Backup van de ene imac naar een andere imac, kan dat ?

Backup van de ene imac naar een andere imac, kan dat ? 

Onderwerp van Smv4

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Smv4
    Ik maak met timemachine backups op mijn iMac. Die IMac blijft waarschijnlijk bij mijn ex achter. Kan ik dan met de losse harde schijf waar de backup opstaat van die oude i mac gewoon op een nieuwe iMac, of nieuwe MacBook de hele handel overzetten ? Of krijg je dan een of ander conflict ?? ( onder het mom van domme vragen bestaan niet ). Ik kan zeker niet de hele handel ( het gaat vooral om de vele foto's) op een windows laptopje gooien ??Smile

    Ik ben een amateur IMac gebruiker.
    Staan de foto's op de Mac in "Iphoto" ?
    In dat geval kun je het met zekerheid vergeten want dat programma heeft zo'n beroerde archiveringsmethode, die ga je op een Windows PC nooit meer terugvinden.

    Wat w?l kan is de foto's vanuit Iphoto naar "Finder" zetten (copy-paste methode) (zelf folders aanmaken) en die op een externe harde schijf zetten en dan overzetten naar een Windows PC.
    Laat ik het zo zeggen andersom werkt in ieder geval, zo heb ik het zelf gedaan.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Wat ik inmiddels wel weet is dat de kans groot is dat wanneer je de back-up door de Mac laat maken op een externe harde schijf, dat je dan goede kans hebt dat je e.e.a. met een Windows PC NIET (allemaal) kan lezen of terughalen.
    Wanneer je het zelf doet, file-matig via Finder, dan meen ik te weten dat je kansen aanzienlijk hoger zijn.

    Mac is (ZEER HELAAS EN DAT VALT ME ONTZETTEND TEGEN) minstens net zo eigenwijs en dicterend bepalend als Windows, ik heb dat onderschat.
Terug naar de lijst