Letselschade 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Op het moment dat je fysiotherapie nodig gaat hebben, worden ook die kosten verhaald op de tegenpartij. Dit gaat niet van jouw aanvullend pakket af. Zorgverzekeraars regelen dit vaak zelf met de verzekering van de tegenpartij. Het is belangrijk dat je een letselschadeadvocaat in de arm neemt. Ook het eigen risico die er wordt aangesproken (dit jaar én de komende jaren, mocht dit nodig zijn) kun je declareren bij de tegenpartij. Zolang het dossier loopt kun je alle medische kosten opvoeren.
    Maar ook de posten die hier eerder zijn genoemd, zijn belangrijk om op te geven. Sommige verzekeraars betalen een voorschot, zodat je de eventueel gemaakte kosten alvast kunt betalen. Vergeet niet de kosten van de ritten naar arts, ziekenhuis, fysiotherapeut enz op te schrijven.
    En extra energieverbruik omdat je de hele dag thuis bent is misschien ook een goede post.

  2. quote:
    Dit schreef Danielle

    En extra energieverbruik omdat je de hele dag thuis bent is misschien ook een goede post.

    Dat is ook nog een goede. Verbruik oktober was veel hoger dan vorig jaar oktober. en ik heb 's ochtends echt een hete douche nodig om op gang te komen.
  3. Sip
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sip
    Als eerste sterkte. Wat vervelend en vooral pijnlijk.

    Ik wil niet oordelen ofzo. Als ik iemand in de auto aanrijd op een fietspad vergoed mijn verzekeraar dit dan allemaal? Jij zit met de goevolgen, pijn ed, de extra kosten (want ziek zijn kost heel veel) en misschien wel inkomenverlies in de toekomst.
    Ik heb hier persoonlijk nooit over nagdeacht. Kosten voor mijn werkgever, daar zou ik me niet druk om maken, die redt zich wel en is daar waarschijnlijk ook voor verzekerd en het is tenslotte ook een ondernemrsrisico (mijn aanname). Je kunt tenslotte ook ziek worden.
    Als je een letseladvocaat neemt, wie betaald die dan en wat is het verdienmodel van zo'n advocaat. Wil hij een percentage van jou geleden schade? Ik hou persoonlijk niet van die amerikaanse praktijken. Het is een ongeluk en geen opzet. Bij opzet zou het een heel ander verhaal zijn. Ik zou me in ieder geval even goed laten voorlichten door iemand die hier verstand van heeft.

    Nogmaals, ik oordeel niet. Ik vindt dit een erg interresante vraag van jou en ik geef je ook groot gelijk.

    Sterkte!
  4. Annette62
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annette62
    Mijn dochter is 10 jaar geleden ook aangereden op haar fiets.
    Mijn bijstandsverzekering heeft toen zelf geregeld dat er smartengeld betaald werd. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan. Zij heeft 700 euro gehad. Zij had een lelijke wond op haar kin, die gehecht moest worden.
    Dus zeker smartengeld vragen.
    Sterkte met alles!

  5. quote:
    Dit schreef Sip
    Het is een ongeluk en geen opzet. Bij opzet zou het een heel ander verhaal zijn. Ik zou me in ieder geval even goed laten voorlichten door iemand die hier verstand van heeft.

    Nogmaals, ik oordeel niet. Ik vindt dit een erg interresante vraag van jou en ik geef je ook groot gelijk.

    Sterkte!

    Dank je.
    Gevoelsmatig vind ik opzet inderdaad een ander geval. Maar de gevolgen en kosten zijn hetzelfde.
    Je bent voor deze kosten verzekerd, daar is de aansprakelijkheidsverzekering voor. Ik vermoed dat de verzekering bij opzet niet uitkeert.
  6. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Zo dan! Beterschap Marlies!

    Ik heb niet iets nuttigs toe te voegen aan wat al geschreven is. Verwacht je wel weer helemaal aan de slag te kunnen in je eigen werk binnen een bepaalde tijd? Wat als over langere tijd blijkt dat dat niet zou kunnen?
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Smartengeld is compensatie voor gederfde levensvreugde. Heel normaal.

    Blijvende invaliditeit is een ding. Stel, je geneest niet restloos, dan kun je daarvoor een vergoeding krijgen (dat kan niet direct worden bepaald, pas als een eindtoestand is bereikt).

    Alle extra kosten die je normaliter niet gemaakt zou hebben. Pijnstilling, dingen die je hebt moeten aanschaffen, huishoudelijke hulp

    Hier nog een aanvulling: >>LINK<<

    Balen hoor Marlies 🫂
    10 nov '23 - 22:16:26 / 11 nov '23 - 03:16:26
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik weet t niet maar wil je wel mega veel sterkte wensen 💐😘

  9. Dank voor alle reacties. Ik ga me eens goed inlezen. Hopelijk hoor ik snel wat van de rechtsbijstand.

    Het is allemaal zoveel belemmerender dan ik had verwacht. Simpele dingen als iets van de bovenste plank pakken of een pot opendraaien lukken niet. En schrijven, heb nooit een mooi handschrift maar nu lijkt het echt nergens naar. Aan tafel achter de laptop lukt maar korte tijd.
  10. Carin
    happy

    Toon alleen de berichten van Carin
    Taxi kosten en ov voor ziekenhuis, fysio ed
    Geleden en nog te lijden materiële en immateriële schade
    Ik zal straks even kijken of ik nog meer punten terug kan vinden
    Het gaat echt om alles waar je extra kosten voor maakt, een letselschadeadvocaat weet dit prima uit te zoeken.
    Ik denk zelf dat de rechtsbijstand hier nog veel te voorzichtig in is.

    Het lijkt misschien nu overdreven maar het kan zo maar zijn dat je leven hierna 360 graden gedraaid is (zoals bij mij)
    Dat brengt overigens ook weer nieuwe inzichten ed

    Ik had een hele fijne letselschadeadvocaat , als je wilt kan ik je haar gegevens pb'en
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Dat is mooi ruk. Van dichtbij meegemaakt. Letselschadeadvocaat is een gevecht met een lange adem. Regelen via de rechtsbijstand daar is deze voor bedoeld. Van keuringsarts naar keuringsarts. Ik wil je niet ontmoedigen absoluut niet. Ik weet niet of je social media hebt??. Doe daar niet te uitbundig op. Het kan tegen je worden gebruikt.
    Sterkte.
  12. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Dank voor alle reacties. Ik ga me eens goed inlezen. Hopelijk hoor ik snel wat van de rechtsbijstand.

    Het is allemaal zoveel belemmerender dan ik had verwacht. Simpele dingen als iets van de bovenste plank pakken of een pot opendraaien lukken niet. En schrijven, heb nooit een mooi handschrift maar nu lijkt het echt nergens naar. Aan tafel achter de laptop lukt maar korte tijd.


    Houd moed, heb een kleiner ongelukje gehad in augustus. Handen zwaar gekneusd en ribben zwaar gekneusd. Herstel duurde erg lang vond ik en dacht komt dit wel goed. Heel lang was kracht uit handen. Een melk openmaken deed nog zeer na 6 weken, laat staan dat ik een pot kon opendraaien met blikopener. Ook tot een week of 11 pijn in bed door ribben. En na een week of 14 was ik weer de oude.
    Ik hoop voor je dat jij ook weer de oude wordt.
    Rustig aan en niets forceren en veel geduld gewenst.
Terug naar de lijst