woningruil toestemming ingetrokken, mag dat?

woningruil toestemming ingetrokken, mag dat? 

Onderwerp van inka-maya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef inka-maya


    Dat is waar ook, voor ik in een nieuwe woning woningruil mag doen ben ik ook weer een tijd verder. Ik dacht dat het 2 jaar was, maar hoe dan ook is dat gewoon belachelijk, duur en omslachtig.

    Ik zie de wachttijd elk jaar met de verlenging met een jaar toe nemen, dus die route gaat ook ontzettend lang duren, terwijl het allemaal helemaal niet nodig is. Ondertussen moet ik dus hier blijven en kunnen ze ook niet verkopen. En ook dat vind ik vreemd, want het is een sociale woningbouw, waarom laat die de verkoop voorgaan?

    In het contract is volgens mij niks opgenomen en alle communicatie hierover is mondeling gegaan en helaas zoals met zo veel dingen heb ik hun te veel vertrouwd. Voordeel is dat ik met hun reactie nu dus wel op papier heb dat het 1st inderdaad anders was.

    Ik ga eens opzoek naar de gegevens van de klachtencommissie en de huurdersbelangenvereniging. Dank je voor die tips.


    Woningruil met iemand die bij dezelfde verhuurder huurt

    Woningruil is het gemakkelijkst wanneer de andere persoon die wil ruilen zijn woning bij dezelfde verhuurder huurt. Het is dan een kwestie van de verhuurder vragen of jullie mogen ruilen. De verhuurder kan dit weigeren, bijvoorbeeld wanneer ??n van beide huurders een huurachterstand heeft. Of wanneer ??n van de woningen een andere bestemming heeft of in de verkoop gaat. De verhuurder wil dan geen nieuw huurcontract aangaan voor die woning.

    In dit geval wil de verhuurder geen nieuw huurcontract aangaan voor jouw woning. Dat staat elke eigenaar vrij.
Terug naar de lijst