Letselschade

Letselschade 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Op 26 september ben ik met op mijn fiets geschept door een auto. Ik reed op een rotonde waar ik voorrang had, de bestuurder van de auto zei dat ze mij niet gezien had.
    Aan de aanrijding heb ik een gebroken werven (T9) overgehouden. Gelukkig een stabiele breuk, maar de gevolgen zijn niet fijn.
    Inmiddels zit ik al 6 weken grotendeels thuis en mag 5 kwartier per dag werken.

    Ik wil de kosten die ik en mijn werkgever hebben, verhalen op de veroorzaker.
    Kosten die ik nu heb zijn alleen het eigen risico, daar had ik nog niets van verbruikt. Mijn werkgever heeft ook de nodige kosten, ik moet al een aantal weken vervangen worden. (Een kleuterklas zonder juf doet het niet zo goed)

    Inmiddels heb ik een melding gedaan bij mijn rechtsbijstandsverzekering.

    De kosten hierboven zijn voor nu de enige die ik kan bedenken. Hier komt nog fysio bij, maar dat mag pas in het nieuwe jaar(weer eigen risico en misschien wel meer fysio nodig dan waar ik voor verzekerd ben)

    Welke kosten mag/kan ik nu nog meer verhalen? Ik heb ook nog geen idee wat de gevolgen op langere termijn zijn.

    Geen schade aan fiets en kleding.
    10 nov '23 - 15:22:33 / 10 nov '23 - 15:37:41

  2. Dank jullie.

    Smartengeld vind ik zo Amerikaans klinken, maar is eigenlijk wel terecht.
    Ik vraag me af of ik alles weer ga kunnen wat ik deed, inclusief bv een plafond schilderen en op een hoge ladder staan, de tuin bestraten en zware dingen tillen. Als ik dat niet meer kan moet ik daar iemand voor inhuren.

  3. quote:
    Dit schreef MonQ
    Ook daar kijkt zo'n expert dus naar

    Gaat dat ook via de rechtsbijstand?
    Kreeg nu bericht dat mijn zaak aan een jurist toegewezen wordt, ben benieuwd wanneer ik verder bericht krijg.

  4. quote:
    Dit schreef Danielle

    En extra energieverbruik omdat je de hele dag thuis bent is misschien ook een goede post.

    Dat is ook nog een goede. Verbruik oktober was veel hoger dan vorig jaar oktober. en ik heb 's ochtends echt een hete douche nodig om op gang te komen.

  5. quote:
    Dit schreef Sip
    Het is een ongeluk en geen opzet. Bij opzet zou het een heel ander verhaal zijn. Ik zou me in ieder geval even goed laten voorlichten door iemand die hier verstand van heeft.

    Nogmaals, ik oordeel niet. Ik vindt dit een erg interresante vraag van jou en ik geef je ook groot gelijk.

    Sterkte!

    Dank je.
    Gevoelsmatig vind ik opzet inderdaad een ander geval. Maar de gevolgen en kosten zijn hetzelfde.
    Je bent voor deze kosten verzekerd, daar is de aansprakelijkheidsverzekering voor. Ik vermoed dat de verzekering bij opzet niet uitkeert.

  6. Dank voor alle reacties. Ik ga me eens goed inlezen. Hopelijk hoor ik snel wat van de rechtsbijstand.

    Het is allemaal zoveel belemmerender dan ik had verwacht. Simpele dingen als iets van de bovenste plank pakken of een pot opendraaien lukken niet. En schrijven, heb nooit een mooi handschrift maar nu lijkt het echt nergens naar. Aan tafel achter de laptop lukt maar korte tijd.

  7. quote:
    Dit schreef Cees


    Uiteindelijk hoop ik dat het juist mee gaat vallen en alle functies weer goed herstellen en je je hele huis nog minstens 20 keer helemaal opnieuw in gaat richten en zo Smile Smile

    Dat hoop ik ook.
    Ik ga voor een nieuw behangetje Smile

  8. quote:
    Dit schreef twelve
    Ik weet niet of je lid bent bij een vakbond, maar bij de FNV hebben ze een letselschade-afdeling.

    Ja, van de CNV. Ik ga daar eens informeren.

  9. quote:
    Dit schreef Carlita
    Hoi Marlies, wat naar joh dit allemaal, zeker voor zo n bezige bij als jij.
    En je bent er nog niet.

    Begrijp ik dat de 'tegenpartij' dus eigenlijk erkend heeft dat jou geen blaam treft (zij heeft jou niet gezien), dus eigenlijk schuld heeft erkend ?

    Waren er getuigen ? En is dit eventueel op schrift gesteld ?

    Ik ben een een aantal jaren geleden ook eens aangereden, gelijksoortige omstandigheden.
    Mevrouw had mij ook niet gezien, maar dit trok zolij later terug.
    Er is een bedrag uitgekomen, ofschoon het lastig leek, ontbreken van getuigen was lastig.

    Ik moet zeggen, ik gelukkig geen gebroken delen.
    Laat je goed adviseren, maar dat doe je geloof ik.

    De tegenpartij is hoe dan ook schuldig. Ik had voorrang en fietste echt niet hard, eerder langzaam. Op een foto uit een nieuwsbericht zie je duidelijk haaientanden waarvoor ze had moeten stoppen.

    Er waren zat getuigen, maar geen idee wie. Er is wel politie bij geweest maar ik heb geen verslag oid gezien. Daar hield ik me op dat moment ook niet mee bezig.
    Waar zou ik dat op kunnen vragen, bij het politiebureau hier? Daar kan ik wel eens binnenstappen.

  10. quote:
    Dit schreef Carin


    Ik had een hele fijne letselschadeadvocaat , als je wilt kan ik je haar gegevens pb'en

    Graag @Carin.

  11. Inmiddels heeft rechtsbijstand contact opgenomen.
    Was een fijn gesprek, hij neemt alles uit handen. Kwam ook nog met zaken waar ik nog niet aan had gedacht. Hij pakt iig snel door.

  12. Inmiddels zijn we een paar maanden verder.
    De medisch adviseur heeft geadviseerd mijn dossier nog niet te sluiten, dat vind ik fijn.
    Een deel van de kosten heb ik al vergoed gekregen, de rest komt pas in de zomer.

    Ik ben weer volledig aan het werk en dat valt me niet altijd mee. Het werk op zich wel, maar ik merk dat het me veel meer energie kost en dat ik thuis tijd nodig heb om bij te trekken.
    Verder zal ik moeten leren leven met rugpijn, de gebroken wervel is ingezakt en dat blijft uiteraard zo. In december heb ik een dexascan gehad en daaruit bleek dat ik (niet geheel onverwacht) osteoporose heb.
    Nu maar hopen dat er niet meer wervels inzakken en dat ik niet nog eens iets breek.
Terug naar de lijst