voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes

voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes 

Onderwerp van ninalina

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Gisteravond ook aangevallen door een virus wat van alles en nog wat op je computer zet met de bedoeling je wachtwoorden te achterhalen die je o.a. gebruikt bij internetbankieren (remote attacker).......het virus nodigt je uit andere software te installeren.

    Mijn huidige virusscanner AVG kon nog wel worden opgestart (kon zodoende nog de nodige trojan horses verwijderen) maar kan niet meer geupdated worden, geeft zogenaamd de melding dat de firewall de benodigde exe niet meer toelaat. Het hoofdvirus bleef dus intact.

    Systeemherstel voert de laatste handeling niet uit.. na de laatste handeling (next) na de gekozen hersteldag doet hij niks meer, wel wordt je steeds onderin in het browserscherm uitgenodigt iets anders te installeren. Iets waarmee je het probleem hoegenaamd kan oplossen.

    Op het browserscherm is nog maar ??n pagina te krijgen met de naam in blanc.....zoek je andere webpagina's op dan krijg je allen nog maar rare tekens te zien.

    Kort samengevat :

    - Browserscherm werkt niet meer naar behoren
    - AVG virusscanner kan niet meer worden geupdated
    - Systeemherstel functioneerd niet meer.

    Alle toegangswegen na een mogelijk oplossing oftewel verwijdering van het kwaadaardige virus lijken te zijn afgesloten.

    Wat nu te doen?Smile

    Dit bericht tik ik op mijn oude computertje.....Smile
  2. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet

    Je schrijft niet welke browser je gebruikt, als dat Internet Explorer is probeer dan het internet op[ te gaan met Firefox en vice versa.
    Google dan op een online virusscanner en probeer het op die manier.
    Je kunt ook in de veilige modus met netwerkmogelijkheden proberen te starten (na herstarten vd pc herhaaldelijk op F8 drukken) en probeer weer vanalles uit.


    Ik heb inderdaad internet explorer ......maar de browser werkt dus niet meer naar behoren kan ook niet meer googlen......dus firefox downloaden kan ook niet. Wat je met je laatste regels bedoeld over netwerkmogelijkheden begrijp ik niet goed....Smile
  3. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet


    Vanuit de veilige modus kun je iig proberen al je tijdelijke bestanden, tijdelijke internet bestanden te verwijderen. Misschien breek je daarmee door de blokkade heen.


    Die heb ik al verwijderd .....dat lukte dan nog wel ....alleen start hij steeds met dezelfde website op als ik hem dan bij opstarten verwijder en een andere intik bij internetopties komt die toch weer terug.Smile
  4. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Op de website die wordt opgestart worden deze virusscanners inderdaad ook aanbevolen.

    Op mijn computer heb ik drie accounts staan.....toen ik op de account van ??n van mijn zoons inlogde leek de browser normaal op te starten.....ik kon zelf AVG updaten totdat opeens dezelfde melding verscheen en de browser het niet meer deed. Het leek erop doordat ik inlogde op de account van ??n van de kinderen deze ook besmet werd.

    De melding die ik bij het uitroepteken onderin krijg is de volgende:

    System alert trojan-spy.win32@ma

    type Spyware / Trojan

    Vulnerable windows95/98/me/nt/2003/windows xp en windows vista.

    Description: Spyware program that sends confidential information to a remote attacker.

    De oplossing geven ze er ook nog bij:

    Protection click this Baloon to download officaal security software.


    Ik ben bang dat als ik op dit uitroepteken klik dat het dan helemaal mis is.

    Ik hoop het probleem nu duidelijk weergeven te hebben .....hopelijk is er een oplossing en zijn andere al tegen dit virus aangelopen?
  5. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Niemand meer advies om van dit ellendige virus af te komen?Smile
  6. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef ninalina

    Gelukkig is er iets voor om een besmetting weer ongedaan te maken. De trial-versie van Malwarebytes' Anti-Malware kan de klus eenvoudig klaren, en is te vinden op >>LINK<< En nee, dit is geen nep scanner.


