Dhl of Tnt pakket versturen?

Dhl of Tnt pakket versturen? 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Ik krijg via marktplaats een verzoek om een pakketje via Dhl op te sturen omdat dat goedkoper zou zijn dan Tnt. Nu heb ik nog nooit iets met Dhl verstuurd en ik kom er uit hun site niet goed uit hoe ik dan te werk zou moeten gaan. Ook kan ik bij Dhl geen tarieven vinden Smile

    Heeft iemand ervaring met het versturen van pakketjes onder de 10 kg met Dhl?
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Eigenlijk is dat mijn idee ook wel, verzendkosten via Tnt staan bij de advertentie maar wilde toch wel even kijken op de site van Dhl hoe dat in zijn werk gaat maar kom er niet zo ver mee. Misschien is Dhl minder ingewikkeld als ik denk en ik weet dat er niet ver van mij een servicepunt zit waar ik pakket naar toe kan brengen.
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Vanochtend even bij een Dhl service punt geweest en het kan idd goedkoper als bij Tnt. Van serivepunt naar service punt versturen kost maar 4 euro.......das wel mooi. Wel alles zelf voorbereiden en betalen via hun site.

    Mijn printer doet het nu niet dus zal deze keer niet goedkoper uit zijn wat ik begrepen heb. Maar ik maak wel een deal met de koper, daar kom ik wel uit Smile
  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Inge
    Van servicepoint naar servicepoint is slechts 4 euro.

    Ik gebruik het wel vaker, heb er goede ervaringen mee. Zeker als het van servicepoint naar servicepoint gaat, je krijgt dan een smsje als je pakketje er is, en aangezien het een winkel is heb je dan veel ruimere mogelijkheden om op te halen.


    Klopt, kwam ik vanochtend ook achter. Ik vind de site van hun best verwarrend en maar de mevr, van het servicepunt legde het allemaal netjes uit.

    Ik had me er verder nog nooit in verdiept maar er zitten zeker voordelen aan.
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Re: Re: pakket
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Als ik met zo een onbegripvolle verkoper te maken krijg op marktplaats zou ik er gauw mee klaar zijn en de koop afblazen.


    Ik heb de koper gister nog een mailtje gestuurd met bericht dat ik vandaag zou kijken wat ik voor haar zou kunnen doen.

    Ik vind dat ik als verkoper in ieder geval de moeite kan nemen om die mogelijkheid te onderzoeken of het dan ook zo lukt is een tweede Smile
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Re: Re: Re: Re: pakket
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Precies, als de verkoper de moeite neemt en je samen kunt overleggen met wederzijds begrip kom je er wel samen uit.
    En als de koop interessant genoeg is...dan maken mij die paar centen meer ook niet uit, indien DHL echt niet lukt.

    Maar zoals PapaDjenna het hele DHL verzoek zou afwijzen en gewoonweg 7 euro zou rekenen krijg ik altijd erge recalcitrante neigingen van. Smile


    En toch had ik dat idee van papaDjenna ook. Zo van er staat bij mijn advertentie versturen via Tnt 6,75 dus men weet waar men aan toe is en dan weer gaan veranderen........zucht........maar ben ook weer de rotste niet.

    Een voorbeeld van vandaag......bod gekregen via marktplaats op een kinderfiets, goed bod dus ze komen kijken zaterdag. Ze komt met de trein en of we daar af kunnen spreken.......moet ik nog even bedenken Smile

    Nu zou ik dan met kinderfiets een kwartier moeten lopen naar station met dochter. Tja hoever ga je dan voor je eventuele koper ? Smile
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: pakket
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Tsja...discutabel inderdaad...wel of niet naar het station brengen.
    Het feit dat ze reiskosten maakt laat wel zien dat ze serieus geinteresseerd koper is.
    Ik zou hier ook echt even over denken, en het mede laten afhangen of het contact prettig is geweest en ik een goed gevoel heb bij koper.

    En ik zou ook alvast een prijsafspraak maken, zodat je straks geen gepingel krijgt en de koop daar op kan afketsen.


    Heb al een paar opties bedacht. En prijs is vast.

    Bij de begraafplaats vlakbij station afspreken scheelt mij een stukje lopen.
    Voor dochter even oppas regelen.
    Het is een 24" fiets dus misschien kan ik zelf er nog op fietsen dan dat stukkie Smile

    Nah eerst maar even mailen naar de Dhl koper en dat afhandelen. Smile

    Ben wel blij dat de handel even goed loopt Smile
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    nee ik blijf bij mijn optie van TNT en de 7 euri.

    Het is en blijft 2 de hands artikelen . Gaan niet lopen miereneuken over 2,75 transport kosten !! Meer of minder.

    Take it or leave it .
    Ben hier makkelijk in . Totaal niet rot bedoeld .

    Er staat ook bieden. Je kan me wel mailen. Maar bod moet wel goed zijn .
    Bij biedingen krijg je meer reacties .
    .


    Ik miereneuk ook niet over zo'n klein bedrag Smile. Ik heb het zo opgelost dat klant 4.95 verzendkosten betaald en ik verstuur het deze keer voor 6.50 via Dhl........ik neem mijn "verlies" van 1.55 Smile. Klant blij, ik blij. Het is maar net hoe je het bekijkt.

    Ik heb ook wel eens met kleding die ik op marktplaats gezet had de vraag gekregen van iemand of het wel ECHT mooie kleding was........toen heb ik terug gemaild dat ze dan beter niet via marktplaats naar kleding kan zoeken als ze zulke vragen gaat stellen Smile
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pakket
    quote:
    Dit schreef Boep

    Of ze komt gewoon niet opdagen. Staat Caatje daar met het fietsje .....


    Dat risico loop ik idd Smile
Terug naar de lijst