Rundergehakt op het randje?

Rundergehakt op het randje? 

Onderwerp van searching62

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef searching62
    En stel dat ik het gehakt in sliertjes bak ..dus door en door bak ..kun je er dan toch nog ziek van worden?

    Jan je zult het gehakt niet meer hebben Smile.maar een tip, heel vlees had je kunnen nemen gemalen vlees is al kwetsbaarder, dus dat als je het koopt met korting omdat het vandaag de laatste dag is moet je het ook opmaken en niet meer invriezen. In jou geval, iets wat niet lekker ruikt niet eten ook al is het nog een dag "goed". Voortaan ff ruiken aan vlees dingen zodat je leert hoe iets ruikt. En gehakt in sliertjes bakken noemen we rullen en dat kun je zeker zonder vet doen! Tenzij je extra mager gehakt neemt


    Ik weet alles van vlees dus klets niet uit mijn nek Smile

    Heb je het trouwens nog gegeten?
  2. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef searching62




    Bedankt voor je aanvullig Edith ..jij komt natuurlijk uit het supermarktwezen ..

    Erger nog, het vlees wezen Smile
  3. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Ik zou het gewoon gegeten hebben, eigenlijk... Ik koop zo vaak gehakt met een 35% sticker en vries dat in. Maar dat kan dus eigenlijk niet?

    Als je er niet ziek van wordt is het prima maar wordt ten sterkste afgeraden. Bij een stuk vlees komt er zuurstof aan de buitenkant bij gemalen vlees is dat dus bij ieder sliertje!

    In de vriezer kan gehakt ook officieel korter dan een stuk vlees. Als je fijnproever bent,dan kan het nog dan proef je het snel genoeg ;-)
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Ria49
    [B]
    Ik eet persoonlijk alleen gehakt bij de slager waar ze bakken vers draaien. Wel bij goede slager waar doorloop snel is. Nooit supermarkt.B]

    eeehm dit zegt niks, wat vers en zuiver aan gaat is ten alle tijden de super beter, kwaliteit blijft het zelfde. Slagerijen gooien er meer dingen bij die eigenlijk niet kunnen!

    Heb het net weer mee gemaakt bij een TOP slager!!!! Ongelofelijk met het schaamrood op mijn kaken en maar zeggen dat het vers is! Pure volks verlakkerij.

    En zo is er overal wat. Dus ik ben terug gekomen dat een slagerij beter is, ja van oorsprong .
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Ria49

    Ik ben anders van mening dan jij....heb het zelf niet meegemaakt bij de slager waar ik al jaren kom en zijn eigen vee heeft. Balen dat je weer een slechte ervaring hebt meegemaakt. Gelukkig hebben we allemaal onze eigen voorkeur. Laten we het daar op houdenSmile

    Helaas het is geen mening het is een feit!

    Ik heb niet maar in 1 slagerij gewerkt en dan heb ik het dus niet over een kilo knaller.

    Maar je hoeft er niks mee ;-)
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Raaf
    Ik haal meestal gehakt bij een Islamitische slager.
    Die draait het voor mijn neus.
    Hakt een stuk vlees van een kadaver af en stopt het in de molen.
    Ik kan dan ook nog kiezen tussen grof of fijner gemalen.

    He wat klinkt dat naar hahahaa het kadaver......het is wel zo maar toch....
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef annarosa
    Ik weet van vroeger dat mijn moeder de laatste restje gehakt gebruikte om balletjes voor in de soep te maken.
    Dus regelmatig werden de balletjes uit de soep gevist omdat het vlees niet goed bleek te zijn ;-) Tja en we leven allemaal nog.

    Aaaah je gaat ook niet zo maar dood, want ik wed dat de rest van de soep ook werd opgegeten maar dan zonder ballen.

    Het is net wat Zwembandje al zegt, het is niet de THT want dat beteken ten minste en niet daarna is het bedorven. Je ruikt en of proeft het snel genoeg........we gooien in Nederland al te veel en te snel weg
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef joop1

    op o.a. vlees, vleeswaren en Vis, staat geen THT datum
    maar een TGT datum
    Te Gebruiken Tot

    Deze datum is de laatste dag waarop je het product nog veilig kunt gebruiken.
    Na deze datum kunnen er namelijk ziekteverwekkers, zoals bacteri?n gaan groeien.
    Deze kun je vaak niet zien, ruiken of proeven, maar je kunt er wel ziek van worden. Na de TGT-datum moet je het product dus weggooien

    Officieel wel ja!
Terug naar de lijst