Nieuwe cv ketel - installatiekosten

Nieuwe cv ketel - installatiekosten 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Boep zelf op 19 januari 2013 om 11:44:59

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik overweeg een nieuwe cv ketel aan te schaffen.
    Nu heb ik een mannetje die door zijn werk tegen inkoopprijs cv ketels kan kopen. En hij kan hem dan plaatsen. Ik heb nog geen exacte prijsopgave maar volgens hem gaat me dat dan ca. ? 1500 kosten.
    Het wordt dan een Remeha ketel. Als ik daar de prijzen van opzoek zie ik bedragen van ? 700 - 1000.
    Voor installatie en bijkomend materiaal ben ik dan dus ? 500 - 700 kwijt.
    Is installeren van zo'n ding echt zoveel werk?
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef muisje
    .We hebben hem uiteindelijk zelf gekocht bij de groothandel( ik had een kortingspasje van mijn werk waarmee we daar konden kopen) en een vriend die bij de fraku(?) werkte heeft hem opgehangen en aangesloten en vroeg €100,-

    Mijn mannetje is geen vriend en hij mag er ook best op verdienen, maar ik vraag me af of dit niet wat veel is. Ben ik met dit mannetje dan nog wel goedkoper uit dan wanneer ik willekeurig waar via een offici?le installateur een ketel koop? Smile
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Re: Re: Nieuwe cv ketel - installatiekosten
    quote:
    Dit schreef erwin1


    ?n materiaal. De gemiddelde installatietijd voor een ketel is 4 uur als ze met 2 man komen. (mits alle bestaande aansluitingen binnen 1 meter zitten.) Vraag is of het met of zonder nieuwe rookgasafvoer door dak of buitenmuur is. Nieuw expansievat, nieuwe gaskraan, gasleiding afpersen om op lekkage te testen. Koppelingen en buizen om de nieuwe ketel passend te maken op je bestaande leidingen.

    En materiaal ja. Dat schreef ik toch? Expansievat heeft hij het trouwens niet over gehad. Nieuwe rookafvoer wel.
    Ok?, duidelijk. Ik ga ook nog maar even een echte offerte opvragen. Smile
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Bedankt voor de tips. Er zit nogal wat verschil in de prijzen zo te zien. Maar mijn mannetje lijkt toch niet zo voordelig voor me te zijn als ik dacht.

    Ik zit nu op de servicemonteur te wachten want de cv doet het niet. Wel warm water trouwens. Zelfde probleem had ik een half jaar geleden ook al en dat was toen een dure reparatie. Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Een Vaillant
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ik heb net iemand op bezoek gehad voor een offerte.
    Ben er wel uit geloof ik. Het wordt een Remeha Tzerra. Kosten: 1400,- en dat is dan incl. nw. expansievat, koppelingen en ander klein materiaal, thermostaat, inregelen en afstellen, nieuwe rookgasafvoer (heet dat zo?), btw en 10 jr. garantie op de onderdelen.
    Kan volgende week geplaatst worden. Smile
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef alleen
    nu je dit weet op marktplaats kijken en dan kun je geld verdienen waarschijnlijk?.

    Hoezo?

    Ik was niet op zoek naar de aller- allergoedkoopste. Goede service is daarnaast ook belangrijk. Volgens mij heb ik hier qua prijs een nette deal.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef alleen
    Zo is dat op marktplaats bv nu,

    REMEHA AANBIEDINGEN

    REMEHA TZERRA 24C CW 3 ? 796,=
    REMEHA TZERRA 28C CW 4 ? 846,=
    REMEHA TZERRA 39C CW 5 ? 995,=

    Instaleren ?300,- helemaal compleet.

    Dus is het een optelsommetje.

    Ik heb de cw4. Hij is vandaag ge?nstalleerd.
    Totaalkosten incl. nieuwe thermostaat ? 1400 en ik krijg van de fabrikant nog 100 euro terug (actie tot 31 dec).
    Smile
Terug naar de lijst