Ikea keuken verzagen

Ikea keuken verzagen 

Onderwerp van wendy72

Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik ben bezig met een nieuwe keuken. Het ontwerp is af en het gaat een mooie hoogglans witte vd ikea worden. Heb echter een probleem. Ikea verkoopt geen hoge kasten waar een koelkast en daarboven een combimagneton kan worden geplaatst.

    Eerst bedacht de 120cm hoge koelkast en daarboven de combimag te plaatsen. Dit wordt met plint meegerkend te hoog voor mij. De hoogte om de hendel vd combimag te openen komt dan op ongv 175 cm en als ik iets uit de combimag wil pakken op 165cm hoogte. Ik ben niet erg klein maar vind dit net te link.

    Nu heeft iedere keuken zaak inbouwkoelkasten v 102 cm te koop met daarboven de combimag behalve ikea. Mijn idee is nu een 102cm koelkast te kopen en het kastdeurtje van 120 op maat te laten zagen en daarboven de comb/mag te plaatsen. Wie heeft er ervaring met afzagen van ikea deuren en hoe loste jullie de afwerking op?

    Graag reacties waar ik iets aan heb!

    Nb de combi/mag onder mijn kookplaat is geen optie. Dat vind ik ivm rugklachten te veel bukken
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72

    @kees. Het kan idd een 120 koelkast met combimagnetron er boven. Ik zelf vind het net iets te link om bijv een hete lasagneschaal boven oog hoogte te tillen.
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72

    Heb gisteren een proefopstelling gemaakt. De oude kast waar de magnetron in zat ingebouwd was 125 cm. Daar ff de combimagnetron boven opgezet (ex heeft het gedaan en ging door zijn rug want die combimagnetron is een zwaar ding). Toen toch tot de conclusie gekomen dat de opstelling voor mij te hoog wordt.

    Het gaat een 102 koelkast worden en de keukenmonteur gaat maar een nette oplossing verzinnen. Zo meteen worden de keukenpaketten bezorgd, morgen de oude keuken eruit en maandag de nieuwe er in!Smile
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72

    Dank voor je reactie. Ga de keuken in elkaar laten zetten door klusbedrijf. Ikeakeukens in elkaar zetten doet ie wekelijks. Als ik er achter kom hoe ik een foto op oa moet plaatsen dan komt er een foto met het resultaat
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72

    Het resultaat is super! De niet ikea standaard koelkast is netjes in de ikea kast geplaatst met de combimagnetron er boven.
Terug naar de lijst