wwb alleenstaande ouder in 2015

wwb alleenstaande ouder in 2015 

Onderwerp van vanya

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef vanya
    Wie kan mij vertellen hoeveel de WWB word per 1 jan 2015 als je alleenstaande ouder bent?

    Ik heb net een berekening gemaakt voor de toeslagen maar kan het bijna niet geloven dat als ik een wwb als alleenstaande krijg, ik er dan ca 180 per maand op achteruit zou gaan???
    De toeslagen worden ca 700 per maand heb ik uitgerekend maar wordt niet zoveel wijs uit hoeveel de WWB wordt.
    Wie helpt even?



    Iets van rond de 700 euro (norm van alleenstaande).

    Je moet dus even googlen op norm alleenstaande 23+ in de bijstand, dan weet je wat het bedrag gaat worden.
  2. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef vanya
    De toeslagen worden heel hoog, dat klopt, huurtoeslag, kindgebonden budget, en zorgtoeslag. met 1 kind van 13 jaar wordt ? 703
    Maar als de uitkering ? 686 wordt dan kom ik uit op bijna ?1400

    Nu ontvang ik alles bij elkaar ?1590, dat is de WWB en toeslagen bij elkaar.
    Dat betekend een verschil van ?190 per maand.

    Ik wist wel dat ik minder zou gaan ontvangen per 1 jan 2015, zo'n 4,5 % maar dit is wel meer dan 10%



    'Volgens de statistieken' zouden mensen met bijstand er 26 euro per maand op achteruit gaan...

    Wellicht kan de Participatiewet (vanaf 1-1-2015) je meer informatie verschaffen? En ben je nog niet ingelicht door je gemeente?
Terug naar de lijst