Veldbloemen

Veldbloemen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb (helaas) een megagrote tuin. Het achterste stuk heeft mijn zoon 'in gebruik'. Daarvoor ligt een groot stuk gras, al mag dat de benaming gras eigenlijk niet meer hebben. Dat is meteen het grootste probleem. Ik wil eigenlijk niet weer zo'n groot stuk gras, ik zaai liever een kleiner stuk opnieuw in.

    Nu dacht ik erover om een deel in te zaaien met veldbloemen, maar hoe pak ik dat het beste aan. Je schijnt eenjarige en meerjarige bloemen te hebben. Die door elkaar mengen, is dan misschien niet handig. Wanneer moeten de zaden de grond in? En kunnen die bloemen in de volle zon??

    Alle tips zijn welkom!
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb op internet ook vaak gelezen dat de grond zo schraal mogelijk moet zijn, dus juist onbemest.

    Ok?, het ziet er een groot gedeelte van het jaar dus niet verzorgd uit. Da's jammer, maar aan de andere kant....nu ziet het er ook niet uit Smile. Eigenlijk moet de hele tuin grondig aangepakt worden, maar daar heb ik het geld niet voor (over). Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet Smile

    Dan maar een stuk inzaaien met veldbloemen, oogt het in ieder geval een deel van het jaar kleurig.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Heb ik al vaak overwogen, Carlita Smile Toch gaat daar ook heel veel tijd in zitten, al lijkt dat misschien niet zo. En ik heb nu al moeite om de tuin (en het huis Smile) een beetje op orde te houden.

    Misschien dat ik eerst maar eens ga beginnen met een 1 m2 moestuintje. Is voor zoonlief en mij waarschijnlijk voldoende.

    Ik houd je op de hoogte Smile Wanneer ga jij beginnen?
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Kobus



    Over het algemeen geven de mengsels voor rijkere (klei) gronden niet het beeld dat men voor ogen heeft bij een bloemenveld....

    Daarnaast speelt nog het onderhoudsaspect en de relatie met de buren. Het onderhoud valt qua hoeveelheid werk nogal mee, als je tenminste genoegen neemt met de ontwikkeling van bijvoorbeeld brandnetels. Wil je ongewenste soorten bannen dan heb je er nog behoorlijk werk aan.
    De meeste buren zullen niet staan juichen als je een wilde bloementuin begint. Heel leuk als je buitenaf woont maar in een gewone woonwijk zal men je vervloeken vanwege je ?onkruidtuin? en zul je de schuld krijgen (al dan niet terecht) van ieder onkruidje dat in HUN tuin opkomt.

    Bloemenveldje klinkt heel romantisch, zeker in combinatie met de aantrekkelijkheid voor bijen en vlinder. In de praktijk blijkt dat echter vooral te werken op grotere oppervlakten op gemeentegrond in parken en langs wegen.


    Oh.....Smile

    Verhouding met de buren is al niet al te best....
Terug naar de lijst