pissebedden in huis

pissebedden in huis 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    In de bijna 12 jaar dat we hier wonen, kwamen we wel eens een pissebed tegen, maar de laatste maanden gebeurt dat dagelijks en dan vaak wel 5 op een dag.
    Vooral in de gang, trappengat (buitenmuur) en overloop. Helaas ook regelmatig in mijn slaapkamer en dat vind ik vreselijk. Daar zijn ze echter wel vaak dood.

    Ik begrijp niet waarom die beesten naar binnen komen. Geen schimmels, muren zijn droog en het is schoon. Hoe het met de vochtigheid in de kruipruimte zit, weet ik niet, daar kan ik niet komen. We hebben wel een kelder waar ze ook zitten. Hier is het natuurlijk veel koeler, maar ook niet vochtig (voorraad toiletpapier staat daar en is kurkdroog).

    Ik heb al verscheidene keren gespoten met gif, maar mag niet baten. Het is een oud huisje met veel kieren en de voegen in de buitenmuur zijn niet al te best. Verhuurder inschakelen of kan ik nog iets anders doen?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Naaktslakken heb ik in huis gelukkig niet.

    Ik dacht dat pissebedden juist koper nodig hadden, maar blijkbaar werkt het ook als afweer. Ik heb alleen geen idee waar ze hier binnen komen. Voor mijn gevoel via alle hoeken en gaten Smile
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dirk
    pissebedden komen voor in vochtige ruimtes en dat kun je voorkomen door de vochtigheid van het huis aan te pakken .Veel pissebedden betekend geen gezonde klimaat in de woning


    Het rare is dat ik juist het idee heb dat het helemaal niet vochtig is in huis. Muren zijn mooi droog, geen schimmels etc.. Ze lopen met name in de gang en op de muur bij de overloop (buitenmuur) en af en toe op de badkamer. Ik ventileer continu en de verwarming staat inmiddels ook weer aan.

    Misschien dat ik toch de luchtvochtigheid maar eens ga meten en mocht deze toch te hoog blijken, dan haal ik eerst de verhuurder er maar eens bij, denk ik.
Terug naar de lijst