Kleine camper

Kleine camper 

Onderwerp van lindaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik lees mee, ben ook op zoek naar een campertje
  2. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een leuke camper! Zou ook iets voor mij zijn.
    Vraag; hoe lang gaat een benzinemotor mee? Ik dacht dat je bij 200000 km op het eindje zit.


    Een benzinemotor kan met gemak 300.000 km lopen, mits er een beetje normaal in is gereden en hij zijn onderhoud heeft gehad…
  3. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef lindaatje
    Wauw super bedankt voor alle gave tips en links!
    Ik word alsmaar enthousiaster.
    Een Doblo is zeker een optie. Vind het prima om er dagelijks in te rijden. Ben nu een mooi weer kampeerder. En groot hoeft het zeker niet te zijn. Zal voornamelijk alleen met de hond op pad gaan.
    En luxe ook niet nodig. Kook nu ook op 1 pitje. Dus beetje stroom en een koelkastje zou voldoende kunnen zijn.


    Ik heb geen elektra ingebouwd maar red het met een ecoflow powerstation river pro plus zonnepaneel. Deze laadt ook op via de auto of als je aan de paal staat. Ik weet alleen nog niet hoeveel jaar ik ermee doe. Stroom pak ik via een campingstekkerdoos met lange kabel. Ik heb ventilatieroosters bij de voorramen. Daar een kleine uitsparing in gezaagd om de kabel door te leiden. Water en diefstalproof zeg maar. Werkt goed.

    Als je altijd aan de paal gaat staan kan je een goedkope koelbox gebruiken. Wil je vrij staan dan zou ik een compressorkoelbox aanschaffen. Die gebruiken minder. Kan bij mij dus op de ecoflow.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Cius


    Een benzinemotor kan met gemak 300.000 km lopen, mits er een beetje normaal in is gereden en hij zijn onderhoud heeft gehad…

    Ja, dat klinkt aannemelijk.. dankje voor je antwoord.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef daro


    Ik heb geen elektra ingebouwd maar red het met een ecoflow powerstation river pro plus zonnepaneel. Deze laadt ook op via de auto of als je aan de paal staat. Ik weet alleen nog niet hoeveel jaar ik ermee doe. Stroom pak ik via een campingstekkerdoos met lange kabel. Ik heb ventilatieroosters bij de voorramen. Daar een kleine uitsparing in gezaagd om de kabel door te leiden. Water en diefstalproof zeg maar. Werkt goed.

    Als je altijd aan de paal gaat staan kan je een goedkope koelbox gebruiken. Wil je vrij staan dan zou ik een compressorkoelbox aanschaffen. Die gebruiken minder. Kan bij mij dus op de ecoflow.

    Top informatie, dank. Stroom is wel een prijzige hobby, merk ik.
    Waar heb jij deze onderdelen/apparaten aangeschaft?

  6. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    DIe heb ik ook, de ecoflow, superhandig!
  7. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Top informatie, dank. Stroom is wel een prijzige hobby, merk ik.
    Waar heb jij deze onderdelen/apparaten aangeschaft?



    Dutch travel shop. Maar ik zou kijken waar je een aanbieding ziet. Wel reviews lezen betreffende garantie natuurlijk.

    Stekkerdoos via marktplaats. Volgens mij heb je die tegenwoordig ook met een zekering. Heb ik niet.



  8. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef meeuw
    DIe heb ik ook, de ecoflow, superhandig!


    Welke heb jij Meeuw?
  9. Piwi
    Alive and kicking

    Toon alleen de berichten van Piwi
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een leuke camper! Zou ook iets voor mij zijn.
    Vraag; hoe lang gaat een benzinemotor mee? Ik dacht dat je bij 200000 km op het eindje zit.



    @Cool_Liz, bIj goed onderhoud en op tijd vervangen slijtage onderdelen kan er wel een ton bij…
    Soms meer.
    Ligt ook aan gebruik/belasting van de motor.

    Die wie Cius laat zien is trouwens een diesel.
    Maar daar heb je dan weer problemen bij een Mileuzone.
  10. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een leuk idee!
    Ik heb me er een tijdje in verdiept, en weet wel dat je voor die prijs net een paar jaar te laat bent; nu moet je voor die prijs en jouw wensen wel heel veel geluk hebben.

    Als je eenmaal een beeld hebt wat voor camper je wil (merk, type), vanaf welk bouwjaar, het maximale aantal kilometers op de teller, dan kun je het best iedere dag even op bijvoorbeeld marktplaats checken of er een dergelijke camper voor die prijs aangeboden wordt.

    Ik heb net gezocht op een vraagprijs van maximaal 10000 euro, bouwjaar vanaf 2010, minimaal 2 slaapplaatsen, maximaal 200000 gereden km.

    Daar kwamen 2 campers uit waarvan er eentje heel handig is (Peugeot Micro) maar als bedrijfsauto staat ingeschreven, en de andere ook heel leuk is, (Volkswagen Transporter 3) maar nog afgewerkt moet worden qua inrichting.

    Dan heb ik nog niet gekeken naar voorzieningen als toilet/ water/ zonnepanelen/ huishoudaccu/ keukenblok.

    Als bouwjaar je niet veel uitmaakt, en aantal gereden kilometers ook niet, dan ben je vaak voordeliger uit, maar heb je ws meer kosten qua onderhoud.


    Je kunt ook naar een Renault Kangoo kijken en deze om laten bouwen…

    Zag er één die al omgebouwd was, maar niet gekeurd was als camper
    >>LINK<<


    Hier het verhaal van iemand die het gedaan heeft:

    >>LINK<<

    Plaatje
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    met de camper moet je een onderscheid maken tussen het rijdende deel (de auto) en het woongedeelte (verblijfsruimte). Er zijn een aantal gerenommeerde bouwers van campers welke een grote schare aan gebruikers kennen.


    kijk vooral op de gebruikersfora, zoals bij >>LINK<< (VW transporter/camper forum)
  12. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef koen
    met de camper moet je een onderscheid maken tussen het rijdende deel (de auto) en het woongedeelte (verblijfsruimte). Er zijn een aantal gerenommeerde bouwers van campers welke een grote schare aan gebruikers kennen.


    kijk vooral op de gebruikersfora, zoals bij >>LINK<< (VW transporter/camper forum)


    Ik rijd nu zakelijk een Transporter T5, heeft nog geen 2 ton gereden en is goed onderhouden, wil hem over een tijdje ook ombouwen tot camper.
    In Friesland doen ze het voor niet al teveel geld.
    >>LINK<<

    Heb er een standkachel in en ook een geiser erin gebouwd voor warm water. (en nog een tank met 600 liter osmose water 🤨🤓) eerste 2 items kan ik straks laten zitten .😀
    Weet niet of een transporter wat voor Lindaatje is, je kunt niet in alle parkeergarages terecht door zijn hoogte (1,95 m). Zelf heb ik er nu een imperiaal op en ladders en is hij dus nog hoger..
Terug naar de lijst