Woningruil.

Woningruil. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik gooi toch maar een balletje op hier.

    Ik woon in een 3-kamer woning in Rotterdam-centrum. Erg leuk, maar nu dochterlief sinds mei dit jaar full-time bij mij is gaan wonen is het te klein geworden. Ik heb haar mijn slaapkamer gegeven en ik slaap zelf sinds die tijd op een matrasje in de huiskamer.
    Ik wil mijn eigen slaapkamer terug en dus wil ik een 4-kamer woning.
    Via de reguliere woningmarkt is het zo goed als bijna onmogelijk om dat te vinden in Rotterdam.
    Ik heb mezelf ingeschreven op een woningruilsite en al gauw kwam er een dame uit Krimpen a/d IJssel.
    Het zou een driehoeksruil worden.
    De dame uit Krimpen gaat naar Leiden, de dame uit Leiden gaat naar mij en ik ga naar Krimpen.
    Inmiddels na een hoop werk met bij elkaar kijken, alle formuliteiten invullen, gesprekken bij verschillende woningstichtingen ed, is het nu dan echt rond. We hebben officieel toestemming om te ruilen.
    Maar nu, afgelopen vrijdag werd ik gebeld door de dame uit Krimpen.
    Ze ziet het niet meer zitten en wil er vanaf zien.
    Nu mijn vraag,
    Kan dit zomaar?
    Kan je op het laatste moment afzeggen?
    Is er iets van een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig?
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Wat bij die WB binnen is, is de aanvraag, IB-60 formulier, bewijs van goed gedrag dat niemand huurschuld heeft, geen overlast heeft veroorzaakt, geen wietkwekerij heeft enz.
    Plus bankafschiften, loonstroken en al dat soort handel.
    WB doet daarnaast onderzoek naar je en heeft contact met elkaar onderling.
    Afgelopen maandag heeft mijn WB vereniging dus toegezegt dat alles in orde was, iedereen heeft nu inmiddels de bevestiging binnen.
    Nu was het alleen nog een datum prikken.
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Ik heb nu gebeld met de woningstichting.
    Vooralsnog heb ik inderdaad geen poot om op te staan.
    Maandag ga ik even naar het Juridich Loket.
    Dat zit hier om de hoek.

    Ja, zij heeft mij gebeld om het af te zeggen.
    Naar eigen zeggen is zij niet in staat om te verhuizen.

    Even een note van mijn kant en even hard zijn.
    Het boeit mij niet zo wat de reden is.
    We hebben een min of meer zakelijke overeenkomst (mondeling) waarbij drie partijen betrokken zijn.
    We hebben alledrie gezegt, "Ja, ik wil".
    Daarna hebben we alle soorten formulieren ingevuld en opgestuurd die nodig waren.
    Er is door de verschillende WB verenigen onderzoek naar ons gedaan en we hebben alledrie groen licht gekregen om te gaan verhuizen.
    (Ondertussen maak ik afspraken met middelbare scholen voor Lean, vraag ik enkele offerte's aan bij verhuisbedrijven, ga ik netwerken voor verhuisdozen en ga tevens spullen inpakken die ik nu niet dagelijks gebruik).
    En nu er een datum komt belt trut op en zegt doodleuk, nee ik zie er toch maar vanaf.
    Het liefst zet ik een 9mm op haar hoofd maar dat mag niet volgens de wet.
    Dus dan maar volgens de wet.
    Woningbouw maakt het dus niet uit.
    Zolang het huis niet is opgezegt is het volgens hen gewoon verhuurd aan diegene die de huur betaald.
    Maandag dus Juridisch Loket.
    Is om 09.00 open dus dan sta ik daar om 09.00.

    Bedankt voor zover allemaal..Smile
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef yara
    Oh wat rot voor je, ben je al praktische zaken aan het regelen krijg je dit...

    Eigenlijk is ze er een fase te vroeg uitgestapt. De mondelinge toezegging is niet rechtsgeldig.

    Dit is eigenlijk een voortraject voor woningruil, hierin kunnen alle betrokken partijen nog beslissen om eruit te stappen, omdat bijvoorbeeld blijkt dat de huur omhoog gaat bij woningruil. De WBV mag in deze fase op basis van het onderzoek woningruil weigeren. Sommige wbv brengen administratiekosten in rekening voor het onderzoek, juist omdat dergelijke situaties vaker voorkomen en woningruil niet doorgaat.

