Zwevend bureau

Zwevend bureau 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    We zijn de kamer van zoonlief aan het opknappen. Wegens beperkte ruimte kan er geen 'gewoon' bureau staan, maar willen we kiezen voor een zwevend bureau (diepe plank) van max. 80 cm breed. Deze kan slechts aan ??n wand bevestigd worden en heeft dus geen steun van zijmuren. Is dit wel mogelijk? En zo ja, hoe kunnen we deze dan het beste bevestigen?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Salome
    Bij ikea heb je zo'n plank, die kun je ook nog inklappen.
    Mijn jongste heeft die, bevalt prima.
    Bevestigen met keilbouten.


    Is dat deze? >>LINK<<
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    De muur is geen gipswand, maar zover ik weet gewoon beton. Liever geen poten eronder i.v.m. ruimte over houden voor extra matras/luchtbed voor logees. Plank hoeft niet per se opklapbaar te zijn. Ik bedenk me nu trouwens dat de plank wel eens breder zou moeten zijn dan 80 cm, waarschijnlijk eerder 100 cm. Dan lijken me 3 hoeksteunen voldoende? Uitgaande van een diepte van ongeveer 50/60 cm?
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Wat wordt de functie van die plank / bureau?


    Bureau. Voornamelijk gamen (laptop) en het is ook de bedoeling dat er vaker boven geleerd gaat worden i.p.v. beneden.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Zoon kennende is dat niet zo verstandig (adhd) en de kamer is eigenlijk ook te klein om een bureau te verplaatsen.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb bij Multimate advies gevraagd. Ze hebben daar hoeksteunen die eventueel ook inklapbaar zijn en veel gewicht kunnen dragen. De plank wordt nu zelfs 120 cm en 50 cm diep, dus met 3 van de steunen moet het lukken.

    @Twelve: de plafonds zijn hier helaas net wat te laag voor een hoogslaper Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef -able


    De steunen waren het probleem toch niet.
    Het probleem is toch dat de muur van gips is Smile


    Nee hoor, dat heb ik nergens gezegd.
Terug naar de lijst