Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Soms vraag ik me heel even af wat me bezielt, maar dan denk ik aan de lage rente en bijbehorende prettige maandlasten en dan weet ik het weer Smile

    Ik heb een huis gekocht. Daar moet een nieuwe keuken in en de badkamer moet worden verbouwd. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen rondom het kopen van een keuken en sowieso naar ervaringen van nieuw huis, meteen verbouwen, ondertussen schilderen etc. en dan pas verhuizen. Is dat allemaal te doen in een paar weken tijd?
    4 sep '14 - 22:27:43 / 30 sep '14 - 09:51:58
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Thanks! In principe heb ik alle tijd, huidige woning is elke dag van de maand opzegbaar met een maand opzegtermijn. Hoe sneller, hoe beter natuurlijk, maar wil me niet kapot stressen. Zit te denken aan zes weken en volgens mij zou dat moeten lukken. Keuken en badkamer besteed ik sowieso uit, met uitzondering van het slopen, dat kan ik zelf h??l goed Smile

    Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer zo langzamerhand. Weet ik veel hoeveel keukenzaken etc.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Wel even rekening houden met levertijd. Die kan lang zijn.

    Daar heb ik inderdaad bij stil gestaan. Grote kans dat het dan een Ikea keuken wordt, die zijn in principe meteen leverbaar.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik zit echt in de verkeerde sociale kring wat dat betreft. Geen makelaars, taxateurs of aannemers Smile

    Het wordt gewoon even flink zoeken en vooral heel goed plannen.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Ria49

    Gaat je vast lukken! Ook genieten ervan hoor....

    Dat laatste is een goede. Ik ben in staat om er zo in op te gaan dat ik er juist niet van geniet en dat moet ik natuurlijk wel doen Smile
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Heb hele slechte ervaring gehad met werkspot. Daarnaast is het ook nog een klant ;) Moet me er nog maar even in verdiepen, want er zijn natuurlijk meerdere sites die het zo doen.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Boep
    Ik zou de badkamer wel doen voordat je er in trekt. Omdat dat heel veel stof en troep geeft als je daarin gaat slopen.
    Keuken kan toch best later, als de eerste drukte en stress voorbij is.

    In de oude keuken staat nu losse apparatuur die de verkopers mee nemen. Dat zou betekenen dat ik een losse vriezer, losse koelkast, los fornuis en losse vaatwasser zou moeten kopen voor ik de keuken zou kunnen gebruiken. Dat vind ik echt zonde van het geld als het plan is om een nieuwe keuken te plaatsen. Keuken moet dus ook echt voor we erin gaan Smile
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Momentum
    Ik heb destijds een geweldige showroomkeuken gevonden en voor een hele mooie all-in prijs door het bedrijf laten installeren inclusief leidingen verleggen.
    Voordeel is dat hij zo geleverd kan worden, dat daar vaak de beste apparatuur in zit en dat je voor weinig geld veel terug krijgt.
    Nadeel is dat je minder keuze hebt en er net een moet vinden die past.

    Dan ga ik maar eens richting een paar keukenzaken en goed rond kijken Smile
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    28 oktober Smile
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Snel Smile

    Dat wordt dit weekend keukenzaken en zo aflopen Smile
    Wellicht scheelt de levertijd per zaak, ik moest 10 weken wachten.

    Heel snel. Ik moet van het weekend even rustig gaan zitten en een planning maken. Aan de ene kant heb ik er enorm zin in, aan de andere kant schiet ik soms in paniek.
    Een eerste huis kopen en meteen verbouwen is best een klus waarbij ik bang ben dat ik het te positief en makkelijk in schat.

    Adem in, adem uit.
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Vandaag naar ikea en langs een keukenboer. Gewoon even ori?nteren om vooral te kijken wat ik nou eigenlijk wil :)
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Succes en laat je geen oor aannaaien

    Ik ga nog niets kopen of bestellen, alleen kijken. Lekker Hollands Smile
Terug naar de lijst