Overstappen Energieleverancier, waar moet ik op letten?

Overstappen Energieleverancier, waar moet ik op letten? 

Onderwerp van Shai

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik zat al bij een goedkope leverancier (Greenchoice), ben overgestapt vanwege de kadobon naar een andere leverancier (EnergieDirect) en betaal daar een euro meer per maand. Totale winst is voor mij 88 euro. Leuk zo vlak voor de feestdagen. Volgend jaar kijken we wel weer.

    Waar je ook naar toe overstapt: doe geen Nederlandse Energie Maatschappij. Kost je altijd meer geld.

    Oh en als je prijzen vergelijkt doe dit dan zonder de welkomstpremie. En kies niet voor zoveel jaar vast.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Op vergelijkingssites worden die netwerkkosten altijd getoond.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Netwerkkosten zijn niet echt variabel. Als je ze bij 1 hebt kunnen lezen kun je ze toepassen bij degene waar het niet staat.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Vziw heb je te maken met 1 netbeheerder voor elektra en 1 voor gasnetwerk. Ik woon in een Stedin-dorp, maar mijn wijk is gekoppeld aan een naburig Liander-dorp (provinciale grenzen). Ik kan niet kiezen of ik wil betalen aan Liander of Stedin, dat ligt vast. Voor mijn verbruik (elektra in dit geval) kan ik wel kiezen. Ik zal es wat links aan klikken.

    Als ik je links aanklik zie ik jouw gegevens niet maar de mijne. Wat is je postcode?
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Greenchoice is idd de goedkoopste, acties niet meegerekend. Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als ik vergelijk zou ik bij Vandebron net zo duur uit zijn als bij EnergieDirect (65 euro pmnd bij 2000 hoog en 2000 laag).
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Boep

    Kan best. Maar EnergieDirect is niet groen toch?

    Jawel hoor:
    Je product

    Duur levering: 12 maanden
    Herkomst stroom: Wind
    Tariefsoort stroom: Vast
    Einddatum contract: 02-11-2015
    Herkomst stroom wijzigen

    Je kunt op elke moment de herkomst van je stroom wijzigen. Daarin heb je keuzevrijheid. Groene stroom is duurzaam. Het wordt opgewekt uit bronnen die niet opraken zoals zon, water en wind. Door groene stroom te gebruiken, voorkom je dat grondstoffen voor gewone elektriciteit (aardgas en steenkool) snel uitgeput raken. Daarom is je keuze voor groene stroom ook beter voor het milieu.
Terug naar de lijst