Treinkaartje van Sneek naar Hengelo (overijssel)

Treinkaartje van Sneek naar Hengelo (overijssel) 

Onderwerp van dileila

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    Ik probeer er via internet achter te komen wat een treinkaartje van Sneek naar Hengelo kost. . Kan het niet vinden...GEK word ik ervan...en machteloos. Krijg allemaal links naar bijv. Parijs of Brussel.
    Maar ik wil naar Hengelo .Smile

    Wie wil/ kan het voor mij opzoeken? Of een link naar de juiste informatiebron geven ?
    24 jul '14 - 18:54:46 / 29 jul '14 - 10:07:56
  2. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    Mijn dank is groot.. Smile

    Ik heb al heel lang niet meer met ov gereisd. Moet ik ergens een plastic kaartje halen of gewoon een kaartje uit een automaat?
    De treinen hebben geen hoge opstappen meer vanaf het perron toch?

    Ik wil dit avontuur gaan beleven, zelfstandig met de trein naar mijn zoon. Smile
  3. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Jacquelien
    22,50 euro enkele reis vlgs ns.nl..

    De AH heeft nu een aanbieding voor 17 euro de hele dag reizen (wel vanaf 9.00 uur)..

    Is dit ook op doordeweekse dagen EN het weekend??
  4. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Angela1971


    Wat noem jij een hoge opstap? Het perron is niet gelijk aan de vloer van de trein, daar kan best een flinke stap tussen zitten.


    Ik wil eigenlijk de rollator meenemen. Ik kan met een stok lopen of bij iemand aan de arm maar moet ook bagage meenemen. Mijn linkerarm werkt niet optimaal en helemaal los lopen durf ik op het perron niet want er hoeft maar iemand tegen mij aan te duwen en ik lig om. Schaam mij dan zo.Smile

    Ik dacht dat de trein en het perron even hoog waren. Zal mij vergissen met de metro in Londen. Dat is mijn laatste openbaar vervoer geweest. Was nog voor het infarct.

    Met mijn rechterhand moet ik de stok vasthouden. en een arm om op te leunen heb ik niet. Vandaar toch maar dat nare rol ding mee.
    Er hangt een kekke mand aan ,daar kan ik de bagage in kwijt.

    Ik zal dus onderweg hulp moeten vragen om dat ding in de trein te krijgen.?


    Toch wel een heel avontuur van Sneek naar Hengelo.

    Maar ik ga het doen. Smile
  5. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Jacquelien


    Goed van je! Je kan aangeven op welke perrons je hulp nodig hebt dan kunnen ze er zo'n plank bij leggen.. sommige wagons hebben idd een opstapje van 2 treden dus voor jou niet handig... of kan je zoon iets tillen/dragen/ helpen?


    Nee, mijn zoon wacht op het perron in Hengelo op mij. En dan zal hij trots op mij zijn. En blij. Smile
  6. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Jacquelien


    ja!!! mooi avontuur dileila! Goed van je hoor.... gewoon doen, kijken wat er op je pad komt en zoals al is gezegd: er zijn veel mensen op de treinstations waar je hulp van kunt verwachten...

    Veel plezier ook!


    Dank je wel.

    Voel mij als een kind die voor het eerst in de draaimolen mag.

    Pfff, een dik jaar geleden reed ik nog 80.000 km per jaar in mijn eigen auto en nu ben ik helemaal opgetogen dat ik het plan heb gemaakt om met de trein van Sneek naar Hengelo te reizen.

    Het eerste obstakel, de prijs zoeken, hebben jullie mij weer fijn mee geholpen. Smile

    De AH site met de spoorkaartjes heb ik bekeken en er wordt morgen door iemand 2 kaartjes aangeschaft. Hier in Bolsward is geen AH. Ik krijg de codes per mail opgestuurd en kan het dan uitprinten.

    Op 7 aug. ga ik van station Sneek naar Hengelo reizen en op 10 aug. van Hengelo naar Sneek.

    Cool.!!!!
  7. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    De kaartjes zijn aangeschaft.

    Ik heb besloten om de treinreis in Leeuwarden te laten beginnen. Dat scheelt 1 keer overstappen. De WMO taxi kan mij naar het station in Leeuwarden brengen want dat is binnen een straal van 25 km van Bolsward.

    Nu nog uitzoeken hoe het met de verbindingen zit. Denk dat ik eerst naar Zwolle moet reizigen en daar overstappen naar ??

    Nou ja, het geeft niet als ik iets fout doe, in de verkeerde trein kruip ofzo want ik heb toch die onbeperkt reizigen kaartjes van de AH. Cool.
  8. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Juutske
    Heel goed!
    Je weet wel dat je moet in - en uitchecken?!

    Nee,Smile

    ik weet helemaal niets. Ben een NS maagd. Smile
  9. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Juutske
    Je hebt dus geen OV-chipkaart. Toch maar even kijken op NS.nl hoe de vervanging van de papieren kaartjes in zijn werk gaat...


    Ik heb die aanbieding kaartjes van AH.
    O jee, dan moet ik straks toch maar even gaan zoeken hoe het werkt bij de NS. Het zal toch niet zo moeilijk zijn? Hoor van Jos alleen maar goede berichten over het treinvervoer. Smile
  10. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    Wow, wat ben ik blij met jullie.

    Een heel reisplan. De 10.00 trein vanuit Leeuwarden is prima.

    Ik zie dat ik op het station Zwolle niet heel veel tijd heb om over te stappen. Maar als ik alleen het platform moet oversteken zal dat wel lukken.

    Nou ja, zou ik die missen dan neem ik gewoon de volgende. Smile

    Terugreis uitprinten....goed plan
  11. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Jacquelien
    en ik lees net (ik ben e-tickets aan het aanvragen voor mijn reis van goor naar harlingen ;) ), dat wanneer je poortjes tegenkomt waar je doorheen moet om op het perron te komen of te verlaten, je de vierkante barcode op de e-ticket moet scannen aan het poortje en dan gaat de poort open ...simsalabim

    Super. Weer een vraag opgelost. Smile
  12. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Jelle56


    vertel ons eens.... wat is de stand van zaken? Smile

    Donderdag ga ik. Denk dat ik de trein van 12 uur ga nemen.

    Hoe de kaartjes werken weet ik ondertussen. Ik print de eerste uit als ik zeker weet dat ik donderdag ga want het moet wel op datum. De terugreis print ik op mijn logeeradres.

    Ik denk dat ik de kekke rieten mand van de rollator afhaal want dan kan ik een koffertje op het plateau zetten. Heb wel leuke snelbinders met de Friese vlag erop. Als ze mij dan ergens verdwaald vinden weten ze meteen over welke grens ze mij moeten zetten. Smile

    Ik neem uiteraard de mobiel mee en zal jullie op de hoogte houden.

    Vrijdag ben ik weer bij de revalidatiearts geweest. Het restant hersenschade wat ik nu nog heb geneest niet meer zei hij... Dat betekend o.a. dat ik geen mogelijkheden heb om te autorijden. Mijn arm werkt niet goed genoeg. . Na 10 sec. valt die van het stuur en het doet pijn. Volgens de arts heb ik dubbele pech omdat het gebied waar ik ben "geraakt" ook verkeerde pijnprikkels uitstuurt.. Hm, eerst voelde ik niets en nu is het andersom. Nou ja, in ieder geval raakt alles overbelast en tegelijkertijd houden de spieren mijn arm niet goed vast. Trainen helpt dus niet.

    Maar genoeg gezeurd...er zijn veel ergere dingen gaande hier en dat motiveert mij nog meer om de treinreis te ondernemen.

    Ik wil nog naar Rotterdam reizen. En dan geheel zelfstandig. Eventueel ook met de (stads)bus.. En naar de Krim. En... en...en .....
Terug naar de lijst