Aannemer maakt klus niet af. Wat nu?

Aannemer maakt klus niet af. Wat nu? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Het leek zo een goed idee. De badkamer renoveren. kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Aannemer gevonden. Prijs genoemd. Lijstje van wat er allemaal moest gebeuren. Drie weken werk. Misschien vier.

    15 september begint hij.

    Eerst gaat het redelijk voorspoedig. Maar na 5 weken gaat het mis. Hij loopt achter en is al met een nieuwe klus begonnen voordat deze af is. maar het lijkt een kwestie van een aantal uurtjes werk, dus we denken dat het wel goed zal komen. We vinden het ook wel best dat hij even weg is, want het heeft lang genoeg geduurd.

    Hij komt nog ??n dagje terug om de vloer nog een keer te impregneren. Die was nog niet goed genoeg. Maar dan gaat het echt mis. Waarschijnlijk is hij vergeten de vloer schoon te maken (of te lui geweest) en gebruikt hij teveel impregneermiddel. Het resultaat is lelijk. Bubbels en korrels en een voetstap. Die laag moet er weer af. Dat kan, maar kost wel tijd, want daarna moet opnieuw ge?mpregneerd worden. Twee lagen.

    Maar vanaf dat moment gebeurt er niets meer. Hij komt gewoon niet meer. Zegt dat alles goed komt maar doet niets. Wil een schema van de werkzaamheden langsbrengen maar de printerinkt is op. Wil het een week later aan me mailen maar het word-document is helemaal leeg. Allemaal smoesjes en hij doet niets. Inmiddels gaan we naar week 11.

    Eeuwig domme van ons is, dat de laatste betaling al voldaan is. Hij was uitgelopen en had het nodig en we vertrouwden het wel, want er was nog maar zo weinig te doen. Dat was nog voordat hij die fout maakte met het impregneren en ja, toen leek het erop dat het goed ging komen.

    Inmiddels komt hij geen enkele afspraak meer na. Zegt dat hij komt, maar komt niet. Zegt dat alles goed komt, maar hij doet niets. En ondertussen is de vloer nog steeds niet af, hangt er nog geen wastafel, lijkt de wc te lekken en zijn er nog een paar andere puntjes. Allemaal niet onoverkomelijk veel werk, maar het moet wel gebeuren.

    Wat nu? Ik heb nu lang genoeg gewacht en moet in actie komen.

    - juridisch advies inwinnen?
    - een andere aannemer het af laten maken en hem de rekening sturen?
    - ...

    Pffffffftttt
  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Gerardina
    lid van vereniging eigen huis?

    Helaas...
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Zo een brief heb ik in email-vorm al gestuurd. En dan komen er steeds weer nieuwe smoesjes.

    Rechtsbijstandverzekring moet het maar worden denk ik. Oh wat heb ik daar geen zin in...
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ja er staat van alles op papier. Maar geen details over wanneer het af is en zo. Dat is mondeling gegaan.
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nou, ik had een beetje gedreig en nu komt hij weer met zo een voorstel. Deze week doet hij nog iets in de bus en volgende week lost hij het op. En dat moet ik dan maar geloven.

    De rechtsbijstandverzekering wil dat ik allemaal documenten ga uploaden en zo. Echt heel erg geen zin in...

    In het weekend ga ik er mee beginnen, tenzij er echte actie komt.


    En tja, had ik Dirk maar gevraagd...
  6. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Het schiet nog steeds niet op.

    Ik stuur nu mailtjes met cc-tjes naar het dossier van de rechtsbijstandverzekering en een cc-tje naar een aannemer die het eventueel af wil maken. heb de harde deadline op 11 december gezet en nu is het afwachten. Hij zegt weer dat hij alles op gaat lossen en vraagt of hij donderdag langs mag komen om alvast wat te doen, maar dat zal allemaal wel weer niet doorgaan vanwege ??n of ander smoesje.

    Als het 11 december niet af is laat ik die andere aannemer het op zijn kosten afmaken. En dan mogen de advocaten daarover een paar jaar gaan bakkeleien.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Laatste nieuws: hij zegt nu dat hij er morgen tussen 8 en 8.30 is. We zijn benieuwd...
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Hij was er. Wie had dat gedacht...

    Met bloemetje. En excuses.

    Toilet opnieuw gekit.
    Lekkage bad niet echt gevonden.
    Naar de douche gekeken en iets gekit, maar waarschijnlijk is dat het niet.
    Wastafel moet nog.
    Vloer moet nog. nadat de wastafel geplaatst is.

