Stucwerk bijwerken

Stucwerk bijwerken 

Onderwerp van Marlies

Terug naar de lijst
  1. Wim_Rsd
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wim_Rsd
    Goeie tip!

    quote:
    Dit schreef koen
    als de onderlaag droog en stevig is (niet afbrokkelt) zou ik eerst een laag voorstrijk aanbrengen, dit zorg voor een hechtlaag voor het pleisterwerk.



    Op de site van knauf staat hier de producten die je ook buiten gebruiken kan.

    >>LINK<<

    Of misschien gewoon zo laten en soort Anton piek cre?ren. Misschien als toevoeging, als je klaar bent met stucwerk/schilderen een extra laag vochtwerende coating.

    Had bij het oudere koophuis ook een probleem met loskomende stucwerk, de stappen gevolgd en daarna geen last meer gehad.

    Succes
  2. Wim_Rsd
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wim_Rsd
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Dank!

    Over vochtwerende coating lees ik niet altijd positief. Dat het vocht dan naar binnen kan slaan.



    Klopt dat had ik ook gelezen, was ook huiverig om het te gebruiken, echter wij hadden best van last van vocht aan de binnenkant en met een vochtwerende coating die eens in de vijf jaar met een kwast moest aangebracht worden, hadden we geen last meer mee gehad.

    Misschien de vocht op de grond kan de veroorzaker zijn, maar als het best oud is kan het ook een ouderdom verschijnsel van, heb ik ook last van.

    En de juiste mortel/gips gevonden voor het stucwerk.
    27 jul '14 - 21:28:44 / 27 jul '14 - 22:17:42
  3. Wim_Rsd
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wim_Rsd
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Bij mij is alleen de bodem van de schuur soms vochtig, de muren zijn kurkdroog. Geen idee hoe oud de schuur is, het huis is uit 1905, de schuur zeker niet.

    Ik heb dit:

    :large[/IMG]



    Ziet er goed uit, zelf plantenbakken ermee mooi maken.

    Succes, maar dat lukt een handige klusvrouw als jouw wel.
Terug naar de lijst