Help mij baan verdwijnt.

Help mij baan verdwijnt. 

Onderwerp van roely

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik zit min of meer in de zelfde situatie. Bij ons zal er ook naar verwachting 1/3 uit moeten ivm de transitie naar de gemeente. Nog niet helemaal bekend wie dat bij ons allemaal zal treffen, wordt in de loop van 2014 duidelijker.
    Het mens volgt werk principe is er een die altijd als leidraad wordt gehanteerd, maar a. gemeenten zullen deels ook moeten bezuinigen en b. de gemeenten blijken nog voor dat deel aan mankracht dat zij wellicht nodig zullen hebben, nog geen uitspraken te willen doen/verplichtingen te willen aangaan t.a.v. het overnemen van mensen. Dat is wel heel zorgwekkend.
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef LuukB
    Daarom ook in zee gaan met een advocaat, niet willen is geen optie. Hier bestaat wetgeving over en daar zal ook de gemeente zich aan moeten houden.


    Weet niet of in deze grote transitie een advocaat veel voor je als individu kan doen. De transitie van het deel jeugdzorg betreft al duizenden banen. Er is tot op heden weinig concrete handelen t.a.v. de frictiekosten en positie personeel. Vanuit de politiek zal meer druk op gemeenten moeten komen dat zij hier wat op gaan bedenken. Echter gemeenten verwijzen tot op heden terug naar de landelijke politiek i.v.m. de onduidelijkheid over de budgetten die ze toe gewezen gaan krijgen. Politiek spel met als gevolg veel onduidelijkheid voor heel veel mensen.

    Ik heb mij voorgenomen om- voordat eind 2014 mijn baan wellicht ophoudt, al via netwerk etc contacten wat te gaan leggen. Misschien via een detacheringstraject proberen een aantal dagen bij de gemeente binnen te komen (mijn baas wil daar eventueel aan proberen mee te werken). Kortom: hoe kan ik mijn cv verder interessant maken, mijn netwerk verbreden en ervaring nog in de tussentijd opdoen die maakt dat ik interessanter wordt voor de banenmarkt........
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Nou ja, als er sprake is van een reorganisatie wegens bedrijfseconomische redenen dan kun je er dus bijna wel vanuit gaan dat je contract niet zal worden verlengd.. Al was het maar omdat de beleidsregels van het UWV (opgelegd door ministerie sociale zaken en werkgelegenheid) dat niet toestaan. (zie de 26 weken regel uit mijn lap tekst). Als een reorganisatie een andere reden kent, dan zou het anders kunnen zijn. Als er helemaal geen sprake is van een reorganisatie, dan geldt reguliere bedrijfsvoering en dan is het afwachten wat ze met je willen.. en voor hen afwachten wat jij met hen wil (want zo is het toch ook altijd..)

    Vergis je overigens niet dat een tijdelijk dienstverband een opzegtermijn behoeft; dat is niet zo. Het eindigt van rechtswege. Dus dat ze nu geen toezeggingen doen, of je niet aankondigen dat ze niet gaan verlengen, geeft geen enkele zekerheid over de uiteindelijke beslissing omtrent je contract. Je hebt nou eenmaal een onzekere contractvorm..

    Ik kan het niet genoeg zeggen, zeker tegen mensen met tijdelijke dienstverbanden; tijd maken voor je eigen plan B...


    Hoi Mikky, ik heb je een pb gestuurd........Schrik niet van de lengte ;-)
Terug naar de lijst