Keukenkastboilertje

Keukenkastboilertje 

Onderwerp van dileila

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    Toen ik hier kwam wonen zat er een heetwaterboilertje in het keukenkastje.

    Dan gaat er niet veel water verloren voor het heet genoeg is. want de verwarmingsketel staat op zolder..

    Dit boilertje heb ik toentertijd voor 50 euro overgenomen .

    Vanmorgen stond ik op en het was hier koud en donker.

    Stroom eraf.. Kachel uit. Brrr.

    Ik heb de woningvereniging gebeld en die stuurden een monteur.
    Hij ontdekte dat het aan het boilertje ligt.
    Er moet dus een nieuw boilertje komen. Dat gaat geld kosten. De monteur bood aan om de heetwaterleiding te verbinden met de kraan n de keuken. Een fluitje van een cent. Paar koppelingen ertussen en klario.
    Maar dan moest hij wel even toestemming vragen bij de woningvereniging want ja, het boilertje was/is particulier bezit

    Er was ondertussen iemand uit mijn vriendenkring naar mij toe gekomen .. Met een kan warme koffie. En die vriend zei dat hij dat wel voor mij in orde kon maken als het zo'n fluitje van een cent was.

    De monteur vertrok en de vriend haalde het aanrechtkastje los om de leidingen te gaan koppelen.
    Maar toen bleek dat er helemaal geen warm waterbuis is aangelegd.

    Ik heb weer contact opgenomen met de vereniging en die vertelde dat deze huizen in 1988 zijn gebouwd zonder warm watertoevoer naar de keuken. i.v.m. waterbesparing.

    Er is een contract met een energiebedrijf die een boilertje leverde en daar moet huur voor worden betaald.

    Er staat niets over in het huurcontract .
    Ze zijn bereid om alsnog een extra buis vanaf de zolder naar de keuken aan te leggen.

    Ik ga per mail een offerte krijgen.

    Ik heb het idee dat het niet helemaal klopt.
    Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

    Ik wil er niet voor betalen. Uit principe .
    Het lijkt mij heel normaal dat de eigenaar van een huis zorgt dat er warm water n de keuken is.
  2. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef maartje
    Waar huur je? Misschien heb je hier iets aan: >>LINK<<

    Ik huur bij Elkien.

    Die staat er wel bij.

    Hoor morgen hoe en wat ze willen gaan doen.

    Ik krijg ook een offerte voor een andere boiler.
    Maar ik wil het echt niet. zelf betalen.
    Oh, ze zeiden ook nog dat de nieuwe waterleidingbuis zichtbaar door het huis gaat lopen. Smile
  3. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik zou e's naar dat energiebedrijf bellen, je huurt het ding toch?

    Nee, ik heb hem in juli 2010 gekocht voor 50 euro.
    Ben hier in april 2010 komen wonen.

    Kreeg een brief dat ik het kon kopen en dan hoefde ik niet 5 euro huur per maand te betalen zolang ik hier woon.

    Ik wist toen niet dat er geen heet water leiding in de keuken was. Dacht dat het om een extra optie ging die door de vorige bewoners was aangeschaft.
  4. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef maartje
    Kijk e's op marktplaats voor een 2dehandsdingSmile

    Het gaat mij er nu om wie verantwoordelijk is voor de warmwatervoorziening in de keuken.

    Mocht ik wettelijk verantwoordelijk zijn zal ik zeker op marktplaats kijken. Smile
  5. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef maartje


    Lees dit artikel e's:

    >>LINK<<

    Er staat inderdaad in het huurcontract dat het onderhoud van geiser of boiler voor rekening van de huurder is.
    (mits anders afgesproken)

    Blijft dus alleen het feit dat er geen heet water leiding is. aangelegd.
  6. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef scar
    Neem eens contact op met de huurbond Dileila? Zij kunnen je neutraal adviseren.

    Als ik iets van de woningvereniging heb gehoord en het staat mij niet aan dan ga ik dat doen Scar. Smile
  7. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    Vanmorgen werd ik wakker van de telefoon bel.

    "Met Alie "

    "Hallo mevrouw, met Henk . Woont u in de Rabo bank?"

