Bij een meubelzaak in Beverwijk heb ik 2 maanden geleden een bankstel besteld. Omdat mijn huis ( eensgezinswoning uit 1900 ) in de hal een scherpe draai maakt heb ik er expliciet naar gevraagd of dat met de bezorging geen probleem zou zijn. De verkoper vertelde mij dat hij opgegroeid was bij mij in de straat, de huizen goed kende en dat het geen enkel probleem zou zijn..
Vanmorgen kwam de bank.. en volgens de bezorger ging het niet lukken ( hij heeft het niet geprobeerd, alleen gekeken ) en ze zijn dus weer weggegaan met mijn bank. Via het voorraam is ook geen optie, dubbele ramen dus dat wordt een halve verbouwing.
Wat zijn nu mijn rechten/ plichten ? Ik heb nu dus geen bank maar wel een getekende koopovereenkomst ?
quote:Dit schreef martijntje Is het opgenomen in de koopovereenkomst dat de draai geen probleem zal opleveren?
Nee, dat is mondeling gegaan maar een andere medewerker die ik vandaag aan de telefoon had wist er ook van dat dat gezegd is.
Het is duidelijk dat de bank niet geleverd kan worden maar ik vraag me af wat er voor mij dan voor kosten aan vast zitten. Annuleringskosten zijn 30% maar ik heb natuurlijk helemaal niet geannuleerd
In stukken ? De bezorgers zijn gewoon weer weggegaan met de bank, vervolgens heb ik de zaak gebeld en die waren erg verbaasd dat ze het uberhaupt niet eens geprobeerd hadden.
En ze zouden nog kontakt opnemen