vergoeding meerijden vriendin

vergoeding meerijden vriendin 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Ik neem aan dat de vriendin heel blij is dat Nibo altijd rijdt. Anders zou ze zelf wel aanbieden om het (ongeveer) om en om te doen. En dat daar een vergoeding tegenover staat, lijkt me niet gek omdat Nibo daardoor alle kosten heeft.
    Volgens mij is de vraag: wat is een reële vergoeding (niet hoe zouden jullie het doen).

    Dat ANWB-getal voor carpoolers lijkt me een goed objectief criterium.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef IlseS
    V

    De andere autokosten zijn voor jou: die heb je als autobezitter sowieso, of er nou iemand meerijdt of niet.



    Dat geldt voor de vaste kosten, maar niet voor de variabele kosten. Banden gaan bv maar een aantal kilometers mee.

    Dit is wat de ANWB zegt over een soort gelijk geval:

    Het is redelijk om alleen de variabele kosten mee te nemen omdat deze rechtstreeks te maken hebben met het rijden van de kilometers. De vaste kosten zijn kosten voor het bezit van de auto en die had u al. De passagier hoeft hieraan niet mee te betalen.
  3. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Als je alleen zou rijden zouden alle kosten voor jou zijn. Nu rijdt er iemand mee en hoef je maar de helft van de benzine te betalen.

    Zo heb je er beide toch profijt van?
  4. IlseS
    live your life!

    Toon alleen de berichten van IlseS
    quote:
    Dit schreef nibo


    Dat geldt voor de vaste kosten, maar niet voor de variabele kosten. Banden gaan bv maar een aantal kilometers mee.

    Dit is wat de ANWB zegt over een soort gelijk geval:

    Het is redelijk om alleen de variabele kosten mee te nemen omdat deze rechtstreeks te maken hebben met het rijden van de kilometers. De vaste kosten zijn kosten voor het bezit van de auto en die had u al. De passagier hoeft hieraan niet mee te betalen.


    Snap ik als je dagelijks rijdt, zoals bij woon-werkverkeer. Nu gaat het om af en toe een uitje. Zelfs als het 1 x per week is, vind ik het te ver gaan om variabele kosten door te berekenen.

    Dat is mijn mening, maar je vroeg ook om meningen 😉
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Ditty
    Als je alleen zou rijden zouden alle kosten voor jou zijn. Nu rijdt er iemand mee en hoef je maar de helft van de benzine te betalen.

    Zo heb je er beide toch profijt van?


    Ik zou niet overal alleen naar toe rijden. Je spreekt samen af om ergens naar toe te gaan en omdat ik altijd degene ben die rijd (vind ik verder niet erg) vraag ik wat een reële vergoeding is waar we ons allebei in zouden kunnen vinden.
  6. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Wat een gezemel
    Zou helemaal geen zin meer hebben om met jouw mee te rijden
    Ga nog liever lopen Smile
  7. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef gadis
    Wat een gezemel
    Zou helemaal geen zin meer hebben om met jouw mee te rijden
    Ga nog liever lopen Smile




    Fijne en nuttige bijdrage .

  8. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Volle tank bij vertrek, na de rit weer tanken en dan de kosten delen.
  9. quote:
    Dit schreef gadis
    Wat een gezemel
    Zou helemaal geen zin meer hebben om met jouw mee te rijden
    Ga nog liever lopen Smile

    Gelukkig hoef jij niet met nibo mee.

    Ik vind het helemaal niet zo vreemd om kosten te delen als een van de twee altijd rijdt. Eigenlijk niet meer dan normaal.
    Het zou wat anders zijn voor een eenmalige rit.
  10. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Gelukkig hoef jij niet met nibo mee.

    Ik vind het helemaal niet zo vreemd om kosten te delen als een van de twee altijd rijdt. Eigenlijk niet meer dan normaal.
    Het zou wat anders zijn voor een eenmalige rit.


    Dat mag jij vinden hoor

    Geen probleem
  11. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Oplossing: je rijdt naar haar en de ene keer rij je met jouw auto De andere keer met haar auto. Zo deel je alle kosten.
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef gadis
    Wat een gezemel
    Zou helemaal geen zin meer hebben om met jouw mee te rijden
    Ga nog liever lopen Smile

    Dat vond die meerij'vriendin' van mij blijkbaar ookSmile achteraf..... gaat het ergens opeens wel om gelijkwaardig meedelen in de kosten ipv altijd gefeteerd worden.
    Dat soort vriendin mis ik echt niet.

    Het is gewoW
    on fijn als je aamen de kosten en verantwoordelijkheid deelt.
    Het is net als in iedere relatieSmile

    Heb je haar zelf al gevraagd wat haar idee hierover is? Dat is m.i. eigenlijk belangrijker dan dat jezelf al met een vast plan komt. Samen naar beider tevredenheidSmile
Terug naar de lijst