    Ik keek wat verdwaasd om mij heen. Je kunt mij tegenwoordig van alles wijsmaken dus moet ik mij eerst vergewissen dat ik een juist antwoord ga geven.
    Hm, ik was duidelijk in mijn eigen vertrouwde slaapkamer

    "Nee meneer, ik woon niet in de Rabo bank. Waarom vraagt u mij dit? "
    "Ik heb opdracht van de woningvereniging om een heet water leiding bij u aan te leggen maar mijn TomTom zegt dat u in de Rabobank woont , op nummer 8.?
    Ik vertelde hem dat ik op nr 18 woon en vroeg meteen wanneer hij zou komen.
    ?Nu? zei hij.
    ?O jee, dan zal ik iets aantrekken en naar beneden komen.?
    ?Goed plan wijfie, trek maar wat aan want het is koud?.

    Enkele minuten later opende ik, gekleed in een badjas, na het signaal van de bel, de voordeur Er stapte een enorm grote man binnen.
    Hij gaf mij een hand. Auw .

    Hij begaf zich meteen naar de plaats delict en concludeerde dat de boiler in het keukenkastje inderdaad ter ziele was.
    Ik vroeg hem of hij geen andere boiler bij zich had.
    ? Nee, de opdracht is dat ik een warmwaterleiding ga aanleggen? zei hij. ?ik ga even kijken waar de warmwater bron zit.?

    Ondertussen heb ik koffie gemaakt en de papegaai gemaand geen rare woorden te zeggen.
    Toen hij van de zolder terug kwam had de monteur enkele opties:

    De leiding moet vanaf de zolder komen, door de slaapkamer, langs het plafond in de keuken en dan door het middelste keukenhangkastje naar beneden het keukenblok in.
    Minstens 2 dagen werk als hij dat alleen moet doen. En veel meters koperen leidingen.

    De tweede optie was een leiding door de kruipruimte. Door de hal boven naar de meterkast en dan de kruipruimte in. Maar dat kan hij niet alleen.

    Derde optie: een andere boiler.

    Die derde optie sprak mij wel aan.

    ?Dat mag niet van de woonvereniging ?zei hij,? is te duur denk ik. Ze willen een leiding.?

    Ik opperde toen een zelf bedacht plan: ?Je moet heel veel koperen leidingen gebruiken. Als we die nu verkopen dan halen we van de opbrengst een boilertje. Scheelt veel manuren en de woningvereniging krijgt dan ook nog wat wisselgeld terug.?
    Ik vond het zelf een briljant plan 'Smile maar dat mocht hij niet doen zei hij met een grijns.

    De monteur is met zijn bedrijf gaan bellen en zou worden teruggebeld met een werkplan.

    Ondertussen hebben wij koffie gedronken. Hij kwam uit Den Haag en ik heb regelmatig in een deuk gelegen om zijn uitspraken. We hebben het ook over het overlijden van zijn vader gehad. Over het woonklimaat in Den Haag en over de manier waarop hij kerst gaat vieren. Het was heel gezellig .

    Er zijn veel telefoongesprekken geweest. Met zijn werkgever, met de woningvereniging, weer met zijn werkgever. Pfff, gedoe zeg.
    De aanleg van de leiding zou op 6 januari kunnen. Ja, het kon vandaag en morgen ook maar morgen ben ik niet thuis.
    En dan moest het wel door de slaapkamer en het plafond want de kruipruimte kostte te veel energie, te veel warmteverlies onder de vloer.

    Weer bellen..met de woningvereniging.
    Ik hoorde de man aan de andere kant van de lijn HEEL luid praten??maar ze wou het VOOR de kerst in orde hebben en nu is ze morgen niet thuis??? ?
    Tjonge, ik voelde mij er wat vervelend onder.
    Toen de monteur het gesprek had be?indigd zei ik ?Wat schreeuwde die man he?
    ?Ach ja, het is een Fries? zei de Haagse monteur.
    Ik knikte begrijpend.

