Eerste loonspecificatie zoon: vraag loonheffing

Eerste loonspecificatie zoon: vraag loonheffing 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat ik niet snap is dat de loonheffing net zo hoog is als zijn loon. Komt dit doordat hij nog zo jong is?


    Nee, de loonheffing (loonbelasting + premies volksverzekeringen) kan niet zo hoog zijn als zijn loon, want dat zou inhouden dat hij netto helemaal niets overhoudt.
    En dan gaat er natuurlijk niemand meer werken Smile

    Maar ik neem aan dat je hebt over de loonheffingskorting (algemene heffingskorting en arbeidskorting). Dat zijn kortingen op de loonheffing. Door toepassing van de loonheffingskorting kan het inderdaad zo zijn dat er niets wordt ingehouden.
    Vergelijk het maar met de belastingvrije som van voor 2001.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    De specificatie blinkt inderdaad niet uit in duidelijkheid.

    Met het bedrag in de linkerkolom (onder basis) wordt volgens mij bedoeld het bedrag dat als basis dient voor de inhouding van de loonheffing (? 35 dus) en in de rechterkolom had met het ingehouden bedrag moeten zetten. Een nulletje dus. Maar in plaats van een 0 zet men er geen getal neer.

    De algemene heffingskorting bedraagt ? 2.103 (voor het gehele jaar 2014) en daar bovenop komt dan nog de arbeidskorting en die kan je uitrekenen volgens de volgende tabel
    >>LINK<<

    Met ? 35 per maand hoef je echt niet bang te zijn dat je zoon belasting moet betalen Smile
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Het ligt dus niet aan mijn dat ik het niet helemaal begrijp Smile

    Kan dit een probleem worden? Ik bedoel, ik weet niet of ik volgend jaar voor zoon 'aangifte' moet doen?


    Je zoon krijgt begin volgend jaar een jaaropgave.

    Als er niets is ingehouden, hoeft je zoon geen aangifte te doen.

    Als er wel iets is ingehouden, is dat waarschijnlijk ten onrechte en kun je dit via de aangifte terugvragen.
Terug naar de lijst