vergoeding meerijden vriendin

vergoeding meerijden vriendin 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Een vriendin rijdt altijd met mij mee als we ergens naar toe gaan. Dat gebeurt regelmatig.

    Wat is nou een redelijke vergoeding om te vragen.

    Ik rekende eerst € 0,25 per kilometer, maar met lange afstanden kom je dan op hoge bedragen . Ik vroeg aan haar wat zij redelijk vind. Nu stelt zei het brandstofverbruik voor, maar ik weet niet of ik dat dan helemaal redelijk vind. Ik rij immers altijd en kosten van rijden is meer dan alleen brandstof.

    Welke vergoeding vinden jullie redelijk?
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Volgens de site van de ANWB is op dit moment een redelijke kilometervergoeding 30 cent per km. Die dekt zowel de vaste als de variabele kosten. Die zou je dan door 2 moeten delen, omdat je zelf ook meerijdt natuurlijk. Het is niet logisch om haar 100% te laten betalen. Dan kom je op 15 cent per km.


    Ik deelde die € 0,25 inderdaad door 2.
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Dion
    Je hebt toch geen meerkosten omdat je vriendin meerijdt?
    Als ze niet zou meerijden, zou je die kosten ook hebben.
    Hooguit extra kosten vanwege slijtage zitting.


    We plannen samen uitjes. Waarom zou ik daar alle autokosten voor moeten dragen? Zij mag ook rijden.

    Ik wil er best redelijk in zijn, zeker met grote afstanden zoals vd zomer naar Brugge.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Caroline
    En als jullie de ritten verdelen?


    Dat zou wellicht het beste zijn, maar dat gaat niet. Daarnaast drink ik bijna nooit en ik gun haar dat ze een wijntje kan drinken.

    Dus rij ik altijd, maar alleen benzine tellen klopt in mijn ogen ook niet helemaal.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik geloof dat ik naar draagkracht zou rekenen. Als het scheef voelt dan is dat het waarschijnlijk ook.

    (bij carpoolen wordt over het algemeen 10 cent geadviseerd trouwens)


    10 cent lijkt me redelijk en zit iets onder (de helft van) de 21 cent.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Astrid


    Die extra kosten heb je ook als je niet rijdt. (Wegenbelasting, verzekering etc)

    Ik zou persoonlijk niks vragen en anders de brandstofkosten delen door 2. De brandstofprijzen varieren dagelijks. In januari gaat deze weer omhoog.


    Onderhoud ed toch veel minder snel.
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef IlseS
    V

    De andere autokosten zijn voor jou: die heb je als autobezitter sowieso, of er nou iemand meerijdt of niet.



    Dat geldt voor de vaste kosten, maar niet voor de variabele kosten. Banden gaan bv maar een aantal kilometers mee.

    Dit is wat de ANWB zegt over een soort gelijk geval:

    Het is redelijk om alleen de variabele kosten mee te nemen omdat deze rechtstreeks te maken hebben met het rijden van de kilometers. De vaste kosten zijn kosten voor het bezit van de auto en die had u al. De passagier hoeft hieraan niet mee te betalen.
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Ditty
    Als je alleen zou rijden zouden alle kosten voor jou zijn. Nu rijdt er iemand mee en hoef je maar de helft van de benzine te betalen.

    Zo heb je er beide toch profijt van?


    Ik zou niet overal alleen naar toe rijden. Je spreekt samen af om ergens naar toe te gaan en omdat ik altijd degene ben die rijd (vind ik verder niet erg) vraag ik wat een reële vergoeding is waar we ons allebei in zouden kunnen vinden.
Terug naar de lijst