Kleine camper 

Onderwerp van lindaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef lindaatje
    Ik ben op zoek naar een kleine camper. Weet nog niet zo goed waar ik op moet letten.
    Praktisch moeten er 2 mensen en een kleine hond in kunnen slapen. Elektra aansluiting. En tot 10.000 euro.
    Heeft er iemand tips en of adviezen?

    Wil geen ellende van een ander kopen natuurlijk.


    Babs uit de Achterhoek (bijna buurvrouw van Piwi 😀) heeft ook een kleine camper die ze ook als dagelijkse auto kan gebruiken, volgens mij een Ford Connect.
    >>LINK<<
    Plaatje
  2. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    Wat je ook kunt doen is om een goede gebruikte bus te kopen en die om te (laten) bouwen tot camper. Probleem is wel dat de markt voor tweedehands auto’s gigantisch duur is geworden!
    >>LINK<<

    Als je een goede bus hebt gevonden zou je hem ook kunnen laten ombouwen tot camper in Wolvega (Friesland): >>LINK<<
  3. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef lindaatje
    Ik ben op zoek naar een kleine camper. Weet nog niet zo goed waar ik op moet letten.
    Praktisch moeten er 2 mensen en een kleine hond in kunnen slapen. Elektra aansluiting. En tot 10.000 euro.
    Heeft er iemand tips en of adviezen?

    Wil geen ellende van een ander kopen natuurlijk.


    Babs uit de Achterhoek (bijna buurvrouw van Piwi 😀) heeft ook een kleine camper die ze ook als dagelijkse auto kan gebruiken, volgens mij een Ford Connect.
    >>LINK<<
    Plaatje
  4. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    Een Fiat Doblo is ook een optie; hier het verhaal van een stel die er één heeft omgebouwd tot camper:
    >>LINK<<

    Er staat er één (een geel kenteken en één op benzine) op Facebook marktplaats voor weinig:
    >>LINK<<

    Veel succes! 🍀👍
    Plaatje
  5. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een leuke camper! Zou ook iets voor mij zijn.
    Vraag; hoe lang gaat een benzinemotor mee? Ik dacht dat je bij 200000 km op het eindje zit.


    Een benzinemotor kan met gemak 300.000 km lopen, mits er een beetje normaal in is gereden en hij zijn onderhoud heeft gehad…
  6. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een leuk idee!
    Ik heb me er een tijdje in verdiept, en weet wel dat je voor die prijs net een paar jaar te laat bent; nu moet je voor die prijs en jouw wensen wel heel veel geluk hebben.

    Als je eenmaal een beeld hebt wat voor camper je wil (merk, type), vanaf welk bouwjaar, het maximale aantal kilometers op de teller, dan kun je het best iedere dag even op bijvoorbeeld marktplaats checken of er een dergelijke camper voor die prijs aangeboden wordt.

    Ik heb net gezocht op een vraagprijs van maximaal 10000 euro, bouwjaar vanaf 2010, minimaal 2 slaapplaatsen, maximaal 200000 gereden km.

    Daar kwamen 2 campers uit waarvan er eentje heel handig is (Peugeot Micro) maar als bedrijfsauto staat ingeschreven, en de andere ook heel leuk is, (Volkswagen Transporter 3) maar nog afgewerkt moet worden qua inrichting.

    Dan heb ik nog niet gekeken naar voorzieningen als toilet/ water/ zonnepanelen/ huishoudaccu/ keukenblok.

    Als bouwjaar je niet veel uitmaakt, en aantal gereden kilometers ook niet, dan ben je vaak voordeliger uit, maar heb je ws meer kosten qua onderhoud.


    Je kunt ook naar een Renault Kangoo kijken en deze om laten bouwen…

    Zag er één die al omgebouwd was, maar niet gekeurd was als camper
    >>LINK<<


    Hier het verhaal van iemand die het gedaan heeft:

    >>LINK<<

    Plaatje
  7. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef koen
    met de camper moet je een onderscheid maken tussen het rijdende deel (de auto) en het woongedeelte (verblijfsruimte). Er zijn een aantal gerenommeerde bouwers van campers welke een grote schare aan gebruikers kennen.


    kijk vooral op de gebruikersfora, zoals bij >>LINK<< (VW transporter/camper forum)


    Ik rijd nu zakelijk een Transporter T5, heeft nog geen 2 ton gereden en is goed onderhouden, wil hem over een tijdje ook ombouwen tot camper.
    In Friesland doen ze het voor niet al teveel geld.
    >>LINK<<

    Heb er een standkachel in en ook een geiser erin gebouwd voor warm water. (en nog een tank met 600 liter osmose water 🤨🤓) eerste 2 items kan ik straks laten zitten .😀
    Weet niet of een transporter wat voor Lindaatje is, je kunt niet in alle parkeergarages terecht door zijn hoogte (1,95 m). Zelf heb ik er nu een imperiaal op en ladders en is hij dus nog hoger..
  8. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    Hier een interessante link, je kan je auto hier ook laten ombouwen. Maar je kunt ook eerst een mini camper eeen weekje huren, kijken of het bevalt..
    Ook staan er op de site diverse links.
    Is wel helemaal in Drenthe..😀
    >>LINK<<

    Hier nog een >>LINK<<
  9. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    Tip van Monk: Renault Kangoo op benzine voor € 1275,00
    Is in Baarn. Ben zelf geen lid van die Facebook groep, dus voor de detail moet je Monk een pb sturen..
    Zou wel iemand meenemen die e.e.a. van auto’s afweet of anders een aankoop keuring laten uitvoeren..
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst