PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn

PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn 

Onderwerp van xxxxx

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    quote:
    Dit schreef Erna
    M.i.v. 1-1-2012 is de wet verandert en in overeenstemming gebracht met andere Europese landen. Bij langdurige ziekte mag je niet meer worden gekort in de opbouw van je verlofrecht. Je hebt recht op evenveel verlof als collega's die niet ziek zijn. Dit betekent ook dat wanneer je verlof neemt tijdens ziekte: verlof wordt afgeschreven voor het volledige aantal uren van die dag (ziekte- en werkuren).
    Daarnaast is de wetgeving ook verandert op het gebied van de houdbaarheid van je verlofuren. Uren die je over hebt van 2012 dien je voor 1 juli 2013 te hebben opgenomen anders ben je ze kwijt. De 5 jaarstermijn is daarmee komen te vervallen.


    Volgens mij geldt de datum van 1 juli 2012 geldt alleen voor de wettelijke vakantiedagen (4 keer het aantal werkdagen per week). Voor bovenwettelijke vakantiedagen geldt nog de verjaringstrmijn van 5 jaar.

    Peter
  2. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    quote:
    Dit schreef Mikky



    Het gaat hier om PLB uren. Niet om (bovenwettelijke) vakantiedagen.

    Er zijn wel regelingen rondom PLB uren en ziekte/ arbeidsongeschiktheid, maar ik kan daarover pas een volledig antwoord geven als ik de juiste CAO weet, omdat dat niet overal hetzelfde is geregeld.

    Dus laten we even afwachten voordat we zonder de juiste nuances te kennen gaan antwoorden. Dat levert namelijk vele verschillende antwoorden op en ik geloof niet dat dat heel veel meer helderheid geeft.


    Ik refereerde ook niet aan de PLB uren (zie mijn quote) maar aan een paar reacties die suggeerden dat je alle vakanteidagen van 2012 voor 1 juli 2013 opgemaakt moet hebben. Dit is dus niet zo en het lijkt mij handig dat te berichten.

    Peter
Terug naar de lijst