Stilteweekend

Stilteweekend 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    >>LINK<<

    Via Groupon kwam ik terecht op deze site. Ik denk er serieus over na om een keer zo'n weekend te gaan doen of als alternatief een yoga- en meditatieweekend.

    Ik ben echt een kletskous, maar kom daardoor niet goed tot rust. Echter, 2 hele dagen niet praten, lijkt me best heftig.

    Wie heeft zoiets al eens gedaan en wat was je ervaring?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef BrendaS
    Hallo Kaatje,

    Ik heb nog nooit een stilteweekend gedaan, maar zou het graag een keer gaan doen. Ik kan je dus niet vertellen hoe het is, wel veel verhalen gehoord van anderen en het schijnt best intens te zijn.
    In de link die jij hebt doorgestuurd vind ik zo'n weekend ook nog wel betaalbaar.
    In ieder geval bedankt voor de link.

    Groetjes, Brenda


    Graag gedaan Smile
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Helvitte
    Ik zag het ook bij Groupon, het lijkt mij heerlijk
    was in een kerk toch.
    Lekker gaan als je het wil, ik zeg altijd baat niet schaad het niet.

    :)


    Ja, in een kerk (zie link) Dat stil zijn lijkt me erg moeilijk.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Cleo
    Als je nu eens begint met 2 dagen met jezelf in een hotel te gaan zitten waar je niemand kent en daar zo min mogelijk praat? Dat is minder orthodox dan een stilteweekend.. een mild begin..


    Misschien, maar dat trekt me echt niet. Ik ben wel eens alleen naar een wellness centrum gegaan. Een avond, even geen geklets. Ben ook alleen in het loungegedeelte wat gaan drinken en dat voelde prima. Totdat ik een enge vent achter me aan kreeg.....Smile

    Zou er eerder voor kiezen ergens in een huisje te gaan zitten dan ergens op een hotelkamer. Dat is een gevoel....
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 013
    Wat is de prijs via Groupon voor stilte weekenden?


    ik heb nog steeds de intentie om zoiets te doen


    169 euro all inclusive
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Leuk dat er meer overwegen zoiets te gaan doen.

    Ik heb ook besloten het zeker te gaan doen! Bedacht me net alleen dat ik er nog een tijdje mee moet wachten, omdat zoon de komende maanden niet een heel weekend bij mijn ouders terecht kan Smile Ik focus me voorlopig op begin 2015.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 013
    Zal het eens uitpluizen. Wordt voor mij volgend jaar dan ergens. Indien het via Groupon kan.


    >>LINK<<

    Volgens de deal is deze aanbieding geldig van 1 november 2014 tot 31 oktober 2015. Boeken v??r 1 mei.

    Ik denk dat ik toch maar vast zo'n voucher ga kopen, anders komt van uitstel wellicht afstel.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Cleo


    Nou ja.. huisje dan..Smile

    Als je nooit zoiets hebt gedaan is een heel stilteweekend best veel nl..


    Toch denk ik dat alleen in stilte zijn, anders is dan in een groep. Ik ben overdag (zoals vandaag) ook alleen. Met anderen om me heen, heb ik altijd de neiging mijn mond open te trekken Smile

    Enne.....Kan altijd nog kiezen voor het yogaweekend, he?
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef kaatje


    >>LINK<<

    Volgens de deal is deze aanbieding geldig van 1 november 2014 tot 31 oktober 2015. Boeken v??r 1 mei.

    Ik denk dat ik toch maar vast zo'n voucher ga kopen, anders komt van uitstel wellicht afstel.


    Ik heb het gedaan. Pfff, dat is al heel wat Smile

    Mocht ik er uiteindelijk toch geen gebruik van gaan maken - waar ik overigens niet vanuit ga - dan zal ik het voucher eerst hier op OA aanbieden....
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Ik heb meteen beeld van ongemakkelijke kerkbanken... en dat dan twee dagen?


    Je hebt de site blijkbaar niet (heel goed) bekeken.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef GewoonHarm
    Oorverdovende stilte.
    Iedereen is stil.
    Dat werpt je helemaal terug op en in jezelf.

    Ik was onlangs deelnemer aan een tantra weekend en daar werd je geacht ' smorgens niet te praten. Niet sociaal te doen naar anderen zonder hen te negeren.
    Ik vond het heeeeeeel confronterend en ging veel nadenken. Kon op een gegeven moment mij niet eens meer concentreren op een boek. En toch......zou ik het weer doen. Zou ik mij weer inschrijven.
    Succes en....laat je niet gek maken :)


    Het lijkt mij ook erg moeilijk en confronterend, maar ook wel goed om een keer te ervaren.

    Inmiddels weet ik dat ik het voucher ook mag gebruiken voor het yoga - en meditatieweekend (daar zijn iets minder verplichte stiltes), dus ik denk (en voel) er nog even rustig over na. Een weekend voor mezelf gaat er in ieder geval komen!
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef dileila
    1 van mijn broers doet het elk jaar. Wij vinden het heerlijk.

    Ik spreek hem morgen en zal informeren..


    Je hebt het zelf ook gedaan?
Terug naar de lijst