IB60 - formulier

IB60 - formulier 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door twelve zelf op 8 augustus 2014 om 19:16:51

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    IB60 moet je vaak al op de dag van de bezichtiging kunnen aanleveren tegenwoordig, anders gaan ze naar de volgende op de lijst. En ja ieder1 is hier vrij halsstarrig in. Gaat het om een lotingwoning?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef twelve


    Geen idee. Ze zijn morgen weer thuis. Zal het dan even vragen.

    Ik verwacht niet dat het formulier IB60 tijdig aankomt. De post komt hier pas heel laat in de middag, soms pas na vijf uur. Gisteren kregen ze dus pas het bericht. De post kwam tegen vijven.
    Voor hun vorige woning hebben ze dat volgens mij ook pas naderhand ingeleverd. Misschien kunnen ze daar nog wat mee? Maar ja, dan lees ik weer dat zo'n IB60 maar 3 maanden geldig is.... Dus moeten ze iedere 3 maanden zo'n ding aanvragen voor het geval ze een uitnodiging krijgen...en dat zo'n uitnodiging ook nog eens last minute komt. Dat is toch raar? Gisteren komt het pas binnen en vrijdagochtend om 9.15 uur is de bezichtiging. Als dat ding vrijdag komt, dan is dat pas eind van de middag. In de papieren lees ik ook dat de huur 5 augustus 2014 in gaat. Ook zoiets raars...


    Zover ik weet is het IB60 niet slechts 3 maanden geldig. Dit is simpelweg het inkomen over 2013 dat bekend is bij de belastingdienst. Lijkt me stug dat dit na 3 maanden gewijzigd zou zijn. Ik heb hier nooit gehoord over de geldigheidsduur.

    Het is wel van belang om te weten of het een lotingwoning betreft. Indien dit namelijk het geval is en ze hebben de papieren niet op tijd kunnen ze een sanctie krijgen. Dit betekent: 6 maanden niet kunnen reageren op het aanbod.
Terug naar de lijst