    Om een nog veel langer verhaal wat korter te maken?ik krijg woensdag een nieuw boilertje.Smile

    Noot :
    Terwijl ik dit verhaal aan het schrijven ben werd ik gebeld door iemand van de woningvereniging.
    Hij vroeg mij naar het boilertje. Wat er aan de hand is. Hij wilde een monteur sturen.
    Ik heb hem verteld dat er al een monteur is geweest en dat ik woensdag een nieuw boilertje krijg
    ?Oke, dan wachten we woensdag even af en als het dan nog niet opgelost is moet je mij weer bellen dan kan ik het met het installatiebedrijf kortsluiten ?zei hij.
    Ik heb hem gezegd dat dat niet hoeft want met kortsluiting is al dit gedoe begonnen.
    Hij wenste mij grinnikend fijne kerstdagen

    Ik begrijp nu waarom hij lachte. Ben soms een beetje langzaam van begrip.
    Ook kortsluiting.
  8. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    Het avontuur met het boilertje is nu bijna een jaar geleden en er zit nog een flinke staart aan.

    In september viel het mij op dat het soms muf rook in de keuken.
    Ik ben op onderzoek uitgegaan en ontdekte dat de kastjes vol schimmel stonden. Ik zag ook dat het boilertje lekte.
    Dit heb ik gemeld bij de woningvereniging en de zelfde dag kwam er iemand om de boiler na te kijken.

    Het bleek dat tijdens de plaatsing de sluitbouten niet goed genoeg waren aangedraaid.

    Dit is alsnog in orde gemaakt maar mijn keukenblok is helemaal aan gort door het vocht.

    Op 6 okt. is er iemand langs geweest om de schade op te nemen en foto's te maken.Oei, dit is een dure grap zei de woningvereniging man. Dit moet ik overleggen met de opzichter.Je hoort nog van ons. En hij vertrok.
    Dezelfde dag kwam er ook iemand van de RRS omdat de wastafel in de badkamer verstopt is..
    Ik had zelf gepoogd om de verstopping weg te krijgen door er QS korrels in te gooien. Het nam de verstopping niet weg en daarom heb ik toch maar de RRS gebeld

    Met een trekveer is er een poging tot ontstopping gedaan maar dat is ook niet gelukt..
    De trekveer man kwam bij mij aan tafel zitten ( koffie) en ik vertelde over die QS korrels.
    Hij zei mij , heel verontwaardigd, dat dat troep is en dat ik dat nooit had mogen gebruiken want nu was het hem duidelijk waarom het trekveer gebeuren niet lukte.
    De QS korrels vormen na afkoeling een glazen bal!!! En daar is nooit doorheen te komen. De badkamervloer moet eruit!!!

    Hij heeft dit doorgegeven aan de woningvereniging , zijn spullen bij elkaar gepakt en is vertrokken.

    Daarna werd het stil.
    Ik hoorde niets meer over de keuken noch over de wasbak.
    Half november heb ik maar weer gebeld en de telefoniste zou actie ondernemen. Binnen 2 uur belden het bedrijf van de boiler en de RRS.
    Keurig, maar die had ik al hier gehad.

    Weer naar de woningvereniging gebeld. Ja, sorry communicatiefout. Er wordt contact met je opgenomen.

    Pff, het verhaal wordt lang, ik zal het kort houden
    Ik heb vorige week weer gebeld.
    Gezegd wat ik ervan vind.
    Donderdag is er iemand gekomen.
    Is weer helemaal overnieuw begonnen met de schade opname van de keuken.
    Ik zei hem dat dat al was gebeurd.
    O ja? Door wie dan?
    Geen idee, heb de naam niet onthouden.
    Hoe zag hij eruit?
    Moeilijk uit te leggen, maar hij was niet zo knap als jij.

    BINGO!!!
    Die jongelui zijn ook allemaal hetzelfde he. Gevoelig voor complimentjes .

    Hij heeft naar "de zaak"gebeld om te zeggen dat hij zo snel mogelijk hier in wil worden gepland om de wasbak in orde te maken.
    De badkamervloer hoeft er niet uit. Het plafond in de gang moet eruit en dan kan hij nieuwe buisjes plaatsen. Klaar.

    En hij neemt iemand mee om de gang te ontruimen zodat ik daar geen overlast van heb.
    Maandag komt hij.
    En volgend jaar krijg ik een nieuwe keuken als het aan hem ligt.
    En het ligt aan hem.

    Jippie!!!!!
Terug naar de lijst