boormachine

boormachine 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Waarom is jullie advies LENEN?

    Wat is er mis voor een vrouw om het zelf aan te schaffen en het zelf doen van de klus??? Dit is niet alleen voor n man weggelegd!

    Ik heb zelf ook een bosch elektro-pneumatisch boor met SDS boorknop.
    Dat ding gebruik ik vaker dan mijn gewone klopboor
    En het is mijn beste aanschaf ooit!!!

    Elke klus die gedaan moet worden kan ik aan, en ik hoef bij niemand te bedelen om gereedschap!


    Tip: laat je adviseren in een speciaalzaak over o.a. het vermogen van zo'n apparaat.....en dan ga je vervolgens bij een goedkopere bouwmarkt over tot aanschaf!

    groet Maxime
  2. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ehm... Centjes...? :-)




    Het niet hoeven bedelen (er staat een verf-sessie te wachten die ik niet zelf kan Smile) is heel belangrijk voor me. Maar hoe vaak zal ik in die betonmuur (tussenmuren zijn vlgns mij geen beton) boren?

    Aan de andere kant: wat kost die boor die jij hebt aangeschaft? Als het meevalt is het toch het overwegen waard, zeker omdat jij zegt dat je 'm nog vaker gebruikt dan je gewone.

    Ik zie het dus niet als geen emancipatie, maar aan veel geld dat je maar een keer kan uitgeven aan iets dat je misschien niet vaak meer gebruikt (hoewel ik over dat laatste nog aan het nadenken ben). [/B]



    Als je googled op pneumatische boor dan kom je vanzelf op sites zoals kieskeurig/beslist enz voor prijzen

    >>LINK<<
    En bosch:
    >>LINK<<
    Ik weet niet meer precies hoeveel geld ik kwijt was toen ik m kocht.
  3. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    en hoezo verfsessie die je niet kan?

    wat is er moeilijk aan schilderen?
  4. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Angelika


    Het is niet moeilijk, maar als je lichamelijk niet zo goed in elkaar zit


    Tja zo goed ken ik fleuri niet

    staat ook niets van vermeld dat ze t om lichamelijke reden niet kan Smile
  5. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Moet ik dan bij elke posting mijn medische dossier neerzetten...? Smile

    Nope, maar ik reageer vanuit het idee dat er een gezond lijf is ;-)


    als jij schrijft dat je iets niet KAN, kan dit om reden zijn dat je nog nooit geschilderd zou hebben, dus onwetendheid bijvoorbeeld


    Het is nu eenmaal niet gebruikelijk dat bij iets niet 'kunnen' dit meteen om medische redenen isSmile
  6. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik kan wel aardig overweg met doek, palet en zo, maar dat is weer wat anders ;-)


    En dat KAN ik dan weer niet ;-)

    maar muren schilderen, of kozijnen, of eigenlijk alle klussen die gedaan moeten worden van behang tot laminaat, dat KAN ik dan weer wel Smile
  7. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ondankst dat dit op het eerste gezicht niet zo lijkt, is dit een nagenoeg seksistisch, vrouw onvriendelijk en onge?mancipeerd antwoord.


    Dat maak jij er dan van....en dat mag, nederland is een land met vrije meningsuiting

    Misschien kun je minder invullen en vragen wat ik ermee bedoelde?

    want het is juist niet bedoeld om vrouwonvriendelijk, seksistisch of onge?mancipeerd te reageren.

    Maar je bent vrij om het w?l zo te lezen, als je dat pers? wilt! Smile
  8. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nou, hier wordt de hamerboor een paar keer per jaar tevoorschijn getoverd.


    Hier wordt die hamerboor ook met regelmaat gebruikt!
    Ik vind het dan ook ??n van mijn betere aankopen, en (@Luigi) dat heeft niets te maken met of ik interessant doe met het naar buiten brengen van dat mijn schuur/kelder vol hangt met gereedschap.

    Wanneer je voor elke klus naar Boels moet om iets te lenen, vind ik dat eerder weggegooid geld (en tijd) dan de aanschaf van een goede hamerboor die je voor diverse klussen kunt gebruiken!

    Maar goed, je hebt natuurlijk klussers en 'klussers'. Ik ben er trouwens trots op dat ik in huis voor 99% alle klussen zelf kan en doe. En ik koop voor mezelf bij wijze van spreke liever een nieuwe boorhamer dan een nieuwe strijkbout Smile

    En (@zwembandje) nee, dit is ook niet seksistisch bedoeld, maar je mag het w?l zo lezen als je wilt. Ik ervaar het zo, dat ieder persoon zijn eigen kwaliteiten heeft; sommige huishoudelijke taken zijn gewoonweg niet voor mij (een vrouw!) weggelegd, terwijl sommige (technische) klussen mij beter liggen dan menig man!Smile
  9. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Grappig dat het "seksisme" in dit draadje is geslopen ;-)

    Laat ik dan nog eens een extra lont in het kruitvat doen: ik kan geen banden plakken Smile En dat heeft niks met mijn conditie te maken!

    Maar ik kan kaartlezen, alleen op vakantie (wat in Turkije nogal eens voor bezorgde reacties zorgde), ik heb zelf alle computers ge?nstalleerd en aangesloten plus de android van oudste en mij, helemaal zelf mijn tuin ontworpen en aangelegd (behalve de schutting) inclusief een ligusterhaag zelf verwijderen (stukje bij beetje, dat wel :-)), en heb sinds gisteren een idee gekregen hoe ik een vijver kan aanleggen, op een camping heb ik werkelijk verbaasde reacties gehad omdat ik in staat bleek zelf een barbecue aan te steken (ik geef toe, de reacties van die mensen vond ik ook wel wat over the top), ik kan oliepeilen (ook al iets dat veel vrouwen aan hun man overlaten Smile)...

    Zoals jullie misschien weten heb ik voor mijn verhuizing alles aan anderen over moeten laten omdat ik net een stevige operatie had gehad (die overigens uitstekend is gelukt). Als ik zo eens om me heen kijk, even los van het werk van de erkende verhuizers en het in- en uitpakwerk, schat ik in dat zeker 85% van het kluswerk door vrouwen is uitgevoerd ;-)

    Met de emancipatie zit het dus wel redelijk goed, ondanks mijn bandenplak-manco en boor-blinde-vlek (die inmiddels al wat minder blind wordt ;-) ).

    Even terug on topic: ik ga me verdiepen in een eigen boormachine. Ik hoop toch nog een aantal jaar rond te mogen lopen, realiseerde me dat ik op zolder nog iets wil doen met een hekje rond het luik/trapgat en vloerdelen die nog aangevuld moeten worden en ik schat in dat ik dat best zelf kan, zij het voorzichtig en beetje bij beetje ;-)

    Een goeie boormachine is dan eigenlijk wel een dikke must.

    Alleen elektra op zolder, daar moet ik dan wel weer een mannetje/vrouwtje voor vragen ;-) maar dat komt wel.



    Fleuri, als je al zoveel klusjes doet, komt dat elektra ook vanzelf.....enne koop jij die boor nu maar! (psst dat bandenplakken is echt een eitje! Smile)
  10. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Niet als je hem incl connector wil doortrekken. En dat is voor een niet-ervaren klusser wel het beste met coax-kabel...


    zelfs voor een niet-ervaren klusser is een coaxkabel wel t makkelijkste om aan te sluiten op connectoren
    daar k?n gewoon niets aan fout gaan Smile
Terug naar de lijst