niet wasbare bankhoes van IKEA

niet wasbare bankhoes van IKEA 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966
    Vorig jaar nieuwe Kivik-bank bij de IKEA gekocht met afneembare hoezen. Handig, dacht ik, als ze dan vies zijn dan gooi ik ze in de wasmachine. Kom ik er nu achter dat de hoezen die ik heb alleen chemisch gereinigd kunnen worden ;-(

    Nu zit er dus een vlek op waar ik echt iets mee moet. Twijfel tussen t?ch wassen in de wasmachine (en hopen dat de hoes er goed uit komt) en stomen.

    Wat zouden jullie doen?
  2. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Het gaat om de Kivik hoezen, Isunda grijs:

    33% katoen, 25% linnen, 22% viscose, 20% polyester
  3. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Thnx voor alle tips! Heb 'm vanmiddag in de machine gegooid. Wolwasmachine op 30 graden voor speciale stoffen (zoals bijvoorbeeld gordijnen), zonder centrifugeren.

    Hoes eerst in de badkamer laten uitdruppelen, nu hangt 'ie in de keuken op het wasrek.

    Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de hoes droog is! En ben natuurlijk benieuwd naar het resultaat: vlek eruit en hoes niet gekrompen.
  4. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ik doe de Ikea hoezen altijd nog nat om de bank. Dan trekt hij weer mooi strak.


    Direct vanuit de was? Maar certrifugeer jij ze dan wel eerst? Hoes is nu nog flink nat hoor.
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Heb 'm inderdaad vochtig weer om het kussen gedaan. Dacht eerst dat 'ie behoorlijk gekrompen was want het was flink duwen en trekken, maar hij zit er nu goed omheen! Is nog niet helemaal droog maar het gaat de goede kant op. Vlek is er helaas niet helemaal uit.

    Denk dat ik ook maar ga sparen voor een extra hoezenset, maar dan hoezen die wel gewassen kunnen worden. Heb al een leuke gezien, paars ;-)
Terug naar de lijst