    Er is dus eigenlijk geen contract tot stand
    gekomen, de huur is niet opgezegd en er is geen afspraak gemaakt met betrekking tot de dag van woningruill waar ieder zijn handtekening onder heeft gezet.. Smile


    Nouw, daar ben je lekker mee dan.
    Ik ga alsnog even langs Juridisch Loket a.s. maandag.
    Niet dat ik je niet geloof, ik weet dat jij verstand van zaken hebt, maar gewoon ik wil er zeker van zijn dat ik er alles uit heb gehaald.
    Djiezus zeg.
    Wat een doos, ik kan er gewoon niet over uit. Die mensen zouden per direct op een zwarte lijst moeten staan als zijnde onbetrouwbaar.
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Re: Re: Woningruil.
    quote:
    Dit schreef vilain56


    Elke mondelinge overeenkomst is op zichzelf een overeenkomst (dus rechtsgeldig en afdwingbaar) ... MAAR... bewijs de overeenkomst maar!

    Leg alles schriftelijk vast als partijen het eens zijn.



    Bewijs maar.
    Ik heb mailverkeer maar ik weet dat dat niet rechtsgeldig is, maar ik heb ook nog de derde partij uit Leiden. Daarnaast heeft de dame uit Krimpen ook al haar papieren in moeten leveren naar de WB vereniging in Leiden, daaruit blijkt dus dat zij wel degelijk de intentie had om te verhuizen naar Leiden.
  6. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Ik word er gewoon knettergek van. Smile

    Ik stop er even mee.
    Maandag ga ik naar dat loket, en dan bekijk ik het even verder.
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Goeiemorgen allemaal,

    Wat fijn dat een ieder zo meedenkt en meeleeft.
    Dat als eerste.

    Even aan Capady, ik heb geen auto, zelfs geen rijbewijs.
    Dochter moet wel de brug over maar zij gaat met de bus, er is een speciale busbaan.
    De bushalte stopt voor de deur daar en met 7 minuten is zij bij Capelse brug.
    Ook daar had ik natuurlijk naar gekeken, of "De stad" goed bereikbaar is met OV.


    Gisteren veel aan de telefoon gezeten met de dame uit Leiden.
    Uiteraard is zij ook boos.
    Hoe nu verder?
    Zij zegt ook, en daar heeft ze gewoon gelijk in, het huis is Krimpen gaat niet door.
    Daar kunnen we lang of kort over praten maar het gaat hem echt niet worden.
    Ik wil toch morgen even naar Juridisch Loket om informatie.
    En stel, ik heb gelijk, stel....ik kan haar voor het gerecht slepen en stel ik kan haar dwingen om te verhuizen want stel een mondelinge afspraak is bindend.

    Dan ga ik dat nu niet gebruiken maar ik zeg het wel gelijk tegen eventuele nieuwe ruilers, zodat zij, als ze "ja ik wil" zeggen dan ook Ja ik wil menen,.

    Ik wil niet meer zoveel tijd, moeite en energie steken in een ruil waarvan het uiteindelijk toch niets wordt.

    Ik zit er trouwens wel hard aan te denken om de trut uit Krimpen een factuur te sturen.
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Kijk ook dit is een prima onderhandelingsmiddel
    ze kan best in de stress factor zijn geschoten en dan de rem erop gezet hebben.



    Nee,
    Leiden heeft haar gesproken.
    Die is wat minder zakelijk als dat ik ben.
    En nee, ze wil echt niet meer verder.
  9. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Oke, de up-date.

    Ik heb gelijk..Smile
    Ik ben naar dat Juridisch gebeuren geweest, de zaak uitgelegd en ja, samen met de dame uit Leiden heb ik een behoorlijke poot om op te staan.
    Mede ook omdat alle papieren al weg waren, de nieuwe huur, met de huurverhoging was al bekend bij ons drie-en, was het een kwestie van verhuisafspraak maken.

    Nu komt er een stukje Vilain.
    Wil ik de tijd erin steken?
    Ik wel,
    Maar de dame uit Leiden wil liever niet meer haar energie erin kwijt. ( dat kan ik me best voorstellen).

    De huppeltut uit Krimpen zet ik per direct in mijn zwartboek en ik ga gewoon weer vrolijk verder met huisjes zoeken en afspraken maken.

    Ik wil, jullie allemaal bedanken voor het meedenken en meekletsen.

    Kus Smile
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef inka-maya
    Denk maar zo, er komt vast een veel beter huis op je pad. Hopelijk gaat het je snel lukken om een nieuwe ruilpartner te vinden. Is er eventueel niet iemand die zo in het 3-hoeksruil plaatje past?



    Ik heb nog contact met haar.
    Zij zit echt in zak en as.
    Zoveel willen er niet naar Leiden.
    Ze heeft me bijna geld geboden om samen te ruilen..
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef Marry

    Wat gek dat ze er dan geen energie meer in wil stekenSmile



    Nee, dat ziet ze niet meer zitten.
Terug naar de lijst