vraag over vrijwaring hypotheekschuld en andere "schulden".

vraag over vrijwaring hypotheekschuld en andere "schulden". 

Onderwerp van melijn

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Hier moet je echt niet mee akkoord gaan. Het is namelijk niets.

    Hij kan dus (vul ik in) de hypotheek niet op eigen naam krijgen, en wil er toch blijven wonen. En probeert jou met dit voorstel koest te houden.
    Zolang hij blijft betalen en jij zelf geen plannen hebt een huis te kopen is er niks aan de hand.
    Maar wat als hij vroeg of laat de hypotheek niet meer kan betalen? Dan ben jij evenzeer aansprakelijk. Ongeacht war jullie onderling afspreken; daar hebben schuldeisers geen boodschap aan. En zo kun je het hem ook mededelen; dat dit juridisch niet kan. Punt! Smile

    Mijn advies zou zijn: Nu doorpakken, eventueel via de rechtbank. Niet leuk maar laat het niet sluimeren want dat is struisvogelpolitiek.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef melijn
    Dank jullie wel.
    Dit zelfde voorstel met het huis is mij al voorgesteld door de rechters.

    Rechters hebben blijkbaar geen flauw benul van dit soort kewsties (in mijn rechtszaak over de gezamenlijke woning kwam een soortgelijk voorstel ook aan de orde.) anders zouden ze zelf wel weten dat een dergelijke afspraak geen enkele waarde heeft voor de bank. Dus als dit voorstel komt moet je ook onderbouwen dat je het om die reden onacceptabel vindt.

    Wat bedoel je met: de schulden ... gaat over heel veel geld ... maar er zijn geen schulden?
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef melijn


    Vreemd inderdaad dat rechters zo'n voorstel doen. Zouden ze zelf echt niet beter weten?
    .

    Geen idee. Of ze denken: kan mij het bommen, als die vrouw hiermee akkoord gaat kan ik weer een zaak succesvol afronden. Smile

    Dat het om veel geld gaat was me wel duidelijk. Je hebt vast voor jezelf al allerlei scenario's bedacht wat er kan gebeuren. Stel: je ex betaalt de hypotheek niet meer. Dan komt de bank bij jou. Valt er iets te halen? Indien niet, zou je ook kunnen denken: ik laat de boel ploffen.
    Tegelijk kan ik me ook voorstellen dat je nu eindelijk van dit gedoe af wilt, duidelijkheid wilt en de financi?le banden wilt verbreken.
    Lastig hoor.
Terug naar de lijst