Wat maken jullie op een verjaardag voor de visite? (Avondeten)

Wat maken jullie op een verjaardag voor de visite? (Avondeten) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik kook wel, bij ons is het een uitgebreide lunch. Altijd 1 of 2 soorten soep, met name tomatensoep is zo gemaakt en erg lekker. Courgettesoep is iets meer werk maar ook niet erg moeilijk. Ik kruid de soepen met de kruiden van Jonnie Boer.
    Daarbij brood, bij voorkeur zelfgebakken of ik haal Turks brood. Daarop smeersels, kruidenboter heb ik vaak wel zelfgemaakt in de vriezer, andere smeersels koop ik meestal wel.
    Soms nog zelfgemaakte quiche.
    Ik heb meestal een man of 10 a 15.
    Voor de kinderen ook wel miniwraps gehaald die ze zelf konden vullen met groente en fruit, alleen ze hadden liever soep en brood.

    Maar allerlei Spaans tapas is ook leuk en lekker.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Indiaas. Curry’s, rijst, etc. Ook makkelijk als er vegetariërs bij zijn.



    Ohhh dat is ook lekker.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Wat leuk om allemaal te lezen! Ik denk dat ik ook maar eens een soep maak, en wel deze:
    >>LINK<<
    Ooit, lang geleden had ik hier van de site een recept voor tomatensoep, gemaakt van een pak tomatensap en soepvlees.
    Die was ook super, ben het helaas kwijt. En dan wat hapjes erbij denk ik. Gevulde eitjes, goed idee!
    Ook de hapjes van Malero, dank!



    Ik maak soep van tomatensap, maar dan met soepgroente. Met of zonder balletjes ligt eraan of er vegetariërs komen. En met bv Ras al hanout gekruid.
    Uitje fruiten, sap erbij, dan soepgroente erbij, evt geroosterde paprika's erbij even garen dan staafmixer erdoor tot het redelijk fijn is. Kruiden en serveren met een beetje creme fraiche.
    Ik vind het ook lekker wanneer ik een beetje paksoi erin doe, dat kan gelijk met de staafmixer erin, dat hoeft niet te garen
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef robinet
    In mijn familie is het niet gebruikelijk dat je op een verjaardag eten krijgt. Bij schoonfamilie is het dat dus wel. En dat zijn veelvratenSmileSmile. Ik hou het nat het gebak en de hapjes simpel. Koop een doos saté bij de groothandel voor in de oven met saté saus en stokbrood. Of een broodje kroket/frikandel met een soepje.


    Mijn familie woont aan andere kant van het land, dus dan is het wel zo netjes.

    Maar mijn familie doet het evengoed, ook voor degenen die dichterbij wonen.
Terug naar de lijst