug naar de lijst