    We schieten er dus nog niet heel veel mee op, maar er is wat beweging.

    Ik hoop heel erg dat dit een echte eerste stap is geweest... Zal de druk er op moeten houden.
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef SSimone


    Wel lef dat de man gekomen is zeg....
    Maar....erg magertjes.... waarom niet meteen echt aan de klus en die wastafel plaatsen, hoppa, hele werkdag er van maken!

    Succes Bart!


    De wastafel is er nog niet, dus dat kon niet. En de vloer wil hij pas doen als de wastafel geplaatst is, omdat hij de vloer anders misschien beschadigd.

    Nee, we zijn er nog niet vanaf...
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Inmiddels een maand verder.

    Hij is wel weer geweest na veel gedreig met advocaten en zo. En er is iets gebeurd.

    - de vloer is opnieuw ge?mpregneerd en ziet er goed uit
    - de wc opnieuw bekeken maar die lekt nog steeds
    - de douche bekeken maar die maakt nog steeds lawaai
    - het wastafelmeubel nog niet geleverd noch geplaatst

    Tja.

    Zojuist verliep er weer een deadline. Hij moest voor 12 uur bewijzen dat hij echt een wastafelmeubel besteld had. Wat hij niet heeft gedaan, dus vandaar dat hij het niet kan bewijzen, maar goed, als hij het w?l kan bewijzen verandert dat de zaak. Niet dus.

    Nou heb ik met mijn stomme kop n?g een deadline gezet op morgenmiddag 17 uur. Daarna verbreken we de overeenkomst. Vorige deadline (afgelopen vrijdag) hadden we dat nog moeten doen, maar hij deed iets, dus dat wilden we niet frustreren.

    Dan zitten we de kerstdagen nog zonder badkamer, maar zijn we er wel bijna vanaf, want dan laten we iemand anders het doen.

    Vraagje: eigenlijk zouden we de hele badkamer opnieuw moeten laten doen, zou je zeggen. Hij gaat geen garantie meer geven als anderen eraan gewerkt hebben, dus als er straks is mis is met de leidingen (wat heel goed mogelijk is vanwege die lekkende wc - die trouwens ook niet alles doortrekt - en het lawaai in de leidingen) zitten we met een probleem. Dus dan zou je zeggen:
    A - ontbind de overeenkomst en laat iemand anders de badkamer van de grond af aan opnieuw maken.
    B - laat iemand de badkamer afmaken, maar waar ligt dan de garantie?

    Wat zouden jullie doen?

    Risico van A (maar ook B) is natuurlijk dat het wel eens heel moeilijk kan zijn om geld van hem los te peuteren. Dat spreekwoord van die kale kip en zo. Dan moeten we er extra duizendjes in pompen en maar hopen dat we daar iets van terug zien.

    Ik hoopte op een verrassing met kerst, maar dat zit er niet in. Het kost alleen maar erg veel tijd en stress en moeite.
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nou, ruim een jaar later en morgen een rechtszaak tegen deze pipo. Pffffffft.

    Ik heb maar bedacht dat hij er niet mee weg moet komen en ga proberen de schade vergoed te krijgen. ben benieuwd. Wordt mijn eerste rechtszaak, dus dan maak ik dat ook eens mee.

    Mijn advocaat denkt dat de rechter gaat aansturen op een "minnelijke schikking". Wie weet.

    Iemand nog tips?
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nou, heftig hoor...

    De rechter vond dat we het procedureel niet goed gedaan hadden. Omdat we voor ontbinding hadden gekozen, hadden we de schade op een andere manier moeten bepalen. En wel, door de waarde van de badkamer bij oplevering te vergelijken met het bedrag dat betaald is. Dat verschil is dan de schade. Wij hadden ervoor gekozen om een offerte te laten maken door een aannemer om de badkamer in de gewenste staat te krijgen. Lijkt zo een beetje het zelfde, maar de rechter vond dat een groot verschil.

    Met die start kwam een minnelijke schikking al helemaal niet meer van de grond. Hij wilde wel 700 euro vergoeden. Toen weer bij de rechter en die vond - na veel heen-en-weer - dat ik die n700 misschien maar moest accepteren... Jeetje. En ik zit al iets van 3500 in de min...

    Ongelooflijk, dat hij er gewoon mee weg gaat komen.

    Vonnis is op 2 februari.
Terug naar de lijst