Kip?

Kip? 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Zijn hier mensen die kippen hebben? Of er verstand van hebben? Zal ik een leuk kippendraadje openen? En dan heb ik het over levende have, h?, niet een receptendraadje ;)
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ik heb 3 krielen, een zijdehoen, een serama en een mixje. Ze heten respectievelijk Kluifje, Serano en Tandoori
    Plaatje
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Sinds zondag heb ik Plof, een groot exemplaar die is aan komen lopen bij een vriendin van me. Ze is verwaarloosd en loopt mank. Haar pootjes zijn er erg aan toe. Ik geef haar elke dag een dettolbadje en antibiotica. Arm beest. Geen idee of ze een raskip is en zoja, welk ras.
    Plaatje
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Hee gaaf. Kippen zijn echte krengen. Hier zijn de katten bang voor ze. Net broeds geweest, de krielen, 3 weken lang. Grappig dat jouw grootkip broeds is, legkippen worden over het algemeen niet broeds
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    En dan had ik nog Piri Piri de haan, die verhuisd is naar de buurvrouw van Sheeba en onlangs papa is geworden, en Kerrie, die al na een week het loodje legde.
    Hier een niet zo smakelijke foto van de poten van Plof. Als iemand nog een beter idee heeft dan badjes Dettol/Biotex/soda, antibiotica en insmeren met Sperti of vaseline, dan hoor ik het graag!
    Plaatje
  6. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef IVIArL33IV
    Geen idee of het dit is: >>LINK<<

    Ze heeft een beetje kalk maar tis ook ontstoken. Ik las dat groene leem ook goed helpt, maar waar haal ik dat nou weer vandaan? Maar even googlen straks.
  7. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef IVIArL33IV


    Hoe is de andere kant van de poot?

    Geen zwarte pit, dus geen bumblefoot. Of misschien zit die zwarte pit onder die bruine etterkost. Het gaat wel wat beter met haar. Als er geen stijgende lijn in zit dan ga ik met haar naar de dierenarts volgende week.
  8. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Geen andere kippenbezitters? Of zijn die op vakantie?
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Wat een leuke kipjes, Ingrid! En Carlita, mijn kippen lopen los in de tuin. Ze hebben een kippenhok met ren die open staat. Voor de ingang van de tuin wat konijnenhekjes waar ze braaf achter blijven. S avonds gaan ze allemaal het hok in om te slapen. De tuin, tsja. Ze poepen, dus overal kippenpoep, en ze eten alle plantjes op. Alle. Ik heb wat plantjes hoog staan, en voor de rest ... In potten staan wat struikachtigen, daar blijven ze redelijk vanaf
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Mijn hok, inclusief Plof. Toen ik de kippen net had, als kuiken, had ik er hekjes omheen met een net erover. Want mijn ene kat had wel zin in een kippetje. Inmiddels zijn ze groot en nergens bang voor. Nouja, voor de bezem. Maar niet voor de katten
    Plaatje
Terug naar de lijst