Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet

Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Madam_Mikmak zelf op 24 december 2014 om 17:27:01

Terug naar de lijst
  1. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Hallo,

    Tijdens het verven van mijn haar bij de kapper is er van alles misgegaan,kleur niet goed e.d. maar het allerergste is dat mijn trui dusdanig is beschadigd door lekkende verf dat ik deze niet meer aan kan. Er zitten 3 grote bleekvlekken op de rug. De kapper gaf aan het allemaal netjes via de verzekering te willen regelen en ik heb hem dan ook via een aangetekend schrijven officieel aansprakelijk gesteld. Dit alles is nu bijna 3 weken geleden en ik heb nog niets gehoord van een verzekeringsmaatschappij of de kapper zelf. heb geprobeerd te bellen maar hij komt niet aan de telefoon, en hij reageert ook niet op sms, what ap en messenger. De schade is echter aanzienlijk (149.99) en ik wil dit dan ook niet zomaar over mijn kant laten gaan.
    Weet iemand of ik nu een deurwaarder in kan schakelen of welke stappen ik eventueel kan ondernemen?
    Mijn verzekeringsmaatschappij kan niets doen, hebben me geadviseerd om naar de kapper zelf toe te gaan maar deze heeft mij de toegang tot de zaak ontzegt nadat ik de naam van de kapsalon had genoemd in een verhaal van mij op Facebook. Ik noemde het een kneuzenkermis. Hij dreigde toen direct met aangifte doen van smaad e.d........

    Wil deze zaak graag opgelost hebben maar heb het gevoel dat het nog een lang staarttje gaat krijgen als ik niets doe.Smile
  2. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef MarkW
    Ik zou om te beginnen even persoonlijk naar die kapper toe gaan ipv te appen of te sms'en



    Dat zou ik ook het liefste doen maar hij heeft mij dus de toegang tot de zaak ontzegt. Ik heb dus geen idee wat er gebeurt als ik ineens naar binnen stap.
  3. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef PattieB
    Vreemd om je kapper via MSN en what's app te benaderen!
    Het is een drukke tijd voor kappers nu dus relax en wacht eerst eens rustig af zeg!


    Je hebt gelijk maar hij benaderde mij zelf op deze wijze. Ik heb dus niet zelf als eerste op deze manier contact gezocht maar het netjes via een aangetekend schrijven gedaan. Zal hem ook niet meer op deze wijze benaderen. Voordeel is wel dat hij zo wel heeft aangegeven de schade te betalen.

    Tja en drukke periode dat valt denk ik begin december nog wel mee. De schade is van 29 november, hij had toen al direct de verzekering kunnen inlichten. Maar deze meneer is boos op mij omdat ik zijn zaak een kneuzenkermis heb genoemd dus ik vermoed dat hij niet snel stappen zal ondernemen om de schade op te lossen.
  4. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef SSimone


    Uuhh...misschien eerst alle negatieve uitlatingen van fb verwijderen en je excuus daar voor aanbieden en uitspreken dat je de escalatie van jouw kant wilt stoppen en dat je samen een redelijke termijn afspreekt?
    Die kapper heeft vast enorm de balen van jou dat hij je het liefst laat stikken....


    Ik heb zijn naam binnen 1 uur van fb verwijderd nadat hij daar om vroeg en de eerste emotie bij mij was gezakt. Het was namelijk niet alleen de schade aan de trui die meespeelde maar ook het feit dat ik er ruim 8 uur heb gezeten omdat ze de kleur niet goed kregen. Daarnaast kon hij niet zelf op mijn Facebook lezen want dat is niet openbaar maar heeft iemand die ik vertrouwde hem er over verteld. Maar nogmaals ik heb zijn naam na een uur weer verwijderd direct toen hij daarom vroeg dus daar kan hij niet meer over vallen.
  5. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ja, daar vind ik ook wel wat inzitten. In ieder geval geen kleding van 150 euro. Een truitje kun je al vanaf 15 euro kopen.....


    In mijn maat kun je geen truitje van 15 euro kopen. Als dat zo was dan hing mijn hele kast vol.
  6. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric
    Dit zal vast verkeerd vallen maar waarom trek je een goeie trui aan als je je haar laat kleuren?
    Thuis trek je dan toch ook iets aan dat eventueel verpest mag worden?


    Het was een hele normale trui die ik aanhad. Ik ben met mijn maat nou eenmaal behoorlijk veel meer geld kwijt voor een leuke trui dan iemand die reguliere maten aankan.
  7. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Ben je voordat je geverfd werd ook "ingepakt"? Mijn kapster doet eerst handdoek, dan de zwarte mantel voor gewoon knippen en dan een grote plastic mantel om zoiets tegen te gaan. Dat zou de juiste werkwijze moeten zijn. Als ze niet beschermende maatregelen hebben genomen zijn zij in mijn ogen nalatig. Iedere kapper weet dat verven erg vervelende vlekken na laat of brandplekken. Schakel desnoods na zelf erheen gaan eerst, iemand in die een mooie officiele brief kan opzetten waarin je puntsgewijs verteld wat hij heeft toegezegd ......succes!!!


    Ik ben dus niet voldoende ingepakt waardoor de verf zo onder deckapmantel kon lopen. Hij geeft ook wel toe dat ze verkeerd hebben gehandeld maar vervolgens doet hij voor zover ik niets om de schade te vergoedden.
  8. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Acht uur daar omdat de kleur niet goed was? Bezocht je deze kapper vaker? Want jemig....acht uur is wel zeer extreem.
    Wat gaven ze aan als reactie waarom het zo lang duurde? Je zult toch gevraagd hebben hoe dit mogelijk was?


    Dit was de eerste keer dat ik er naar toeging op advies van een vriendin. Ik ben er eerst voor een adviesgesprek geweest om te vragen wat er mogelijk was. Ze hebben een nieuwe manier van verven waardoor je haar niet eerst helemaal geblondeerd hoeft te worden als je ern totaal andere kleur wil. Klonk mij super goed in de oren en de recensies op internet waren ook positief alleen bleek die techniek om een of andere reden bij mij niet te pakken. Het zou knalpaars met zilver moeten worden maar dat is het dus uiteindelijk totaal niet geworden.
  9. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49

    Hm. En je verzekering/rechtsbijstand kon je niet verder helpen met een antwoord?
    Hij is dus nalatig geweest daarin. Jij door emoties, heb hem openbaar in " kwaad daglicht" gezet....dan zal een van jullie toch de stoute schoenen aan moeten trekken om TOCH hier samen uit te komen. Ik hoop dat er een oplossing komt.


    Dat openbaar is dus beperkt tot mijn kleine vriendengroep op fb ( 15). Het was dus niet zichtbaar voor iedereen alleen heeft 1 van mijn vrienden alles aan hem verteld en dus heb ik het binnen een uur op zijn verzoek weer verwijderd. Naar mijn idee kan ik niet meer doen dan dat.
  10. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.


    Nee hoor geen touchscreen maar wel een hele grote maat en daar hangt dan ook direct een groot prijskaartje aan, daar kan ik vrij weinig aan veranderen.
    De kapper heeft overigens al toegegeven fout te hebben gehandeld en daar heeft hij als het goed is ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor net zoals ik dat ook heb voor mijn werk voor het geval ik fouten maak.
  11. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
  12. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak
    >>LINK<<



    Zo ga ik dus niet over straat.....Smile

    En ja de trui is echt wel verpest...
Terug naar de lijst