Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips?

Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips? 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    In mijn nieuwe paleisje zit een mooi groot raam in de woonkamer, 240cm breed. Daar wil ik graag een rolgordijn, maar de standaard maten gaan tot 210cm en op maat laten maken is meteen een klap geld.
    Er zit geen kozijn in het midden, dus twee rolgordijnen is niet mooi ivm de kier ertussen. Vitrage hangt er nog, maar vind ik ook niet zo mooi.

    Wie heeft er tips voor leuke raambekleding?
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Je kan ze op maat laten maken. Ik heb duo-rolgordijnen in de keuken. Precies op maat. Ik heb ze uit Urk ( als ik me niet vergis).
    Even Googlen.
    Er is zoveel mogelijk!

    Ik kwam na wat googlen uit op bijna 250,- voor een rolgordijn. Vind ik echt absurd Smile

    Ik google nog even verder.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Volgens mij dat je hem dan half uitgerold kan hangen en dat is dus ook wat ik zoek. Het raam is zo groot, alleen gordijnen links en rechts neemt de grootste inkijk niet weg.
    Rolgordijn tot halverwege uitrollen en dan gordijnen links en rechts beperkt de meeste inkijk.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Gevonden! En voor een spotprijs! Morgen even kijken of het iets is... Apart dat zij wel bredere maten verkopen en de winkels waar je het van zou verwachten niet.

    >>LINK<<
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies

    >>LINK<<

    Recht raam aanklikken en bij 'modellen' kan je zien wat ik bedoel

    ?500,- voor mijn raam Smile
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef maartje



    Karwei, ?58.95


    >>LINK<<

    Vind luxaflex echt, echt heel erg niet mooi. Geen optie.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Dat doorbuigen had ik ook al bedacht. Daar moet ik dus niet op bezuinigen...
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Poppetje

    Meneer expert,

    Ik heb ook zo'n onhandig breed gordijn nodig. Nu lees ik dat je de breedte kan inkorten bij bepaalde types. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ik met een zaag en schaar het gordijn bewerk?

    En Bloem, laat je weten hoe het bevalt als je iets neemt?

    Zaag en schaar inderdaad. Doe het al jaren zelf, appeltje eitje.

    Ben bij Jysk geweest voor dat grote rolgordijn, was er nog 1 in die maat en die was geknikt. Morgen naar een ander filiaal om het op te halen. Ben benieuwd.
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Je kunt ieder rolgordijn inkorten.
    Het bedieningsmechanisme zit niet eens vast in de as en kun je er zo uitrekken.
    Is meestal een aluminium asje en daar kun je inderdaad de zaag inzetten. Na het zagen kun je het bedieningsmechanisme er weer instoppen.
    Het doek kun je beter snijden met een scherp mesje en niet knippen. Rolgordijn helemaal uitrollen en langs bijvoorbeeld een metalen lineaal afsnijden.
    Het stukje dat vastgeplakt zit aan de as is wel een beetje gepriegel omdat je daar natuurlijk niet echt kunt snijden.
    Je doet trouwens eerst het doek en dan de as anders zaag je misschien in het doek op een plek waar je niet wilt :)
    Aan de onderkant is het doek omgezoomd en er zit een strip in. Die moet je er ook even uithalen en op maat zagen. Stelt niks voor want is gewoon kunststof. Knippen met een tangetje gaat ook wel. Als hij helemaal dicht is genaaid dan moet het stiksel dus wel worden opengemaakt maar bij de goedkopere modellen zit dat stripje er gewoon los in en kun je hem er zo uitschuiven.
    Heb je het rolgordijn al? Of wil je er eentje kopen die eigenlijk iets te groot is?

    Tegenwoordig zit de bovenkant van het doek niet meer vast met lijm, maar schuif je die in de sleuf van de buis. Bij leenbakker in ieder geval wel. Dus je kan het doek gewoon eruit schuiven, knippen (wat overigens prima gaat!) en dan weer in de buis schuiven.
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Nou, nog beter!
    Knippen zou ik zelf niet durven Smile
    Ben bang dat ik bij iedere nieuwe slag van mijn schaar een ehh...dinges zie..
    Maar ik zie in Poppetjes profiel dat ze onder andere knip-expert is.

    Scherpe schaar en in 1 stuk door knippen. Superstrak en niets aan de hand. Een schaar kun je beter controleren dan een mes. Ik in ieder geval wel Smile
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Zucht... Kom er net met opmeten achter dat er links geen kozijn zit, dat zit zeg maar diep in de muur. Dat betekent dat met een rolgordijn het doek niet helemaal het raam zal bedekken, want het kan niet op een kozijn vallen.

    Boven in mijn slaapkamer is het kozijn zo hard dat ik de schroeven er niet in krijg. Ik stop er even mee, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
    Ik neem ook meteen even terug dat het appeltje eitje is allemaal, met die schijtrolgordijnen.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Zucht. Ik ben gewoon moe. Dan kan ik weinig hebben. Rolgordijn boven hangt, maar kozijn is zo scheef als de neten, dat schijtding hangt dus ook scheef. Ik kan wel gillen.
Terug naar de lijst