Nog geen 40...en nu al te oud??

Nog geen 40...en nu al te oud?? 

Onderwerp van Monica28

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Yina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yina
    Soms is deze leeftijdsdiscriminatie bij werk zoeken niet te begrijpen. Ze kiezen liever jonge mensen van zestien jaar die goedkoop zijn dan mensen met ervaring. Ik sta echt versteld als ik om mij heen hoor dat er tegen mensen wordt gezegd dat diploma's er niet meer toe doen omdat het niets meer toevoegd. Dat vind ik pas echt schrikbarend want juist een diploma was vroeger een soort van 'status'. Hoe meer, hoe beter. Het zei toch iets over je kwaliteiten.

    Mijn oudste dochter kreeg op haar 24e al te horen dat ze te oud was. Zij heeft toen aan meerdere speeddates meegedaan en heeft andere kanditaten verslagen ronde na ronde en dit heeft haar uiteindelijk een vaste baan opgeleverd als filiaalmanager in opleiding waarvoor ze wel elke dag anderhalf uur heen en terug mag reizen met ov. De keren die ze echter thuis heeft gezeten huilend en zei: 'mam, ik ben nog zo jong en nu al te oud voor een baan'of 'mam, ik voel me net op een keuring voor de veemarkt staan tijdens de speeddates', die keren zijn gewoon ontelbaar. Het is bijna ontmoedigend te noemen.

    Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe het voor je voelt, en ik hoop dat er snel iets moois op je pad komt qau werk. Zelfstandig zou je misschien kunnen denken aan een bemiddelingskantoor voor zorg, maar dan op breder vlak. Ik stel me dan het volgende voor. Mensen kunnen via jouw bureau iemand inhuren. Ik zie dan een combinatie voor me van thuiszorg, verzorging bij ziekte, buddynetwerk, complete opvang van een gezin wanneer een ouder onverwacht naar het ziekenhuis moet, enz. Zorg gaat veel verder op deze manier. Waar eerder meerdere organisaties hulp of zorg aanboden wordt het dan via ??n bureau georganiseerd. Mensen kunnen b.v iemand inhuren om samen mee te koken en te eten of om een paar uurtjes mee weg te gaan en iets te ondernemen. Er zijn genoeg mensen die door hun ziekte of beperking eenzaam zijn en die graag meer zouden willen dan alleen maar de noodzakelijke zorg. Even samen naar een tuincentrum met iemand waarvan je weet dat diegene je op kan vangen vanuit het zorgpunt gezien. Het kan net dat beetje meer licht geven in iemands bestaan.

    Het is uiteraard maar een idee, maar wie weet helpt het mee om weer een nieuw idee te cre?eren.
    5 mei '14 - 13:07:22 / 5 mei '14 - 13:56:32
Terug naar de lijst