Wat maken jullie op een verjaardag voor de visite? (Avondeten)

Wat maken jullie op een verjaardag voor de visite? (Avondeten) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Met mijn ouders ga ik altijd ergens lunchen voor mijn verjaardag, dus hoef ik zelf niks te maken. Andere visite komt of in de middag of in de avond...
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Wat leuk om allemaal te lezen! Ik denk dat ik ook maar eens een soep maak, en wel deze:
    >>LINK<<
    Ooit, lang geleden had ik hier van de site een recept voor tomatensoep, gemaakt van een pak tomatensap en soepvlees.
    Die was ook super, ben het helaas kwijt. En dan wat hapjes erbij denk ik. Gevulde eitjes, goed idee!
    Ook de hapjes van Malero, dank!
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mimi
    of je doet simpelweg... tortillas uit een pakje in n taartvorm en vult deze met alles wat je lekker vindt Vlees of vis wel van te voren ff bakken... .Alles in de oven en voila

    Tortilla’s in taartvorm, nooit eerder gezien, wat geinig.
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Jep
    Meestal Melanzane alla parmigiana met brood. Dag ervoor 2 grote ovenschotels al klaar

    is altijd een succes

    Kende ik ook niet, lust zoonlief niet denk ik, door de tomatensaus, maar ben er wel benieuwd naar!
  5. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Zo te lezen is bij jullie op verjaardagsvisite komen de moeite en een presentje waard! Smile.
    Het water loopt mij in de mond.

    Ik zelf vier mijn verjaardag simpelweg niet (m.u.v. van mijn 50e verjaardag, die ik met precies 50 gasten gevierd heb)
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    In mijn familie is het niet gebruikelijk dat je op een verjaardag eten krijgt. Bij schoonfamilie is het dat dus wel. En dat zijn veelvratenSmileSmile. Ik hou het nat het gebak en de hapjes simpel. Koop een doos saté bij de groothandel voor in de oven met saté saus en stokbrood. Of een broodje kroket/frikandel met een soepje.
  7. jieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jieke
    Als ik thuis ben zet ik de gasten aan het werk. Meestal dan een BBQSmile

    Verder afhankelijk van het gezelschap varieert het van zelfgemaakte soep to lasagne tot rendang tot bouf bourginion. Of waar ik zin in heb. Kortom geen vast menu behalve de BBQ
  8. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef robinet
    In mijn familie is het niet gebruikelijk dat je op een verjaardag eten krijgt. Bij schoonfamilie is het dat dus wel. En dat zijn veelvratenSmileSmile. Ik hou het nat het gebak en de hapjes simpel. Koop een doos saté bij de groothandel voor in de oven met saté saus en stokbrood. Of een broodje kroket/frikandel met een soepje.


    Hier ook niet. Paar keer soep met broodjes gedaan of patat met snacks, maar over het algemeen is iedereen voor etenstijd weer weg Smile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Wat leuk om allemaal te lezen! Ik denk dat ik ook maar eens een soep maak, en wel deze:
    >>LINK<<
    Ooit, lang geleden had ik hier van de site een recept voor tomatensoep, gemaakt van een pak tomatensap en soepvlees.
    Die was ook super, ben het helaas kwijt. En dan wat hapjes erbij denk ik. Gevulde eitjes, goed idee!
    Ook de hapjes van Malero, dank!



    Ik maak soep van tomatensap, maar dan met soepgroente. Met of zonder balletjes ligt eraan of er vegetariërs komen. En met bv Ras al hanout gekruid.
    Uitje fruiten, sap erbij, dan soepgroente erbij, evt geroosterde paprika's erbij even garen dan staafmixer erdoor tot het redelijk fijn is. Kruiden en serveren met een beetje creme fraiche.
    Ik vind het ook lekker wanneer ik een beetje paksoi erin doe, dat kan gelijk met de staafmixer erin, dat hoeft niet te garen
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef robinet
    In mijn familie is het niet gebruikelijk dat je op een verjaardag eten krijgt. Bij schoonfamilie is het dat dus wel. En dat zijn veelvratenSmileSmile. Ik hou het nat het gebak en de hapjes simpel. Koop een doos saté bij de groothandel voor in de oven met saté saus en stokbrood. Of een broodje kroket/frikandel met een soepje.


    Mijn familie woont aan andere kant van het land, dus dan is het wel zo netjes.

    Maar mijn familie doet het evengoed, ook voor degenen die dichterbij wonen.
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    In de loop van de middag op zo'n verjaardag heb ik meestal gebak (of iets dergelijks) en allerlei hapjes op tafel staan (chips, nootjes, stokbrood met salade, kaas, komkommer etc) en vind ik het persoonlijk een beetje onzin om rond etenstijd een complete maaltijd aan te bieden. Vandaar de soep. Die gaat er meestal dan nog goed in.

    Ik vind het dus een beetje afhankelijk van hoe je een verjaardag viert dus.
  12. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Niets. Al t hoogstaand bezoek komt na lunchetijd dn is voor etenstijd weer weg. Gewoon bij koffie,thee fris stuk of 2 vlaai dr bij. Thats all
Terug naar de lijst