Kleine vijver aanleggen - jouw ervaring?

Kleine vijver aanleggen - jouw ervaring? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique
    Ik heb er geen verstand van want de vijver was van ex.
    Kleine vijver, 1 kant breder en dan naar smal. HIj had prachtige grote windes erin, al jaren, dure pomp en planten en speciale aarde enzo, kostte een hoop geld maar ging prima.

    Ex ging 4 jaar geleden weg, zijn pomp ging stuk en een klein zuurstof pompje gekocht.
    Ging 2 jaar prima, af en toe een nieuw zuurstof plantje erin en vissen deden het erg goed.

    Helaas vergistte ik me vorig jaar in de erge vorst, maakte de oerdomme fout om ijsblokken eruit te halen maar daardoor werd het water natuurlijk minder en dat bevroor toen heel erg en dik. vissen dood, pff echt dom Smile

    Vorig voorjaar de vijver schoongemaakt, water erin gedaan, 2 zuurstofplantjes op de grond en verder niets. Week laten staan en 5 visjes erin waaronder 3 windes. Ik heb alleen een klein zuurstofpompje (staat met vorst uit) verder niets.
    Nu wel op de vorst gelet, ging prima en visjes leven nog.

    Ik voer de vissen al 4 jaar lang elke dag een beetje, in de winter alleen als ze boven zwemmen, dat doen ze met "warm" weer verder geen poespas of iets, water is al 4 jaar gewoon helder, als het te erg wordt wat alg weghalen en het gaat gewoon goed. (vijver staat wel in de schaduw)
    En zolang het goed gaat ga ik er niets aan doen.
  2. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique
    quote:
    Dit schreef Kobus



    Je kunt op vele manieren een vijver aanleggen en onderhouden. Soms gaat dat goed en soms niet, als je niet zoveel verstand hebt van vijvers heb je dus erg veel geluk als het goed gaat.