Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet

Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Madam_Mikmak zelf op 24 december 2014 om 17:27:01

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    De gemiddelde levensduur van een trui is 2 ? 3 jaar, wanneer het gaat om vaststellen waarde. Je zult dus maximaal ? 75,- tot ? 100,- kunnen terug verwachten als het via de verzekering gaat.

    Zie bv onderstaande link, al kom je op Google dus ook een afschrijvingstermijn van 3 jaar tegen:
    >>LINK<<

    Het is overigens niet aan jou om te bepalen dat de kapper het via zijn verzekering moet spelen. En dus niet aan jou om te zeggen dat alleen de verzekering kan en mag bepalen wat de huidige waarde is.

    Jullie zullen samen tot overeenstemming moeten zien te komen. Wanneer je zijn verzekeringsmaatschappij weet kan je de kapper wel via zijn verzekeringsmaatschappij aansprakelijk stellen. Echter het enige wat zij dan kunnen is hun cli?nt verzoeken gegevens aan te leveren omdat zij een claim hebben ontvangen. Meer niet.

    Het is absoluut onhandig dat je gelijktijdig de claim zakelijk en juist hebt aangepakt en met smaad op Facebook hebt gezet. Weghalen alleen is dan ook niet voldoende. Ik zou je willen adviseren om persoonlijk je excuses te maken bij de kapper dat dat gewoon niet zo'n handige zet was van jezelf. Wellicht in emotie begrijpelijk, maar niet goed te praten. Waar gewerkt wordt worden nu eenmaal fouten gemaakt. En wanneer hij direct al aangeeft fout te zitten en bereidt is de schade te vergoeden, dan ga je gewoon niet iets dergelijks al gelijk op Facebook plaatsen. Persoonlijk excuus maken is dus op zijn plaats.
    Dit zal ook veel eerder resulteren in het verkrijgen van alsnog medewerking in het afhandelen van de schade. En doe daarvoor een re?el voorstel, rekening houdende met de afschrijving, omdat je trui nu eenmaal een jaar oud is.

    Toon gewoon meer begrip voor zijn situatie en grote kans dat je het snel kan afhandelen. Beloof desnoods een positief berichtje op je Facebook dat hij netjes heeft mee gewerkt in het afhandelen van de schade en daarmee een soort rectificatie van je eerdere bericht is.

    Tja en als je dat niet kunt of wilt, dan heb je grote kans dat jullie beiden recht tegenover elkaar blijven staan en er niet uit gaan komen. Dan rest jou alleen de gang naar de rechter. Neem in dat geval even contact op met het juridisch loket. Heb je overigens wel de rekening van het kleuren door de kapper betaald?
Terug naar de lijst