loyaliteit in de supermarkt

loyaliteit in de supermarkt 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    IK vind dat als je om x uur begint je dan gewoon om x uur behoort te beginnen en niet eerder ingezet dient te worden.
    Een kwartier van te voren aanwezig zijn vind ik ook ietwat overdreven, t zijn geen vaste werknemers.
    Hier is t fijn als ze er 5 min van te voren zijn, vind ik schappelijk.

    Inderdaad zelf een oplossing zoeken als ze niet kunnen,niet fijn, maar komt denk ik voort uit t feit dat de jongelui op t laatste nippertje vaak niet kunnen.
    Hiermee krijgen ze wel ietwat verantwoordelijkheid toegespeelt.

    Eten kunnen ze voor of nadien doen, ik vind wel dat er een korte pauze mag zijn voor een slokje drinken, is hier wel zo.

    Als ze onverwacht over moeten werken, vind ik dat er een maaltijd moet zijn voor ze en dan niet zelf dokken.

    Maar in grote lijnen wordt er bij de supers toch her en der wel misbruik gemaakt van de jongelui.
    Hier sloten(eindverantwoordelijke) ze vaak al als 18-19-20 jarige................dat vind ik dus niet kunnen., mochten ze van mij dus ook niet.

    en ik geef ze zeker mee, dat als ze iets niet prettig vinden ze t moeten zeggen, dan kunnen ze er iets mee, als ze niets horen, kan men er zo wie zo niets aan veranderen.
  2. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik werk in een apotheek. Vanaf 8.00 word ik betaald, maar om 8.00 uur gaat de zaak open en wordt van mij verwacht dat alle computers opgestart zijn, reclamebord buiten staat, de kassa startklaar staat etc. Dat betekent dus dat ik om 7.45 uur moet beginnen. Als we de deur dichtdoen om 17.30 uur, kunnen we niet direct naar huis, vanaf 18.00 uur mogen we opschrijven als overwerk. Als er in de pauze een klant aan de balie staat moeten we die ook helpen.
    Volgens mij valt het dus wel een beetje mee in die supermarkt waar je zoon werktSmile


    Nu t verschil is dat jij een leuk bedrag betaald krijgt vast in dienst bent en sommige supers geven maar net t minumum,,,aan de pubers (en dat is niet veel) maar eisen wel de inzet/verantwoordelijkheid ed van een vaste kracht...en dat is scheef.
  3. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef maartje


    Iemand in de bijstand heeft per maand netto evenveel dan ikSmile


    geen ide wat voor functie je dan hebt bij een apotheek, maar dan zou ik een andere job gaan zoeken.

    Maar als jij t genoeg vind om voor dat minimum te blijven werken fulltime is t prima.

    Deze betalingen zullen blijven bestaan, omdat er mensen zijn die voor dat geld hun blijven werken/ klusjes opknappen

    Maar we hebben het hier over kinderen werkend in de supermarkt en hoe daarmee omgegaan wordt en wat zij betaald krijgen.
  4. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Dus de hoogte van je salaris heeft invloed op de uitoefening van je functie?


    Nee op de verantwoordelijkheden die je toegespeelt krijgt.
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.
  6. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Daar neemt hij/zij toch personeel voor aan?


    Dan moet hij of zij zijn personeel ook fatsoenlijk betalen.

    Als hij wil dat de winkel om 8 uur open gaat en ik dus daar moet zijn om 7.45 , omdat t dan kan, dan betaald ie mij vanaf 7.45 uur en niet pas vanaf 8 uur, heel simpel.
    Sluiten idem dito. dicht om 21.00 en dan nog klusjes die af moeten, dan dok je daar als baas voor.

    Enne t personeel heeft t zelf in de hand of t met die dingen mee wil werken.
    EN ja t maaiveld is eng, maar daardoor gebeuren er zaken die eigenlijk soms niet door de beugel kunnen en in stand worden gehouden.
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65


    Ik neem aan dat hij/zij het wettelijke loon betaalt? Blijkbaar is dat de gangbare betaling voor die functie. Als je anders wilt, zul je daar wat aan moeten doen.


    Dat is dus wat ik zeg,
    neemt niet weg dat de bazen t altijd zullen proberen en zeker bij de jongeren en dat vindt ik wat laf.
    Niet reeel ook zij doen t zelfde vaak als de vaste kracht tegen veel minder loon. ook zij moeten betaald worden naar verantwoording.

    vakken vullen of sluiten vind ik persoonlijk niet gelijk aan elkaar.

    net als iemand die bij aan apotheek werkt verantwoordelijker werk heeft dan een medewerker bij de super om de hoek.

    ow en over de algehele linie vind ik het minimumloon gewoon te laag.
  8. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Ilonka



    Dan moet je niet de detailhandel ingaan!! Jij wilt toch ook als je voor een winkel staat dat hij op tijd open gaat en niet pas 9.10 uur?? En ja dat hoort allemaal bij de detailhandel en krijg je niet voor betaald. Pas als je langer dan een kwartier doorwerkt of eerder begint dan wordt je ervoor betaald. So be it....
    Wil je meer ...ga dan leren en dan kan je eisen stellen of eigen baas worden!


    Mij zul je er ook absoluut niet zien.
    Ik blijf het gek vinden dat mensen t gewoon vinden, werk te verrichten buiten de betaalde uren om, elke dag weer opnieuw.
    Zo wordt in stand gehouden dat t erbij hoort, voor mij hoort het er niet bij, niet standaard, eens een enkele keer prima, maar niet dag in, dag uit.
  9. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef melijn

    Je hebt weinig keus. Als je het niet doet wat ze vragen ben je je baan kwijt.


    jusit en daar gokken de bazen op.....en dat is niet zo t hoort, maar wel zo t wordt gespeeld, daarom blijft dit ook stand houden.

    Dan maar je baan kwijt toch, waarom je als een hond laten behandelen. ?
  10. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Ilonka



    Omdat de rekeningen misschien betaald moeten worden?????
    Ik kan het me niet veroorloven geen baan te hebben!


    ja rekeningen moeten worden betaald, maar ten koste wat?

    ik ging elders kijken, want als ie mij t minimum betaalde en ik met bijstand net zoveel zou krijgen, dan liet ik me niet zo behandelen. Maar goed dat zou mijn keuze zijn.

    weet je elke dag 14 voor tijd beginnen en na dienst eindigen is 28 min per dag en dus dik 2 uur in de week, maar x werkweken, weet wat de baas bespaard en jij misloopt, dankzij jou goodwill.
Terug naar de lijst