Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn.

Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn. 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Volgens mij kun je niet worden ontslagen als je in de ziektewet zit.
  2. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    quote:
    Dit schreef Angelika-72



    Nee een 12uur per maand contract.
    Ik werk er al 5 jaar.

    Waar het mij eigenlijk om gaat is dit : maak ik het mijn werkgeefster moeilijk door niet akkoord te gaan , of ga ik erin mee en zit ik volgende maand zonder deze baan onder het minimum inkomen.

    Hoe sterk sta ik als ik niet akkoord ga en wat komt er dan allemaal op me af ?
    En waar heb ik recht op ?

    Ik heb ook wel eens gehoord dat je voor elk jaar werkzaam een maand oprotpremie moet krijgen ?



    In hoeverre zou je het haar moeilijk maken?

    Als jij niet accoord gaat dan zal ze het ontslag moeten aanvragen via de kantonrechter.

    Dat zij niet verzekerd is voor zieke werknemers is gewoon heel erg dom van haar. Iedere ondernemer weet dat personeel ziek kan worden en wat ze daar tegen kan/moet doen.

    Ik zou me niet blind staren op die oprot premie want daar moet je flink veel belasting over betalen.
  3. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    quote:
    Dit schreef Angelika-72



    Bedankt voor het vragen !

    Ze kan en mag me niet zomaar ontslaan ,iets met de wet poortwachter Smile , maar zal me moeten helpen met ander werk , ofwel in haar bedrijf of bij een andere werkgever.

    Ik heb ook even met rechtshulp gebeld en die zeiden hetzelfde , maar die begonnen ook nog over die 2 jaar ziektewet.
    Dat is dus niet wat ik wil.

    Dus ga ik voor nu even afwachten met wat voor oplossing mijn werkgeefster gaat komen en me daar weer over beraden.
    Want zij zou zelf ook nog instanties gaan afbellen over het hoe en wat.

    Dus ik weet nog niet veel meer.



    Ik snap dat je niet 2 jaar in de ziektewet wil maar waarom nou jezelf niet eerst de tijd gunnen om te herstellen. Je kunt nu wel weer heel snel aan het werk gaan maar het blijft dan toch een zwakke plek en bestaat de kans dat je bij een nieuwe werkgever ondanks aangepast werk toch ook weer ziek wordt.
Terug naar de lijst