Vloerverwarming

Vloerverwarming 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk
    In het voorjaar wil ik een nieuwe vloer.
    Aangezien ik een enorme koukleum ben leek mij vloerverwarming een heel fijn vooruitzicht.
    Maar nu ik me er in verdiep lijkt het me ook een heel gedoe Smile

    Beneden wil ik het graag warm hebben. Ik heb nu een houten vloer en 2 radiatoren in een ruimte van 40 m2.
    Daar zou ik kunnen bv hoofdvloerverwarming kunnen doen dacht ik met een PVC flexvloer.

    Maar boven zitten de kinderen in hun kamer met radiator huiswerk te maken.
    Dat moet dan apart verwarmd worden.
    Dus daar moeten dan thermostaten op maar ook nog aparte regeldingen in de leidingen geloof ik.
    Ik lees over buitenvoelers, maar dat is niks lees ik dan ook weer elders.
    Ik heb stadsverwarming.
    Zal het allemaal te doen zijn of vraag ik om problemen?
    Ik dacht voor ongeveer ?1250 vloerverwarming te hebben voor 40m2 maar denk nu pas aan het verwarmen boven.

    Niet aan beginnen?
    Sloffen aan onder een deken op de bank?

    En nog een vraag:
    Een klusser zei tegen me dat het ws beter is om de hele zandcementlaag weg te halen dan te gaan frezen. Omdat hij dan kan zien waar de stadverwarmingsbuizen liggen en het frezen op 7 cm van elkaar ook duur is.
    Bijna geen enkele firma geeft ook nog es geen garantie op het doorslijpen van de stadsverwarmingsslangen.

    Een heel verhaal.....weet iemand veel van VW op OA?
  2. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    Dank je Mikky voor je uitgebreide antwoord.
    Allebei Zaanstreek Waterland, wie weet woon je hier vlakbij Smile

    Jij kan dus blijkbaar vrij makkelijk switchen tussen je vloerverwarming en je radiatoren.

    Normaal verwarmde ik eigenlijk ook niet boven maar nu beginnen de kinderen toch meer tijd boven door te brengen en wil ik ze niet in de kou zetten.

    En Dayenne: het kan wel op stadsverwarming maar hoe dat nou zit met de warmtepomp en aparte schakelingen tussen boven en onder: dat is een studie op zich geloof ik Smile

    En dan nog de vraag: gleuven frezen of de dekvloer helemaal weghalen. Als de verwarmingsslangen dieper liggen dan is dat beter omdat ze dan onder een grotere hoek hun warmte naar boven verspreiden. Zover snap ik al. Maar iedereen biedt frezen aan en dan liggen die slangen vlak onder de oppervlakte. Behalve 1 klusser die zegt dat hij net zo goed de zandcementdekvloer weg kan halen voor de zekerheid en betere verwarmingshoek.

    Tsja....ik ben bang om veel geld uit te geven en het dan net verkeerd uit te laten voeren.

    Maar ondertussen zit ik met sloffen aan en toch kouwe kuiten dus lijkt het me wel heerlijk!!
  3. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Mar1970
    even kort want 'druk druk druk' maar in m'n vorige huis (waar ex nog woont) zit ook vloerverwarming. we hadden toen een hele hoge rekening.
    Maar... oh wat heerlijk voor een koukleum zoals ik.
    dus, als je het je kunt veroorloven (niet alleen aanschaf maar ook gebruik) dan is het heerlijk.


    Ik lees vaak dat vloerverwarming goedkoper is in gebruik.
    Omdat je de temperatuur constant houdt en er minder heet water nodig is voor vloerverwarming dan voor radiatoren.


    Maar dat lees ik dan wel op sites van verkopers...Smile
  4. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Heb je laag temperatuur vloer verwarming Bloem? Belangrijkste tip die ik je dan kan geven: hang een gewone thermometer op en stook daar op en niet op je gevoel! Kan je veel geld schelen. In onze wijk hebben alle huizen vloerverwarming via laag temperatuur systeem. De vloer voelt daardoor niet erg warm aan, maar verwarmd uiteraard wel. Mensen die op hun gevoel gestookt hebben krijgen/kregen een rekening van 1000 euro bijbetalen!


    ?
    laagtemperatuurverwarming?
    Bedoel je vloerverwarming als bijverwarming?
    Als ik zoek op LTV kom ik gewoon op vloerverwarming,
    wat ook op >>LINK<< als goedkoper uit komt.
    Stoken op een thermometer?
    Je zet de temp toch op bv 20 en alleen 's nachts 2 graden lager?
  5. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef roger35


    Dat vloerverwarming behaaglijker aanvoelt geloof ik, idd doordat warme lucht op stijgt.

    Vloerverwarming op stadsverwarming kan, kost ?95 extra.

    Mijn vragen nu:

    Zal ik de zandcementdekvloer weg laten breken om de slangen dieper te kunnen leggen: beter voor betere warmteverspreiding en geen risico op doorslijpen van de stadsverwarmingslangen.

    Als ik temp boven en beneden apart wil regelen, wat heb ik dan allemaal extra nodig.
    In ieder geval thermostaatkranen op de radiatoren boven.
    Maar moet er dan nog een bypass of iets gemaakt worden?

    Verder weet ik dat ik een warmtepomp moet nemen.
Terug naar de lijst