    Hoe heb je deze versie op je harde schijf gekregen .....bij mij is door het virus het browserscherm onbruikbaar geworden.Smile
  7. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Het probleem is nog niet opgelost....het grootste probleem is denk ik dat internet explorer niet meer werkt maar er nu een fake browserscherm opstart en dat de herstelmogelijkheden en virusupdate niet meer werkt.

    Suggesties die leiden tot de oplossing van dit probleem of herkenning van dit virus zijn van harte welkom.

    De huidige virusscanner AVG ziet geen virussen meer.
  8. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Inmiddels al van alles geprobeerd...maar ook firefox geinstalleerd maar ook als ik daar de AVG site wil opstarten dan wordt hij geblockt. Andere website's werken wel........kortom alle toegangswegen die leiden tot de oplossing van het probleem lijken te zijn afgesloten...

    Inmiddels dus firefox en AVG 8.0 opnieuw geinstalleerd maar geen update van AVG mogelijk. Op de twee harde schijf van de computer is de update wel gelukt, maar goed hoe krijg ik deze verse update van de ene naar de andere harde schijf gecopi?erd?

    Tijdens de storing worden er wel allerlei meldingen en oplossingen aangeboden, maar ik vrees dat deze tot nog meer troubles leiden.

    Voorbeeld:

    - Er wordt mij een advanced antivirus aangeboden via >>LINK<<
    - Ik krijg de melding infection Spyware Cyberlog.x
    - en tot besluit krijg ik dit verhaal te zien?

    System allert
    Youre computer might be effecten with a backdoor Trojan that allow the remote attacker to perform various mailcious actions. Click this balloon to download malware removal software.

    Wat moet je geloven en wat moet je niet geloven ....wie de oplossing heeft mag het zeggen??!!
  9. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Bedankt allemaal voor de adviezen tot nu toe....begrijp dat je voor het scannen even de tijd moet nemen.....het installeren van virusscanners wil nog wel lukken op de harde schijf, maar het updaten daar steekt hij steeds een stokje voor. Zodra ik het programma op de harde schijf heb uitgepakt en wil updaten blokeert het virus de zaak dus.Smile
  10. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Het programmaatje staat op de usb stick....voor de scan wacht ik even op een rustig moment.Smile
  11. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef ninalina

    nou je doet wel erugggggggggggggg rustig aan Smile
    De helpers zouden graag het resultaat willen horen/lezen Smile


    Scannen duurt wel een uurtje of anderhalf...en je wil er toch met je neus opzitten.....kast moet weer open....harde schijf omzetten....etc. etc.....maar het komt.....Smile
  12. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef searching62
    ....maar het komt.....Smile


    Inmiddels de scan's uitgevoerd op de schijf met virussen....

    Eerst de usb stick met programma dus in de computer gestopt en de computer opgestart. Vervolgens het programma "malwarebyte's" ge?nstalleerd en een snelle scan uitgevoerd. Het virusprogramma lichte er al gelijk een aantal virussen uit. Toen dit was gebeurd wat het ook weer mogelijk AVG te updaten. AVG geupdated en een uitgebreide virusscan gedraaid....ging prima en ik haalde er weer een virusje uit. Bij AVG stond alles weer protected. Toen nogmaals een uitgebreide virusscan gedraaid met Malware byte's na hem ook geupdated te hebben .....die haalde er toch weer een aantal virussen uit die AVG niet getackeld had..
    Smile .......uiteindelijk nog ??n snelle scan gedaan met Malwarebyte's en toen werden er geen virussen meer aangetroffen.

    Ik heb besloten gelijk maar even met firefox te gaan werken als browser die ik nu toch heb ge?nstalleerd .....favourieten van internetexplorer zijn inmiddels geimporteerd, alleen heb ik de knop nog niet gevonden om de zijbalk van bladwijzers bij een tik op het scherm te laten verdwijnen/verbergen.....dit is bij internet explorer wel mogelijk.....kan dit ook bij firefox?

    Kortom ninalina hartelijk bedankt voor de gouden tip, en ik kan weer even verder........Smile
Terug naar de lijst